2025. 01. 13. hétfő
Veronika
: 413 Ft   : 401 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Generációs váltás előtt a katonai pilótaképzés

Generációs váltás előtt a katonai pilótaképzés
JETfly  |  2021. 02. 18., 15:38
Generációs váltás előtt a katonai pilótaképzés

Manapság a legtöbb országban a hagyományos, szigorú fázisokra osztott pilótaképzési metódust (ún. Smith-Barry metódust) követik, melynek alapjait meglehetősen régen, a 20. század első felében fektették le. Ennek során a pilótanövendékek több, egyre komplexebb típust is megtanulnak, így jutva el végül a harci egységeknél is alkalmazott repülőgéptípusokig.

Hátránya, hogy a repülési órák és az energia igen nagy része arra megy el, hogy az új típusok jellemzőit megismerjék és megtanulják, ahelyett, hogy az addig megszerzett tudásukat használva tovább fejlődnének.

Ennek kiküszöbölésére több úton is elindultak már, de nem mind bizonyult sikeresnek. Egyetlen turbólégcsavaros típus kevés ahhoz, hogy a nagy légierők számára is teljeskörű megoldást nyújtson, így például az Egyesült Államok, Franciaország vagy Görögország is új sugárhajtású típusokra építve tervezi a jövőbeli pilótaképzést.

A hagyományos, fázisokra osztott metódus nem veszíti el teljesen létjogosultságát, továbbra is szükséges a komplexitás fokozatos növelése, viszont fontos, hogy ha több típuson is repülnek a hallgatók, akkor legalább a fedélzeti rendszerek, az avionika kialakítása legyen közel azonos.

Ebben élenjárónak számít Olaszország, ahol a Leonardo cég által gyártott M-345 alap- és M-346 haladó kiképzőgép eleget tesz ennek a feltételrendszernek. A hasonló rendszerek megtanulása nem igényel többletenergiát a pilótanövendékektől, így a kiképzés ideje rövidebb, a költségek pedig alacsonyabbak lehetnek.

Mindemellett a két típus pilótafülkéje hasonló a korszerű harci repülőgépekhez is, így nagyon jó alapokat ad a későbbi továbblépéshez. Láthatóan ma már a világ ebbe az irányba tart, az elkövetkező 10 évben a példa nagymértékben elterjedhet, a következő 40 évben pedig várhatóan ez lesz a meghatározó irány a katonai pilótaképzésben.

Forrás: https://www.blogbeforeflight.net/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.

  Legfrissebbek most

Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.