2025. 05. 17. szombat
Paszkál
: 403 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Törik a repülőtéri betont – bővítik a terminált

Törik a repülőtéri betont – bővítik a terminált
JETfly  |  2017. 03. 02., 12:24

Hozzálátott a KÉSZ Építő Zrt. a Liszt Ferenc repülőtér 2B Termináljához csatlakozó új móló építéséhez. A Budapest Airport teljes egészében saját finanszírozásában épülő új utasmóló várhatóan másfél éven belül készül el és több mint 10 ezer négyzetméterrel növeli a 2. Terminál utasforgalmi területét.

  • Készül az új utasmóló a BUD-on
  • Az 50 milliárd forintos BUD 2020 fejlesztési program egyik legfontosabb eleme a B utasmóló
  • A Budapest Airport saját tőkéből finanszírozza a beruházást

Hozzálátott a KÉSZ Építő Zrt. a Liszt Ferenc repülőtér 2B Termináljához csatlakozó új móló építéséhez. A Budapest Airport teljes egészében saját finanszírozásában épülő új utasmóló várhatóan másfél éven belül készül el és több mint 10 ezer négyzetméterrel növeli a 2. Terminál utasforgalmi területét.

Kevés olyan masszív beton van, mint amit épp most törnek fel a repülőtér 2. Terminál forgalmi előterén, hogy a helyén megépítsék a 220 méter hosszú új mólót. A helyszínen alig két hónapja még repülőgépek közlekedtek, illetve itt állt a 2B alapszintű beszállókapuk csarnoka, amit a köznyelv csak „bádog terminálnak” hívott. Ma viszont, ünnepélyes keretek között avatta fel a munkaterületet az építtető Budapest Airport és a kivitelező KÉSZ Építő Zrt.

A Budapest Airport a B utasmóló terveinek elkészítésével a 6 évvel ezelőtt átadott SkyCourt csarnokot is tervező Tima Zoltán Prima Primissima díjas építészt és a KÖZTI tervező csapatát bízta meg. A funkcionalitás, az utasok kényelme és a legtöbbet nyújtó ár-érték elvek alapján tervezték az épületszárnyat, úgy, hogy megmaradjon a terminál építészeti egysége. Az utasmóló a látszóbeton, acél és üveg kombinációja lesz, stílusjegyei pedig egészségesen ötvözik a SkyCourt és a régebbi 2B Terminál építészeti vonásait. A belső felületek, mint pl. a padlóburkolat, a SkyCourt hangulatát tükrözik, míg a külső alumínium panelek a 2B Terminál homlokzatával harmonizálnak.

Az 50 milliárd forintos BUD 2020 fejlesztési program egyik legfontosabb eleme a B utasmóló, emlékeztetett Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. A beruházás várhatóan a jövő nyár közepére készül el. Így jelentősen több beszállókapu lesz a terminálon; a móló összesen 10 új utashídon keresztül 27 féle (közvetlen utashidas, buszos és gyalogos) beszállítási lehetőséget kínál majd. A Budapest Airport saját tőkéből finanszírozza a beruházást, ezzel jelentős fejlesztést hajt végre a magyar főváros repülőterén, amely Magyarország légi kapuja is egyben. Mindez jól szolgálja a magyar fellendítésének ügyét, tette hozzá Jost Lammers.

„Hisszük, hogy a visszatérés a repülőtérre a SkyCourt megépítése után nem véletlen. A 11 000 m2 szintterületű 2B Terminal utasmóló munkálatait megkezdtük. Szaktudásunkkal és erőforrásainkkal azon leszünk, hogy – amint azt a SkyCourt építése során is tettük - az elvárásoknak mindenben megfelelő, kiváló minőségű épületet adjuk át határidőre, hogy a kivitelezés közben a repülőtér forgalmát ne zavarjuk.” – jelentette ki Szalados László, a KÉSZ Építő Zrt. vezérigazgatója.

 

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-04-29 14:44:09
A holland királyi légitársaság a környezeti hatások csökkentése érdekében eddig nem alkalmazott módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során. A repülőgépek karbantartására használt épületből teljesen száműzik a fosszilis energiaforrásokat.
2025-04-25 09:03:38
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.