Az eddiginél lényegesen korszerűbb és megbízhatóbb műszeres leszállító berendezést kap a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér II. futópályája a 13L pályavégen is – emiatt két hónapra le kellett zárni a futópályát. A több mint egymilliárd forintos fejlesztés miatt várhatóan június közepéig tart az egypályás üzem, vagyis a nagy nyári csúcsforgalom idején már ismét két futópályával üzemelhet a budapesti légikikötő.
Az új műszeres leszállító berendezés (ILS, vagyis Instrument Landing System) a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak is megfelel majd, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látótávolság mellett is lehet fogadni és indítani a repülőgépeket, akár sűrű ködben, esőben, havazásban vagy sötétben. Ennek alapján a budapesti repülőtér is teljesíti az ún. CAT IIIB műszeres megközelítésre vonatkozó nemzetközi előírásokat, amelyek alapján a fenti paraméterek szerint érkezhetnek és indulhatnak a repülőgépek Budapestről – vagyis még biztonságosabb lesz a repülés.
Az új rendszer telepítéséhez és beüzemeléséhez kb. nyolchetes pályazárra van szükség a II. futópályán. Ez alatt az idő alatt nemcsak az új berendezést építik ki, hanem elvégeznek egy sor olyan karbantartási és javítási munkát, amit csak pályazár mellett lehet megvalósítani. Így egyebek mellett kicserélik a futópálya betonjába és szélére épített pályafényeket, kijavítják a beton apróbb hibáit, befejezik a dilatációs hézagokat kitöltő anyag cseréjét korszerűbb műgyanta alapúra, kicserélnek 121 vízelvezető betonaknát a pálya mellett és az elektromos kábeleket is felújítják. A felújítás teljes költsége eléri az 1,3 milliárd forintot, ami kicsivel több, mint 4 millió euró.
„Minden tőlünk telhetőt elkövetünk annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban és a legjobb minőségben végezzük el a műszeres leszállító rendszer telepítését, összhangban az Európai Repülősbiztonsági Ügynökség (EASA) és a magyar légiforgalmi és repülőtéri hatóság előírásaival – jegyezte meg Eiszrich László, a Budapest Airport Műszaki Központjának vezetője. A műszaki igazgató hozzátette: „A munkák elvégzését követően még biztonságosabb lesz a repülési üzem Budapesten, hiszen a 2015-ben megkezdett fejlesztési program lezárását követően a budapesti légikikötő valamennyi megközelítési iránya a legmodernebb műszeres leszállító rendszerrel rendelkezik majd.”
A II. futópálya zárása miatt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren két hónapig csak a 3 kilométer hosszú I. futópálya lesz használatban. Mindez nem okoz változást a budapesti kerületek feletti forgalomban, Vecsés városa felett viszont átmenetileg megnő a légiforgalom. A Budapest Airport erről már korábban előzetesen tájékoztatta Vecsés város lakosságát is, akiknek ezúton is köszöni a türelmet és a megértést.
Forrás: https://www.bud.hu/
Az Emirates 39 960 napelempanel telepítésére kötött megállapodást az Etihad Clean Energy Developmenttel, amelyek a dubaji Emirates Engineering Centre energiaellátását fogják támogatni. A projekt a tervek szerint évente 34,3 millió kWh energiát termel majd, ami a központ energiaigényének 37 százalékát fedezi, összesen 23 177 kWp teljesítménnyel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.