2020 decemberében teljesítette első repülését az a Pilatus PC-21-es turbólégcsavaros kiképző repülőgép (E.27-01/792-01), mely már a Spanyol Légierő részére készült.
A repülőgép a cég svájci, Stans-ban található telephelyéről emelkedett a levegőbe, két héttel a földi tesztek megkezdése után. Spanyolország 2020-ban választotta ki a PC-21-est a kiöregedő Enaer T-35C Pillan és a CASA C-101 típusok utódjául, melyek a légierő pilótaképzésének I. és II. fázisában kaptak szerepet. A Pilatus PC-21 a Beechcraft T-6A Texan II és az Embraer EMB-314 Super Tucano típusokat utasította maga mögé a kiválasztási folyamatban.
Az első hat PC-21-es (+ egy szimulátor) az előzetes tervek szerint 2021 márciusában érkezik meg Spanyolországba, ezt követően a C-101-es nyugdíjazását 2021 szeptemberére ütemezik. A megrendelt 24 darab PC-21-esben olasz technológia is fellelhető lesz, hiszen többek között a PC-21-esek kommunikációs rendszerét, a pilótafülke különböző vezérlőpaneljeit és a kapcsolódó elektronikai berendezéseket is az olasz Leonardo biztosítja a repülőgépekhez.
Spanyolország a francia mintához hasonlóan alakítja át a pilótaképzés folyamatát, hiszen a Francia Légierő is a turbólégcsavaros PC-21-est választotta a sugárhajtóműves Alpha Jet-ek váltótípusának, mely újabb példája annak, hogy a képzésekben egyre hangsúlyosabb szerep jut a turbólégcsavaros kiképzőgépek alkalmazásának. A Pilatus napjainkig közel 250 darab PC-21-est értékesített 10 üzemeltető részére.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.