2025. 11. 10. hétfő
Réka
: 386 Ft   : 335 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új cargo lehetőségekről tárgyal a Budapest Airport Kínában

Új cargo lehetőségekről tárgyal a Budapest Airport Kínában
JETfly  |  2018. 05. 14., 10:16
Új cargo lehetőségekről tárgyal a Budapest Airport Kínában

A Budapest Airport felső vezetői is részt vesznek a 2018. május 16. és 18. között Sanghajban rendezett „Transport Logistic” konferencián, a világ legnagyobb közlekedési és logisztikai fórumán.

A magyar főváros repülőterének képviselői kihasználják az esemény nyújtotta lehetőséget, hogy kínai partnerekkel tárgyaljanak Budapest és a sanghaji régió közötti utas- és áruszállító járatok indításának lehetőségéről. Jelenleg heti négy járat üzemel Peking és Budapest között, ám felmérések azt mutatják, hogy a dél-kínai régióban is jelentős igény lenne utasszállító járatok iránt.

A Budapest Airport több kommunikációs csatornát is kialakított a kínai légiközlekedési és logisztikai szektor kulcsfontosságú szereplőivel. 2015 májusa óta az Air China hetente négy alkalommal repül széles törzsű, Airbus A330 típusú repülőgépekkel a kínai és a magyar főváros között (a korábban, 2012-ig a Hainan Airlines által üzemeltetett útvonalon). A járat a kínai és a magyar üzleti és szabadidős utasok körében egyaránt népszerű. A Budapest Airport ráadásul testvér repülőtéri kapcsolatot alakított ki a Peking Fővárosi Nemzetközi Repülőtérrel, ennek keretében a két létesítmény felső vezetői évente személyesen találkoznak, illetve az utazási kedv fokozása érdekében mindkét helyszínen fotókiállítást rendeztek.

A Budapest Airport emellett a 2017 novemberében Budapesten rendezett Kína – Kelet-Közép-Európa csúcstalálkozó során szándéknyilatkozatot írt alá két logisztikai nagyvállalattal, az STO Express-el és az EKOL-al; a Magyar Posta pedig ugyanekkor a kínai ZTO Expresszel hozott létre vegyesvállalatot légi áruszállítási profillal. Ezt megelőzően, 2016-ban a Budapest Airport légiáru forgalomért felelős vezetői az „Egy övezet, egy út kezdeményezés” keretében, sanghaji magyar Főkonzulátus aktív támogatásával munkakapcsolatot alakítottak ki Ningbo város repülőterével.

„A budapesti repülőtér több tekintetben is igen előnyös cargo üzemelés céljából, hiszen hatalmas fejlesztési területekkel rendelkezik, résidő korlátozások nélkül, és hatékony kiszolgálást tesz lehetővé az előtereken. Ezer kilométeres távolságon belül húsz európai ország érhető el közúton, beleértve a balkáni régiót és Kelet-Európát; Budapestnek minden adottsága megvan ahhoz, hogy jelentős elosztóközponttá fejlődjön” – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, aki maga is részt vesz a sanghaji fórumon. Hozzátette: „A magyar kormány keleti nyitás politikája nyújtotta támogatás segítségével már több éve kiváló üzleti kapcsolatokat alakítottunk ki lehetséges partnerekkel a sanghaji régióban, Kína egyik legfejlettebb gazdasági térségében. A cargo légitársaságok járathálózatai és a személyszállító repülőgépeken történő áruszállítás (ún. belly cargo) jó export lehetőségeket biztosítanak a magyar gyártóknak az elektronikai szektorban, az autógyártásban és a gyógyszeriparban.”

A Budapest Airport csapata nagy várakozásokkal tekint a sanghaji megbeszélések elé, ahol több kínai légitársaság vezetőivel, illetve cargo- és logisztikai cégek képviselőivel is lesz alkalom találkozni. A Budapest Airport a düsseldorfi és a hamburgi repülőtérrel közös standdal vesz részt a „Transport Logistic” fórumon, amivel kiemeli a három repülőtér tulajdonságait. A közös jelenlét célja csomagként bemutatni ezen, jelenleg nem elosztóközpontként működő, repülőterek előnyeit a szakmai közönségnek. Budapest, Düsseldorf és Hamburg repülőtere első ízben 2017-ben működött együtt sikeresen az Air Cargo Europe szakmai vásáron Münchenben, aminek pozitív tapasztalatara építve úgy döntöttek, Sanghajban is együtt jelennek meg.

