2024. 05. 29. szerda
Magdolna
: 385 Ft   : 355 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Navigációs alkalmazás segíti a Budapest Airport vak és gyengénlátó utasait

Navigációs alkalmazás segíti a Budapest Airport vak és gyengénlátó utasait
Budapest Airport  |  2022. 12. 16., 10:45
Navigációs alkalmazás segíti a Budapest Airport vak és gyengénlátó utasait

A DANOVA-projekt zárásával a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér első európai légikikötőként biztosít független beltéri navigációs applikációt vak és gyengénlátó utasok számára. Az európai uniós támogatással megvalósuló fejlesztésnek köszönhetően a budapesti repülőtéren minden eddiginél könnyebbé vált a kísérő nélküli tájékozódás és navigáció az érintettek számára. A Budapest Airport emellett saját költségvetésből, 31 ezer euró értékben, 1100 méter hosszan taktilis sávokat helyezett ki az utasforgalmi területeken.

Csak Európában több mint 30 millió vak és gyengénlátó ember él, ugyanakkor az európai közlekedési rendszerek több mint 96%-a még mindig nem teljesen akadálymentes a látáskárosult emberek számára – különösen a Duna régióban. Sok vak és gyengénlátó utas számára a repülős utazás, a vasúti vagy a városi tömegközlekedési eszközök használata is rendkívül nehéz, sőt, bizonyos esetekben lehetetlen. A „DANOVA – Innovatív közlekedési szolgáltatások vak és gyengénlátó utasok részére a Duna régióban” elnevezésű, az Európai Unió Interreg Danube kutatás-fejlesztési keretprogramjából finanszírozott program célja, hogy a vak és gyengénlátó utasok számára teljes mértékben, önállóan hozzáférhetővé tegye a légi, vízi és földi tömegközlekedési eszközök használatát. A transznacionális kezdeményezéshez és a 14 partnerből álló nemzetközi konzorciumhoz a Budapest Airport is csatlakozott, a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) közösen. A Budapest Airport a DANOVA projekt keretében beltéri navigációs alkalmazást biztosít az önálló utazás megkönnyítése érdekében, valamint a repülőtér-üzemeltető a szoftveren felül, saját beruházásként, mintegy 31 ezer euró értékben 1100 méter hosszan taktilis sávokat is elhelyezett 2. Terminál tranzit területén.

A Budapest Airport és a BKK a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét, valamint a Vakok és Gyengénlátók Közép-Magyarországi Regionális Egyesületét is bevonta a projekt tervezésébe, hogy a fejlesztés valóban igazodjon a vakok és gyengénlátók igényeihez.

Elkötelezettek vagyunk az esélyegyenlőség támogatása mellett, ezért kiemelt figyelmet fordítunk a fogyatékkal élő utasaink igényeire. A repülőtér túlnyomó részben eddig is akadálymentesített terület volt, szerződött egyészségügyi szolgáltató partnerünkkel pedig minden segítséget és támogatást megadtunk a vak és gyengénlátó utasok számára. A DANOVA-projekt keretében az akadálymentes utazást támogató szolgáltatások köre egy dedikált navigációs applikációval is kiegészül, emellett különösen büszkék vagyunk rá, hogy a Budapest Airport résztvevő munkatársai kétalkalmas workshop keretében elsajátították a látássérült emberek segítéséhez szükséges tudást – fejtette ki Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese.

Hogyan működik a BindiMaps alkalmazás?

A Budapest Airport beltéri navigációs applikációt tett elérhetővé a 2. Terminál földi oldalán. Az Android és iOS eszközökre is letölthető alkalmazást, az ausztrál BindiMaps nevű cég hozta el Budapestre. A hangalapú vezérlés angol nyelven működik: az utas a telefonján elérhető kisegítő szolgáltatás segítségével bediktálja az applikációba a kívánt úticélt, az alkalmazás pedig 2-4 cm pontossággal elnavigálja őt a kiválasztott helyszínre. A fejlesztés precizitását jól mutatja, hogy az alkalmazás a női és férfi mosdókat is megkülönbözteti. A Budapest Airport az alkalmazás népszerűségétől függően a jövőben magyar nyelven is elérhetővé teszi a programot.

