Itt találod az összes cikket a „BUD Cargo City” témában!
A szeptemberi utasforgalom a repülőtéren a gyengülés első jeleit mutatja. A korábbi nyári hónapokban, júliusban és augusztusban 81%, illetve 80%-os visszaépülés volt tapasztalható 2019 azonos hónapjaihoz képest.
2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány súlyosan rányomta a bélyegét. A pandémiás környezetben az utasforgalom éves szinten továbbra is csak a járvány előtti szint egyharmadát érte el.
A novemberi utasszám a járvány kitörése óta rekordnak számító októberi utasforgalmat is túlszárnyalta; 724 626 utas fordult meg ekkor a budapesti légikikötőben. Ez az azt megelőző hónaphoz képest 11 000 fős növekedést jelent.
2020 utolsó negyedéve után 2021 első negyedévében tovább emelkedett a kezelt légiáru mennyisége a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren; a január és március közötti időszakban kezelt 39 529 tonna árumennyiség 19,3%-os növekedést jelent az előző év azonos periódusához képest, és a repülőtér történetének legerősebb negyedévét jelenti.
A Budapest Airport cargo forgalma – a járvány okozta globális kihívások ellenére – 2020-ban is rendkívül erősnek bizonyult; a légikikötő az elmúlt évben 134 459 tonna légiárut kezelt, 2020 végén pedig rekord negyedévet regisztrálhatott.
A 2020-ban tapasztalt globális kihívások ellenére a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér cargo forgalma zavartalan. Sőt, az elmúlt hónapban kezelt légiáru a valaha mért legmagasabb havi cargo mennyiséget jelentette a repülőtér történetében.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2020. január-augusztus hónapokban összesen 84 510 tonna légi teherárut kezelt, ami csupán 3,3 százalékkal kevesebb 2019 azonos időszakához képest. Ez azt jelenti, hogy a budapesti repülőtér átlagosan több mint 10 000 tonna légi teherárut kezelt havonta.
Megérkezett az első dedikált cargo járat, egy Boeing 747 típusú óriásgép és a BUD Cargo City ezzel megkezdte működését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Alig egy évvel az első kapavágás után november 21-én adták át a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a BUD Cargo City-t. Az 50 millió euróból épült létesítmény nemcsak világszínvonalú logisztikai bázis, hanem katalizátor.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.