„A légiáru-forgalom mindig megtalálja a számára legmegfelelőbb, leghatékonyabb útvonalakat. Úgy véljük, hogy a Budapest Airport lehetne a legideálisabb elosztóközpont Közép-Kelet-Európában, illetve, hogy a düsseldorfi és a hamburgi testvér repülőtereinkkel együtt vonzó, új, közös megoldásokat tudunk ajánlani a cargo üzemeltetőknek” – nyilatkozta René Droese, a Budapest Airport ingatlan és cargo üzletág-igazgatója. Hozzátette: „A légi áruszállítás szempontjából releváns iparágakban, például az autógyártásban, az elektronikai és a gyógyszeriparban az export és az import is látványosan fejlődik, és ugyanez mondható el az e-kereskedelemről is. A Budapest Airport cargo forgalma két év alatt 39%-al nőtt. Célunk, hogy még több dedikált és ún. belly cargo járatot vonzzunk a repülőtérre, illetve, hogy a 2019-re megépülő új Cargo City létesítményünk révén a légi áruszállítás további növekedéséhez ideális körülményeket biztosítsunk.”

A Budapest Airport a „BUD 2020” fejlesztési programja keretében 2018 nyarán két új logisztikai központot adott át a DHL Express és a TNT részére a repülőtéren. Az ötéves, 160 millió euró (50 milliárd forint) értékű fejlesztési terv részét képezi egyebek mellett az új Cargo City megépítése is 2019 nyaráig, illetve az I. futópálya felújítása ez év júniusáig, a repülésbiztonság fokozása érdekében ILS CAT IIIB színvonalú műszeres leszállító rendszer (ILS) telepítésével.

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 10. 20., 12:32
A hazai léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl október 20-tól ismét várja a jelentkezőket a 2026 őszén induló légiforgalmi irányító képzésére. Az érdeklődők 2026. március 15-ig pályázhatnak, a kiválasztási folyamat várhatóan a nyár közepén zárul. A jövő ősszel induló évfolyamra továbbra is minden, a légi közlekedés iránt érdeklődő pályázó jelentkezését szívesen fogadják.
2025. 10. 02., 09:51
A német birodalom talán legrosszabb sajtójával rendelkező fegyvere volt a Vergeltungswaffe 1, azaz a V-1-es „repülő bomba”. Igazából senki sem szerette: sem a mérnökök, sem az alkalmazók, s pláne nem a britek és más polgári lakosok, akik kénytelenek voltak elszenvedni csapásait. Nem lett belőle Wunderwaffe, azaz a háború sorsát megfordító csodafegyver. Azért annyira nem is volt rossz…
2025. 09. 23., 12:33
A MiG-21-es család még bőven hadrendben állt, amikor az utód 23-as bevezetése megtörtént. A változtatható szárnynyilazású konstrukció minden részletét tekintve érdekes típus, amely viselte a magyar felségjelet is.
2025-10-28 10:34:50
A HungaroControl legfrissebb jelentése szerint 2025 első három negyedévében több mint 7 százalékkal nőtt a légiforgalom Magyarország légterében a tavalyi év azonos időszakához képest. A számottevő forgalombővülés ellenére a hazai léginavigációs szolgáltató szakemberei jelentős mértékben mérsékelték a járatkéséseket: 80 százalékkal kevesebb késést regisztráltak, mint 2024-ben.
2025-10-15 12:30:01
A 46. Nemzetközi Katonai Megfigyelő Tanfolyam hallgatói képzésüknek utolsó hetét töltik. Szolnokon az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál egy H225M helikopterrel emelkedtek a magasba, hogy a légi felderítést gyakorolják.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 11. 06., 10:01
2018 májusában egy tengerészgyalogos hamvaival és hagyatékával egy amerikai üzletember érkezett Budapestre. Utazásával a tengerészgyalogos kívánságát teljesítette, akit gyerekkora óta barátjának mondhatott, és akinek kérése az volt, hogy a végső nyughelye szülőföldjén legyen.
2025. 11. 04., 11:56
Megkezdődött a Magyar Honvédség által megrendelt második KC-390 Millennium közepes katonai szállítógép átadás-átvételi folyamata, a brazil Embraer repülőgépgyár Sao Paulo állambeli Gavião Peixotoban települt üzemkomplexumában.
2025. 10. 29., 14:10
A Delta Airlines első hetvenöt évében amerikai repülőgéptípusok voltak a meghatározóak a légitársaságnál.
2025. 10. 27., 11:05
Az idén százéves Delta Airlines történetét röviden áttekintő sorozatban többször szóba került az 1978-as légitársasági deregulációs törvény, amely átalakította az amerikai légiközlekedési iparágat.

  Legfrissebbek most

A legtöbb nagyszabású hadijátékhoz hasonlóan az Anatóliai Sas elsődleges célja is az, hogy a résztvevők, a „kékek” a lehető legtöbbet tanuljanak a rendezvény során. Olyan helyzetekkel kerüljenek szembe, amelyekkel otthon nem találkozhatnak, amelyek megközelítenek egy valós háborús szituációt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.