A lakóközösségek érdekeit szem előtt tartva őszre ütemezte a pályafelújítási és karbantartási munkákat a Budapest Airport. A repülőtér-üzemeltető tavasszal egy ütemben újította fel az 1. futópályát, hétfőn pedig megkezdődik a 2. futópálya szintén egy ütemben történő felújítása is.
A koronavírus-járvány a tavaszi hónapok utasforgalmát befolyásolta a legerőteljesebben: ekkor a Budapest Airport elvégezte az 1. futópálya teljeskörű karbantartását, ősszel pedig – az újbóli utasszám-csökkenés időszakában – a repülőtér-üzemeltető a 2. futópálya, és a hozzá kapcsolódó gurulóutak karbantartását is megkezdi. Ebben az időszakban minden fel-és leszállást az 1. pályán végeznek el, így a környező települések felett átmenetileg megnövekedhet a légiforgalom, ez azonban a szeptember elejétől tapasztalható újbóli utasszámcsökkenés miatt a szokásoshoz képest számottevően lecsökkent gépmozgást jelent.
A munkálatok részeként javítják a gurulóutak vízelvezetési rendszereinek aknáit és az Y-gurulóút aszfaltpadkáját, karbantartják a pályahőmérő műszereket, navigációs és fénytechnikai rendszereket és olyan kisebb betonfelület-javításokat is elvégeznek, amelyek továbbra is, hosszútávon garantálják a repülés biztonságát. A 2. futópálya betonburkolatának felfestései is megújulnak, a földetérési zónában pedig – a futóművek megfelelő tapadásának biztosítása érdekében – eltávolítják a kerekekről származó, leszállások során odaégett gumit. A futópályazárat kihasználva a zöldfelületeken kaszálást végeznek: a repülés biztonsága szempontjából ez is rendkívül fontos, hiszen a magasabb aljnövényzetben megbúvó rágcsálók odavonzzák a repülésbiztonsági kockázatot jelentő, nagytestű ragadozómadarakat is.
A Budapest Airport a legmagasabb repülőtéri biztonsági színvonal fenntartása érdekében minden évben – szükség szerint akár gyakrabban is - korszerűsíti és karbantartja a futópályákat és gurulóutakat. A tavalyi évben fejeződött be a legmodernebb műszeres leszállító rendszer telepítése, amely kedvezőtlen látási viszonyok mellett segíti a repülőgépek biztonságos fel-és leszállását. Az idei munkálatokat úgy időzítette a Budapest Airport, hogy mind az 1., mind a 2. futópálya karbantartását a környékbeli lakosok érdekeihez igazodva a lehető legalacsonyabb forgalmú időszakban valósítsa meg.
Forrás: BUD
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.