Az Olasz Légierő és a Leonardo vállalat szoros együttműködésben dolgozik egy új kiképzőiskolán, amely a nem túl távoli jövőben nyithatja meg kapuit a szardíniai Decimomannu légibázison.
A kampusz alapkövét 2020. december 16-án tették le és a tervek szerint 2022-ben indulhat a képzés összesen 22 darab M346-os géppel, amelyből 18 darab az Olasz Légierő, 4 pedig a Leonardo tulajdonában áll.
Jelenleg a dél-olaszországi Galatina légibázison települő 61. repülőezrednél zajlik az International School of Flight Training (IFTS) névre hallgató pilótaképzés. A képzés 2. és 3. fázisában a pilóták jelenleg az MB339 típust repülik, de a közeljövőben a modernebb M345-re váltanak és továbbra is maradnak Galatinában. A 4. fázisban ülnek át a hallgatók az M346-ra, és ez a fázis költözik majd Decimomannuba, amely repülőteret jelenleg idényjelleggel használnak csak a szardíniai lőterek eléréséhez és hadgyakorlatokra, állandó egység nem települ itt.
A képzésben nem csak olasz, hanem kuvaiti, szaúd-arábiai, osztrák, görög és szingapúri hallgatók is részt vesznek, és hamarosan csatlakozik Katar is a programhoz. Az új központ jóval nagyobb kapacitással tud majd működni, így 40 helyett akár már 80 pilóta képzése is lehetővé válik, a tervek szerint a pilóták kétharmada külföldi országokból érkezik majd.
Az oktatói állomány összetétele szintén nemzetközi, Ausztriából, Görögországból, Argentínából és az Egyesült Államokból is érkeztek pilóták az IFTS-be. Alberto Rosso tábornok, az Olasz Légierő parancsnoka szerint a hadsereg és az ipar szoros együttműködésén, a nagy tapasztalaton és a legmodernebb technológián alapuló minőség a legjobb hívószó a külföldiek számára is pilótaképzési programra.
A képzés egyik zászlóshajója az ún. „Live, Virtual and Consructive” (LVC) képesség, amely gyakorlatilag azt teszi lehetővé, hogy a pilóta egy földi szimulátorban közös feladatot hajtson végre a levegőben lévő gépekkel, melynek során a szimulátorban ülő pilóta látja a valós repülőgépet, a levegőben lévő pilóta pedig szintén látja a virtuális párját. Ennek a technológiának köszönhetően nem csak közös, de ellenséges feladatok is végrehajtható virtuális módon, természetesen nagymértékű költségmegtakarítást eredményezve.
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.