2024. 09. 13. péntek
Kornél
: 396 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vadonatúj utashidak érkeztek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre

Vadonatúj utashidak érkeztek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre
Budapest Airport  |  2019. 05. 27., 13:54
Vadonatúj utashidak érkeztek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre

Különleges konvoj érte el a hétvégén a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret. A Thyssenkrupp spanyolországi gyárából közúton, kamionnal érkeztek Budapestre azok a vadonatúj utashidak, amelyeket még a nyári csúcsforgalom előtt felszerel a Budapest Airport a B utasmóló déli oldalára.

A tavalyi évben üzembe helyezett három új utashíd mellé megérkezett az a további három, újonnan gyártott híd a repülőtérre, amelyek a B utasmólóhoz kapcsolódva a nyári utazási csúcsidény kezdetétől már az utasforgalmat szolgálják ki. A repülőtéri terminált és a repülőgépet közvetlenül összekötő hídelemeket és az ezeket mozgató precíz vezérlést a Thyssenkrupp a spanyolországi Oviedo melletti gyárában készítették.

Az új utashidak ára egyenként eléri a 450 ezer eurót, vagyis közel 150 millió forint, így az összesen hat új utashíd megvásárlásával a Budapest Airport mintegy 900 millió forintos beruházást hajt végre. Az utashidak azok a precíziós szerkezetek, amikhez dokkolhatnak a repülőgépek, és az utasok rajtuk keresztül közvetlenül léphetnek a repülőgép fedélzetére.

A 2. Terminál B utasmóló déli oldalára kerülő három pár új utashíd különlegessége, hogy lehetővé teszik a hozzájuk csatlakozó állóhelyek rugalmas kihasználását. Ennek köszönhetően egyszerre tudnak három szélestörzsű (pl. Boeing 777-es) vagy hat keskenytörzsű (pl. Airbus A320) repülőgépet kiszolgálni, illetve ezek bármely kombinációja is lehetséges – igénytől függően. A dupla utasfolyosó előnye, hogy a szélestörzsű repülőgép első két ajtajához is állíthatók, így az egyik ajtón keresztül egyszerre szolgálják ki az első-, és/vagy business osztályt, a másikon pedig a turista szekció utasait. Ugyanezen az állóhelyen két kisebb méretű repülőgép is elfér, ezekhez külön-külön tudnak csatlakozni az utashidak.

Az utashidak felszereléséért felelős gépészeti csoportvezető, Kécskei László elmondta, hogy az új, mozgatható folyosók a jelenlegi legmodernebb vezérléssel vannak ellátva; simábban és egyenletesebben mozgathatók, kényelmesebb a kezelésük. A Budapest Airport szakemberei további hét meglévő utashidat újítanak fel, amelyből négyet szintén a B utasmólóra szerelnek fel, az északi oldalra; így maximálisra növelve a nem-schengeni induló forgalom beszállító kapacitását.

Az idei nyári menetrendet már úgy állították össze, hogy egyszerre akár három-négy hosszú távú járatot teljesítő, szélestörzsű repülőgépet is, egy időben kell kiszolgálni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Ilyen óriásgépekkel repül egyebek mellett a lengyel LOT (New York és Chicago), az Emirates (Dubaj), a Qatar Airways (Doha), az American Airlines (Philadelphia), az Air Canada Rouge (Toronto), az Air China (Peking) és a most június 7-én érkező Shanghai Airlines Boeing 787-9 Dreamlinerrel (Sanghaj).

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 08. 13., 09:10
Az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa között húzódó Csatorna, azaz a La Manche nem csupán természetes védvonalként működött a második világháború első napjától, hanem halálos csapdaként is.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-08 14:16:26
Az Emirates első, teljeskörűen átalakított Boeing 777-es gépe már négy nappal az első tervezett útja előtt szolgálatba állt. A 37 napig tartó felújításon szakemberek százai dolgoztak, többek között a legújabb, prémium felszereltségű kabinokon, hogy az utasok a Genfbe tartó járaton már élvezhessék a Business Class személyes minibárját vagy a Prémium Turistaosztály minden eddiginél kényelmesebb bőrüléseit.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 12., 10:23
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.
2024. 09. 10., 10:30
„A mai nap a szórakozásé” – szólt az MH 47. Bázisrepülőtér családi napjának mottója, ahol a látogatókat valóban sokszínű program fogadta a pápai alakulat bázisán.
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.

  Legfrissebbek most

A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.