2025. 05. 18.
Alexandra, Erik
: 403 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vadonatúj utashidak érkeztek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre

Vadonatúj utashidak érkeztek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre
Budapest Airport  |  2019. 05. 27., 13:54
Vadonatúj utashidak érkeztek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre

Különleges konvoj érte el a hétvégén a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret. A Thyssenkrupp spanyolországi gyárából közúton, kamionnal érkeztek Budapestre azok a vadonatúj utashidak, amelyeket még a nyári csúcsforgalom előtt felszerel a Budapest Airport a B utasmóló déli oldalára.

A tavalyi évben üzembe helyezett három új utashíd mellé megérkezett az a további három, újonnan gyártott híd a repülőtérre, amelyek a B utasmólóhoz kapcsolódva a nyári utazási csúcsidény kezdetétől már az utasforgalmat szolgálják ki. A repülőtéri terminált és a repülőgépet közvetlenül összekötő hídelemeket és az ezeket mozgató precíz vezérlést a Thyssenkrupp a spanyolországi Oviedo melletti gyárában készítették.

Az új utashidak ára egyenként eléri a 450 ezer eurót, vagyis közel 150 millió forint, így az összesen hat új utashíd megvásárlásával a Budapest Airport mintegy 900 millió forintos beruházást hajt végre. Az utashidak azok a precíziós szerkezetek, amikhez dokkolhatnak a repülőgépek, és az utasok rajtuk keresztül közvetlenül léphetnek a repülőgép fedélzetére.

A 2. Terminál B utasmóló déli oldalára kerülő három pár új utashíd különlegessége, hogy lehetővé teszik a hozzájuk csatlakozó állóhelyek rugalmas kihasználását. Ennek köszönhetően egyszerre tudnak három szélestörzsű (pl. Boeing 777-es) vagy hat keskenytörzsű (pl. Airbus A320) repülőgépet kiszolgálni, illetve ezek bármely kombinációja is lehetséges – igénytől függően. A dupla utasfolyosó előnye, hogy a szélestörzsű repülőgép első két ajtajához is állíthatók, így az egyik ajtón keresztül egyszerre szolgálják ki az első-, és/vagy business osztályt, a másikon pedig a turista szekció utasait. Ugyanezen az állóhelyen két kisebb méretű repülőgép is elfér, ezekhez külön-külön tudnak csatlakozni az utashidak.

Az utashidak felszereléséért felelős gépészeti csoportvezető, Kécskei László elmondta, hogy az új, mozgatható folyosók a jelenlegi legmodernebb vezérléssel vannak ellátva; simábban és egyenletesebben mozgathatók, kényelmesebb a kezelésük. A Budapest Airport szakemberei további hét meglévő utashidat újítanak fel, amelyből négyet szintén a B utasmólóra szerelnek fel, az északi oldalra; így maximálisra növelve a nem-schengeni induló forgalom beszállító kapacitását.

Az idei nyári menetrendet már úgy állították össze, hogy egyszerre akár három-négy hosszú távú járatot teljesítő, szélestörzsű repülőgépet is, egy időben kell kiszolgálni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Ilyen óriásgépekkel repül egyebek mellett a lengyel LOT (New York és Chicago), az Emirates (Dubaj), a Qatar Airways (Doha), az American Airlines (Philadelphia), az Air Canada Rouge (Toronto), az Air China (Peking) és a most június 7-én érkező Shanghai Airlines Boeing 787-9 Dreamlinerrel (Sanghaj).

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-04-29 14:44:09
A holland királyi légitársaság a környezeti hatások csökkentése érdekében eddig nem alkalmazott módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során. A repülőgépek karbantartására használt épületből teljesen száműzik a fosszilis energiaforrásokat.
2025-04-25 09:03:38
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.