Itt találod az összes cikket a „BUD Cargo City” témában!
A szeptemberi utasforgalom a repülőtéren a gyengülés első jeleit mutatja. A korábbi nyári hónapokban, júliusban és augusztusban 81%, illetve 80%-os visszaépülés volt tapasztalható 2019 azonos hónapjaihoz képest.
2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány súlyosan rányomta a bélyegét. A pandémiás környezetben az utasforgalom éves szinten továbbra is csak a járvány előtti szint egyharmadát érte el.
A novemberi utasszám a járvány kitörése óta rekordnak számító októberi utasforgalmat is túlszárnyalta; 724 626 utas fordult meg ekkor a budapesti légikikötőben. Ez az azt megelőző hónaphoz képest 11 000 fős növekedést jelent.
2020 utolsó negyedéve után 2021 első negyedévében tovább emelkedett a kezelt légiáru mennyisége a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren; a január és március közötti időszakban kezelt 39 529 tonna árumennyiség 19,3%-os növekedést jelent az előző év azonos periódusához képest, és a repülőtér történetének legerősebb negyedévét jelenti.
A Budapest Airport cargo forgalma – a járvány okozta globális kihívások ellenére – 2020-ban is rendkívül erősnek bizonyult; a légikikötő az elmúlt évben 134 459 tonna légiárut kezelt, 2020 végén pedig rekord negyedévet regisztrálhatott.
A 2020-ban tapasztalt globális kihívások ellenére a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér cargo forgalma zavartalan. Sőt, az elmúlt hónapban kezelt légiáru a valaha mért legmagasabb havi cargo mennyiséget jelentette a repülőtér történetében.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2020. január-augusztus hónapokban összesen 84 510 tonna légi teherárut kezelt, ami csupán 3,3 százalékkal kevesebb 2019 azonos időszakához képest. Ez azt jelenti, hogy a budapesti repülőtér átlagosan több mint 10 000 tonna légi teherárut kezelt havonta.
Megérkezett az első dedikált cargo járat, egy Boeing 747 típusú óriásgép és a BUD Cargo City ezzel megkezdte működését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Alig egy évvel az első kapavágás után november 21-én adták át a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a BUD Cargo City-t. Az 50 millió euróból épült létesítmény nemcsak világszínvonalú logisztikai bázis, hanem katalizátor.
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.