2024. 12. 02. hétfő
Melinda, Vivien
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Navigációs alkalmazás segíti a Budapest Airport vak és gyengénlátó utasait

Navigációs alkalmazás segíti a Budapest Airport vak és gyengénlátó utasait
Budapest Airport  |  2022. 12. 16., 10:45
Navigációs alkalmazás segíti a Budapest Airport vak és gyengénlátó utasait

A DANOVA-projekt zárásával a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér első európai légikikötőként biztosít független beltéri navigációs applikációt vak és gyengénlátó utasok számára. Az európai uniós támogatással megvalósuló fejlesztésnek köszönhetően a budapesti repülőtéren minden eddiginél könnyebbé vált a kísérő nélküli tájékozódás és navigáció az érintettek számára. A Budapest Airport emellett saját költségvetésből, 31 ezer euró értékben, 1100 méter hosszan taktilis sávokat helyezett ki az utasforgalmi területeken.

Csak Európában több mint 30 millió vak és gyengénlátó ember él, ugyanakkor az európai közlekedési rendszerek több mint 96%-a még mindig nem teljesen akadálymentes a látáskárosult emberek számára – különösen a Duna régióban. Sok vak és gyengénlátó utas számára a repülős utazás, a vasúti vagy a városi tömegközlekedési eszközök használata is rendkívül nehéz, sőt, bizonyos esetekben lehetetlen. A „DANOVA – Innovatív közlekedési szolgáltatások vak és gyengénlátó utasok részére a Duna régióban” elnevezésű, az Európai Unió Interreg Danube kutatás-fejlesztési keretprogramjából finanszírozott program célja, hogy a vak és gyengénlátó utasok számára teljes mértékben, önállóan hozzáférhetővé tegye a légi, vízi és földi tömegközlekedési eszközök használatát. A transznacionális kezdeményezéshez és a 14 partnerből álló nemzetközi konzorciumhoz a Budapest Airport is csatlakozott, a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) közösen. A Budapest Airport a DANOVA projekt keretében beltéri navigációs alkalmazást biztosít az önálló utazás megkönnyítése érdekében, valamint a repülőtér-üzemeltető a szoftveren felül, saját beruházásként, mintegy 31 ezer euró értékben 1100 méter hosszan taktilis sávokat is elhelyezett 2. Terminál tranzit területén.

A Budapest Airport és a BKK a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét, valamint a Vakok és Gyengénlátók Közép-Magyarországi Regionális Egyesületét is bevonta a projekt tervezésébe, hogy a fejlesztés valóban igazodjon a vakok és gyengénlátók igényeihez.

Elkötelezettek vagyunk az esélyegyenlőség támogatása mellett, ezért kiemelt figyelmet fordítunk a fogyatékkal élő utasaink igényeire. A repülőtér túlnyomó részben eddig is akadálymentesített terület volt, szerződött egyészségügyi szolgáltató partnerünkkel pedig minden segítséget és támogatást megadtunk a vak és gyengénlátó utasok számára. A DANOVA-projekt keretében az akadálymentes utazást támogató szolgáltatások köre egy dedikált navigációs applikációval is kiegészül, emellett különösen büszkék vagyunk rá, hogy a Budapest Airport résztvevő munkatársai kétalkalmas workshop keretében elsajátították a látássérült emberek segítéséhez szükséges tudást – fejtette ki Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese.

Hogyan működik a BindiMaps alkalmazás?

A Budapest Airport beltéri navigációs applikációt tett elérhetővé a 2. Terminál földi oldalán. Az Android és iOS eszközökre is letölthető alkalmazást, az ausztrál BindiMaps nevű cég hozta el Budapestre. A hangalapú vezérlés angol nyelven működik: az utas a telefonján elérhető kisegítő szolgáltatás segítségével bediktálja az applikációba a kívánt úticélt, az alkalmazás pedig 2-4 cm pontossággal elnavigálja őt a kiválasztott helyszínre. A fejlesztés precizitását jól mutatja, hogy az alkalmazás a női és férfi mosdókat is megkülönbözteti. A Budapest Airport az alkalmazás népszerűségétől függően a jövőben magyar nyelven is elérhetővé teszi a programot.

