Számos forrás szerint Görögország és Izrael közösen egy új nemzetközi repülőiskolát hozhat létre a görögországi Kalamata légibázison, ahol jelenleg a Görög Légierő pilótáit képezik a T-6A Texan II és T-2E Buckeye típusokon.
Az iskola nagyon hasonló lenne ahhoz, amit az Olasz Légierő és a Leonardo cég tervez létrehozni Szardínián, annyi különbséggel, hogy itt az ipari háttértámogatást az izraeli Elbit Systems nyújtja majd. A kiképzés fő eszköze az Izraelben is hadrendben álló M-346 típus lesz, melyből 10 darabbal, továbbá modern szimulátorokkal szerelik fel a repülőiskolát.
A világ minden pontjáról várják majd a hallgatókat, viszont a házigazda Görögország számára is nagy előrelépés lesz, hiszen a már igencsak elavult T-2E Buckeye nem a megfelelő felkészítő típus a jövőbeli korszerű 4+ és 5. generációs típusokhoz, mint például a Rafale és az F-35.
Az Elbit Systems-szel való együttműködés tovább erősítheti a kapcsolatot Görögország és Izrael között (utóbbi mindig is a görögöket támogatta a Törökországgal való rivalizálás során), továbbá a vállalat nagy tapasztalattal rendelkezik a repülőkiképzés terén, ugyanis az Izraeli Légierő iskolái számára is ők nyújtanak háttértámogatást, beleértve 20 darab T-6 Texan II és 30 darab M-346 „Lavi” gépet is.
A projektben sokáig képben volt a kanadai CAE vállalat is, akik az NFTC mintájára hozták volna létre az új repülőiskolát, azonban az izraeli ajánlat mind anyagi szempontból, mind a lerepülhető és szimulátorban tölthető óraszám alapján jobbnak bizonyult.
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.