2025. 07. 15. kedd
Henrik, Roland
: 400 Ft   : 342 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Minden európai működési engedélyt megszerzett a Budapest Airport!

Minden európai működési engedélyt megszerzett a Budapest Airport!
JETfly  |  2018. 01. 05., 14:59
Minden európai működési engedélyt megszerzett a Budapest Airport!

A hivatalos határidő lejárta előtt, vagyis 2017. év végéig megszerezte a Budapest Airport a további működéshez szükséges összes, Európai Uniós engedélyt.

Ezeknek a dokumentumoknak a megléte azért fontos, mert igazolja, hogy egy-egy repülőtér mind az infrastruktúra, mind az üzemelés területén megfelel a biztonságot előtérbe helyező európai uniós előírásoknak, felülírva a korábbi, - a tagállami/nemzeti követelmények szerinti – üzemben tartási engedélyeket.  

A Budapest Airport mindenben a legszigorúbb Európai Uniós előírásoknak megfelelve működik, beleértve a repülőtéri infrastruktúrát, valamint magát az üzemben tartó szervezetet és az üzemeltetést is. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője a tavalyi év végéig eleget tett az EU-s rendeletben foglalt követelményeknek, így a működéséhez szükséges új engedélyeket is megszerezte. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által alkotott, 2014-ben hatályba lépett EU-s rendelet 2017. év végét jelölte meg határidőnek az Európai Gazdasági Térség (EGT) területén működő polgári repülőterek számára a rendeletben foglalt előírások teljesítésére és az új engedélyek megszerzésére. A rendelet célja az volt, hogy az Európai Unión belül fenntartsa a repülésbiztonság egységesen magas szintjét.

A rendelet tagolt szerkezetben több, mint 450 (külön-külön 204, 117, 135) követelményt tartalmaz. A megfelelés ellenőrzését minden esetben a helyi hatóságok végezték, itthon a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz tartozó Légiforgalmi és Repülőtéri Hatósági Főosztály az erre kijelölt, ún. kompetens szervezet. A több mint két évig tartó folyamat során, a hatósággal szorosan együttműködve készítette el a Budapest Airport azt a több szekrényt megtöltő dokumentum csomagot, amivel részletekbe menően igazolta a repülőtér infrastruktúrájának, szervezetének, és üzemelésének megfelelőségét az európai előírásoknak. Egyebek mellett a futópályák és gurulóutak szabályosságát, repülésbiztonsági rendszerek és eljárások a meglétét. Az üzemeltetéshez kapcsolódóan pedig a pontos dokumentációt, az EU-s irányelvek szerint kialakított folyamatokat kellett mindenre kiterjedően igazolnia az üzemeltetőnek.

A megfelelés teljesítéséhez, különösen az infrastruktúra tekintetében a Budapest Airport számos fejlesztést valósított meg az elmúlt időszakban, - pl. a futópálya végbiztonsági sáv (RESA) kialakítása - illetve vállalt elkötelezettséget továbbiak elvégzésére, összességében közel 6 millió euró (kb. 1,9 milliárd forint) értékben.

„A mostani engedélyek megszerzésével a Budapest Airport egy szerteágazó és nagyon összetett folyamat végére tett pontot, a sikeres befejezés pedig jól tükrözi a repülőtér és a hatóságok közötti szoros együttműködést.” jelentette ki Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelemért, munkabiztonságért és közösségi kapcsolatokért felelős igazgatója. Hozzátette. „Külön köszönet illeti a Budapest Airport munkatársait, akik több ezer órányi ráfordítással átvilágították a folyamatainkat, hogy mindenben megfeleljünk az utas- és repülésbiztonság európai követelményeinek.”

Az Európai Bizottság 139/2014-es rendeletét a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) gyakorlatait és ajánlásait figyelembe véve alkották meg, mérlegelve a repülőterek üzemeltetésével kapcsolatban világszerte felhalmozódott tapasztalatot, valamint az ehhez kapcsolódó tudományos- és műszaki fejlődést. Az idei évtől a budapesti repülőtér is minden szempontból igazoltan teljesíti az utasok és a repülés biztonsága szempontjából fontos nemzetközi normákat.

 

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 02., 09:41
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadik tanévét befejezett állami légijármű-vezetői szakirányon tanuló két hallgatója augusztus elejétől az Amerikai Egyesült Államok pilótaképző tanfolyamán vesz részt. Az úgynevezett Undergraduate Pilot Training-et sikeresen teljesítők „amerikai szárnyakat” kapnak. A pilótává avatásuk után pedig sugárhajtóműves típussal folytatódik az összesen 19 hónapos nemzetközi képzésük.
2025. 06. 30., 13:16
Március végén kezdődött az idei szezon egyik legnagyobb európai NATO gyakorlata. A Ramstein Flag 2025 fő bázisát a hollandiai Leeuwarden jelentette, de ezen kívül a RAF marhami és fairfordi támaszpontjai, illetve a dániai Skrydstrup is fontos szerepet játszott.
2025. 07. 07., 12:59
Harry Oostema, a holland királyi légierő ezredese július 3-án hivatalos ünnepségen vette át a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability – SAC) Nehéz Légiszállító Ezredének (Heavy Airlift Wing – HAW) parancsnoki beosztását Pápán, az ezrednek otthont adó MH 47. Bázisrepülőtéren.
2025-07-11 11:00:48
2025. július 10-én, csütörtökön érkezett meg az MH Kiss József 86. Helikopterdandárhoz az utolsó két H225M típusú közepes, többcélú helikopter, teljessé téve a 16 darabos flottát.
2025-07-01 10:16:43
A magyar utasok számára különösen vonzó újdonság, hogy a Dubajon keresztül Sanghajba utazók július 20-tól az Emirates ikonikus A380-as óriásgépén is utazhatnak: az EK302/303 járatok ezen típussal közlekednek, míg a második napi járat (EK304/305) felújított Boeing 777-essel üzemel.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 07. 14., 09:37
Újra a pápai betonon landoltak az amerikai 56. és 57. Harctéri Kutató-Mentő Század HH-60G Pave Hawk típusú helikopterei.
2025. 07. 11., 10:34
A második részben következzen az ember, aki elhatározta, hogy megkeresi a tengerfenékre süllyedt gépet.
2025. 07. 10., 12:41
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál befejezték a H145M helikopter hajtóműmoduljának cseréjét. Utána megvolt a vibráció, az olajnyomás, és a túlfolyó szelep ellenőrzése, így a gép indulhat repülni.
2025. 07. 07., 11:06
A hibrid Nuuva V300-at akár négyszáz kilónyi rakomány szállítására tervezték.

  Legfrissebbek most

2025. július 15-én, kedden, a haderőfejlesztés egyik újabb mérföldkövet jelentő eseményének adott otthont az MH Kiss József 86. Helikopterdandár: a két utolsó példány átadásával teljessé vált a Magyar Légierő 16 darabos Airbus Helicopters H225M flottája, biztosítva ezzel a közepes helikopter-képesség elérését. Képgalériás beszámoló!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.

  NÉPSZERŰ HÍREK