Az alkalmazás az érkező, belvárosba igyekvő utasokat elirányítja a 100E busz megállójáig. A dedikált repülőtéri buszokon – a 200E és 100E járatokon – hangosbemondás hívja fel a figyelmet a BindiMaps letöltésére és az alkalmazás beállításának módjára. A BindiMaps alkalmazásban egy térképalapú navigáció is elérhető, amely minden utas számára segítséget jelenthet a terminálon belüli tájékozódáshoz. Az applikációban mindemellett kerekesszékes üzemmódot is be lehet állítani, amely esetben a navigáció kikerüli a lépcsőket.

A DANOVA-projekt keretében továbbá a Budapest Airport jelenlegi weboldala (www.bud.hu) akadálymentesítési elemzését is elvégezte az Informatika a Látássérültekért Alapítvány közreműködésével. A vizsgálat eredményeit a vállalat az új honlapja fejlesztése során 2023 folyamán integrálja.

A DANOVA-projekt részletei

Projektszám: DTP3-543-1.2

Kezdő időpont: 2020. 07. 01.

Befejező időpont: 2022. 12. 31.

Összköltségvetés: 2.192.546,66 euró

ERFA (ERDF) hozzájárulás: 1.478.974,50 euró

ETE (IPA) II hozzájárulás: 307.810,50 euró

ESZE-MD (ENI-MD) hozzájárulás: 76.879,66 euró

A 14 partnerből álló konzorciumot a Dubrovniki Repülőtér (Horvátország) vezeti. A konzorcium a repülőterek, kikötők, kutatóintézetek, helyi önkormányzatok és a látássérült embereket képviselő szervezetek részvétele tekintetében kiegyensúlyozott képet mutat; tagjai a Zsolnai Repülőtér, a Budapest Airport, a Budapesti Közlekedési Központ, a Maribori Egyetem, a Bulgáriai Innováció- és Technológiaátadási Szövetség, a Vakok Horvátországi Egyesülete, az Ausztriai Vakokat és Gyengénlátókat Segítő Egyesület, a Dubrovniki Kikötői Hatóság, Maribor Város Önkormányzata, a Montenegrói Repülőterek, a Kotori Kikötő, a Szarajevói Nemzetközi Repülőtér és a Moldovai Műszaki Egyetem.

A projektben 4 társult partner is részt vett: a Vakok és Gyengénlátók Szlovákiai Egyesülete, a Ljubljanai Repülőtér, a Moldovai Köztársaság Polgári Légiközlekedési Hatósága és a DEX Innovációs Központ.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 18., 16:45
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024. 11. 04., 09:11
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
2024. 10. 25., 09:12
A 9603-as az utolsónak gyártott magyar MiG-21MF-ek (9507-9515, 9601-9606) egyike. Gyártási száma 969603, szériaszáma pedig 9603 (a 96. széria 03. gépe). A repülőgép felújítását a Berekfürdőn található, A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata végezte: az Aranysas magazin 2024. novemberi számában a 9603-as történetéről olvashatunk további részleteket.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-10-25 16:45:21
Egyedülálló lehetőséget biztosít a fiatalok számára az Ifjúsági Pilóta Program, amely 2025 januárjában indul el a Honvédelmi Minisztérium felügyelete alatt - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter, október 24-én, csütörtökön.
2024-10-24 09:15:00
2024. október 2-án, délután került sor Pozsgay Gyula grafikusművész legújabb, immár harmadik történelmi képregénykötetének bemutatójára a kaposvári bibliotékában. A „Láthatatlan ellenség” címet viselő mű minden idők legeredményesebb magyar vadászpilótájának, vitéz Szentgyörgyi Dezső zászlósnak állít emléket.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.