Sikeresen végrehajtotta légialkalmassági tesztjeit a Szu-25UBM kétüléses, teljes harci értékű kiképző repülőgép. A repülések során többek között éles lövészetet is végrehajtottak a géppel. Vlagyimir Babak, a Sukhoi Attack Aircraft igazgatója elmondta, hogy most már minden szükséges repülést teljesített a típus ahhoz, hogy szolgálatba álljon az orosz légierőnél.
Néhány dokumentumra ugyan még várni kell, de amint ezek meglesznek, megkezdődhet a Szu-25UBM sorozatgyártása. Ez a típus a kétüléses Szu-25UB nagymértékben modernizált változata, melyet olyan berendezésekkel szereltek fel, melyek alkalmassá teszik a földi célok támadására nappal és éjjel egyaránt.
Ezen kívül a gép új szerepkörökben is alkalmazható lesz, úgy, mint felderítés, célmegjelölés, vagy például az előretolt repülésirányító szerepét is betöltheti. A repülőgép hatótávolsága is megnőtt 1300 km-re.
A Szu-25UBM első repülését 2008. december 6-án hajtotta végre. Azóta a Szuhoj csak kevés adatot szivárogtatott ki a gépről, azt azonban tudjuk, hogy rendelkezik a Fazotron NIIR Kopyo radarral és a Bars-2 rendszerrel, továbbá valószínüsíthető, hogy a típust felszerelték az infravörös rakéták ellen védelmet nyújtó önvédelmi rendszerrel is.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.