2025. 02. 13. csütörtök
Ella, Linda
: 401 Ft   : 385 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rekord negyedév után folytatódnak a cargo fejlesztések a Budapest Airportnál

Rekord negyedév után folytatódnak a cargo fejlesztések a Budapest Airportnál
Budapest Airport  |  2021. 04. 19., 12:21
Rekord negyedév után folytatódnak a cargo fejlesztések a Budapest Airportnál

2020 utolsó negyedéve után 2021 első negyedévében tovább emelkedett a kezelt légiáru mennyisége a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren; a január és március közötti időszakban kezelt 39 529 tonna árumennyiség 19,3%-os növekedést jelent az előző év azonos periódusához képest, és a repülőtér történetének legerősebb negyedévét jelenti. A márciusban regisztrált 14 904 tonna légiáru pedig a valaha volt legerősebb havi cargo forgalomként vonul be a repülőtér történetébe. A Budapest Airport cargo vezetője szerint idén akár a 150 000 tonnát is elérheti a légiáru-forgalom, a vállalat pedig megkezdte a repülőtéri cargo környezet és a BUD Cargo City esetleges további bővítésének előzetes vizsgálatát.

A koronavírus-járvány által előidézett, világszerte tapasztalható logisztikai kihívások a Budapest Airport cargo forgalmán nem hagytak nyomot. Minden idők legerősebb első negyedéve után Kossuth József, a vállalat cargo vezetője szerint idén akár az évi 150 000 tonnás légiáru-forgalom is elérhető.

A kiemelkedő cargo teljesítmény motorját Budapesten elsősorban a BUD Cargo City, az 50 millió eurós beruházással 2020-ban átadott ultramodern cargo bázis jelenti, ami dinamikus növekedést generált a dedikált áruszállító járatok forgalmában, beleértve a különböző integrátor vállalatok járatait is, miközben a közúton szállított légiáru mennyisége is erős növekedést mutat. Az utasszállító járatok alsó fedélezén szállított, úgynevezett belly cargo forgalom a 2020-as hosszabb szünet után idén már az év elején biztató mértékű növekedést mutatott, ám – a rekord összesített cargo forgalom ellenére – a korábbiakhoz képest továbbra is alacsony szinten van.

A Budapest Airport, mint regionális légiáru-szállító központ szerepe a járvány idején is folyamatosan erősödik. A budapesti repülőtérre érkező légiáru végállomása nem feltétlenül Magyarország; az itt kezelt áru számos esetben más, kelet-közép-európai országok ellátását is biztosítja. Magyarország „légi híd” funkciója tehát egyre jelentősebb, különös tekintettel a távolkeleti országok, például Kína vonatkozásában. A légi szállítás rendkívül fontos szerepet tölt be a gazdaság és a kereskedelem, és ezáltal a magyar társadalom ellátásában; sőt, sokszor az egyetlen biztonságosan kivitelezhető megoldást jelenti. Elengedhetetlen szerepe az olyan logisztikai zavarok esetén is megmutatkozik, mint például a márciusban a Szuezi csatornában elakadt szállítóhajó okozta fennakadás.

A BUD Cargo City átadása óta biztos pontot jelent a légiáru-kezelés számára, és jó úton halad afelé, hogy Kelet-Közép-Európa légi kapujaként funkcionáljon. A légiáru-kezelő komplexum esetleges második fázisának előzetes vizsgálata már meg is kezdődött. Emellett a BUD Cargo fejlesztési munkája további air cargo létesítmények megvalósítására, és – a cargo közösséggel, illetve a Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSZSZ) Légi Szállítmányozási Munkabizottságával közösen – a cargo környezet fejlesztésére is kiterjed; a partnerek igényeire, elvárásaira összpontosítva.

A légiáru-szállítás – gyorsaságából, hatékonyságából és megbízhatóságából adódóan - kulcsszerepet játszik a járvány elleni küzdelemben is; a „normál” légi szállítmányok kezelése mellett a légi szállítás hazánk vakcina- és kritikus egészségügyi felszerelés-ellátásában is kritikus szerepet tölt be, amelyre a Budapest Airport, cargo közösségi partnereivel együtt, kiemelt figyelmet fordít. 2021 első negyedévében a Magyarországra érkező több mint 4,5 millió adag védőoltás 85%-a légi úton, a budapesti repülőtéren keresztül érkezett az országba. Részben ezért a Budapest Airport 2021 elején a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szakmai iránymutatásával Magyarországon is megkezdte a CEIV Pharma gyógyszerlogisztikai sztenderd bevezetését. A minőségbiztosítási folyamathoz – amely által a logisztikai láncban részt vevők könnyebben nyomon követhető módon garantálhatják az gyógyszerek biztonságos kezelését – az MSZSZ Légi Szállítmányozási Munkabizottsága és a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) Gyógyszeripari Tagozata nyújtott kiemelkedő támogatást.

A repülőtér 2020-ban 134 459 tonna légiárut kezelt; az előző év vége óta töretlen fellendülés, illetve a 2021-es év eddigi alakulása pedig akár újabb éves rekord elérését vetíti előre.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-22 19:45:14
2025. január 22-én, szerdán rendezték meg az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztásának átadás-átvételi ünnepségét, melynek keretein belül Gróf Gergely ezredes, leköszönő parancsnok átadta a csapatzászlót Könczöl Ferenc ezredesnek, a dandár új parancsnokának.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.