Az alkalmazás az érkező, belvárosba igyekvő utasokat elirányítja a 100E busz megállójáig. A dedikált repülőtéri buszokon – a 200E és 100E járatokon – hangosbemondás hívja fel a figyelmet a BindiMaps letöltésére és az alkalmazás beállításának módjára. A BindiMaps alkalmazásban egy térképalapú navigáció is elérhető, amely minden utas számára segítséget jelenthet a terminálon belüli tájékozódáshoz. Az applikációban mindemellett kerekesszékes üzemmódot is be lehet állítani, amely esetben a navigáció kikerüli a lépcsőket.

A DANOVA-projekt keretében továbbá a Budapest Airport jelenlegi weboldala (www.bud.hu) akadálymentesítési elemzését is elvégezte az Informatika a Látássérültekért Alapítvány közreműködésével. A vizsgálat eredményeit a vállalat az új honlapja fejlesztése során 2023 folyamán integrálja.

A DANOVA-projekt részletei

Projektszám: DTP3-543-1.2

Kezdő időpont: 2020. 07. 01.

Befejező időpont: 2022. 12. 31.

Összköltségvetés: 2.192.546,66 euró

ERFA (ERDF) hozzájárulás: 1.478.974,50 euró

ETE (IPA) II hozzájárulás: 307.810,50 euró

ESZE-MD (ENI-MD) hozzájárulás: 76.879,66 euró

A 14 partnerből álló konzorciumot a Dubrovniki Repülőtér (Horvátország) vezeti. A konzorcium a repülőterek, kikötők, kutatóintézetek, helyi önkormányzatok és a látássérült embereket képviselő szervezetek részvétele tekintetében kiegyensúlyozott képet mutat; tagjai a Zsolnai Repülőtér, a Budapest Airport, a Budapesti Közlekedési Központ, a Maribori Egyetem, a Bulgáriai Innováció- és Technológiaátadási Szövetség, a Vakok Horvátországi Egyesülete, az Ausztriai Vakokat és Gyengénlátókat Segítő Egyesület, a Dubrovniki Kikötői Hatóság, Maribor Város Önkormányzata, a Montenegrói Repülőterek, a Kotori Kikötő, a Szarajevói Nemzetközi Repülőtér és a Moldovai Műszaki Egyetem.

A projektben 4 társult partner is részt vett: a Vakok és Gyengénlátók Szlovákiai Egyesülete, a Ljubljanai Repülőtér, a Moldovai Köztársaság Polgári Légiközlekedési Hatósága és a DEX Innovációs Központ.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 17., 11:26
Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.
2024-05-27 12:14:23
2018 után újra hazánk ad otthont a Nemzetközi Katonai Sporttanács által szervezett 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokságnak – jelentette be dr. Bali Tamás ezredes, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár dandárparancsnoka a Szolnok-Szandaszőlős Sportrepülőtéren tartott sajtótájékoztatón, május 24-én, pénteken.
2024-05-21 10:57:16
Életükben először szálltak fel önállóan a Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadéves, állami légijármű-vezető képzésen résztvevő honvéd tisztjelöltjei nemrégiben az egyetem szolnoki kampuszán, Zlin-143, valamint Zlin-242 típusú repülőgépekkel.
2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 29., 09:07
Az első képsorozat két, februári napon készült a honvédség 08-as oldalszámú H145M helikopteréről.
2024. 05. 24., 11:58
Minden ami repülés címmel szombaton kiállítás nyílik a Ballószögi Faluházban. A négynapos rendezvény fókuszában a 30 éves ballószögi repülőtér áll, és több egykori vadászrepülő pilóta is ellátogat a nagyszabású eseményre.
2024. 05. 23., 09:26
MiG és Szuhoj harci repülőket állított ki a kertjében egy kiskőrösi gyűjtő. A Dutra Fesztivál megnyitónapján Firkó János is bemutatta kedvenceit a közönségnek.
2024. 05. 22., 09:13
A második világháborút követő években az amerikai légierő, a haditengerészet és a tengerészgyalogság legtöbb gépe még dugattyús motorral repült.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.