A LOT lengyel légitársaság elindította az első közvetlen, hosszú távú repülőjáratot Budapest és az Egyesült Államok között, május 5-étől pedig Chicago is átszállás nélkül elérhető lesz.
A lengyel légitársaság így reagál a Magyarország és a két észak-amerikai nagyváros közötti közvetlen járatok iránti hatalmas keresletre.
Május 3-tól kezdve ultramodern B787 Dreamliner repülőgépek közlekednek Budapestről New Yorkba, heti négy alkalommal; hétfőn, csütörtökön, pénteken és vasárnap, 11:55 órás indulással. A közvetlen járat menetideje csupán 9 óra 45 perc. A chicagói járat hetente kétszer, keddenként és szombatonként üzemel, repülési ideje pedig 10 óra 15 perc. Legutóbb 2011-ben volt közvetlen légi összeköttetés Magyarország és az Egyesült Államok között. Azóta – a magyar nemzeti légitársaság, a Malév csődje és a közvetlen járat megszűnése ellenére – a magyar fővárosból az USA-ba utazók száma tovább nőtt. Jelentős, eddig kiszolgálatlan piac alakult ki, hiszen jelenleg több mint 170.000 fő utazik ezen az útvonalon évente.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Budapest – New York első LOT-járat indulása előtt a ferihegyi repülőtéren tartott sajtótájékoztatón azt mondta, a felgyorsuló világban egyre fontosabb az összeköttetés, ez a világcégekkel való kormányzati tárgyalásokon is felmerül. Ezért is jelentős az Air China pekingi, az Air Canada Rouge torontói hosszú távú járata, valamint a Wizz Air nyugat-balkáni járatainak megnyitása is. Hangsúlyozta Magyarország és Lengyelország kapcsolatát, amelyet nem csak stratégiainak, hanem barátinak nevezett.
„A két hosszú távú járatra vonatkozó döntésünk világosan mutatja, hogy mennyire hiszünk Magyarországban; úgy gondoljuk, Közép-Kelet-Európában ez az egyik legfontosabb piac a LOT számára. Célunk, hogy megnyerjük magunknak a budapesti, illetve a környékbeli utasokat, a piacon elérhető legjobb termékkel, márpedig ezek a közvetlen járatok kétség kívül azok. Ez a két járat a LOT működése szempontjából is új fejezetet nyit, hiszen 89 éves történetünk során most első alkalommal indítunk járatokat Észak-Amerikába Lengyelországon kívülről” – nyilatkozta Rafał Milczarski, a LOT vezérigazgatója.
„Nagyon büszke vagyok arra, hogy lengyel barátainkkal közösen, kemény munkával sikerült ezt a mérföldkövet elérnünk a budapesti repülőtér történetében. Szeretném megragadni ezt az alkalmat, hogy köszönetet mondjak a magyar és a lengyel politika és diplomácia vezetőinek, akik részt vettek az új járatok működési feltételeinek kialakításában, és ezáltal hozzájárultak a további munkahelyteremtéshez a magyar légiközlekedési iparágban” – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.Hozzátette: „A LOT különleges kényelmet és egyedi utazási élményt kínál a Boeing 787 Dreamliner repülőgépeken New Yorkba és Chicagóba repülő utasok számára. Biztosak vagyunk benne, hogy ezek a járatok igen népszerűek lesznek; több tízezer üzleti, szabadidős, illetve rokonokat, barátokat látogató utas fogja azokat használni.”
A LOT célja, hogy a Budapestről New Yorkba és Chicagóba közlekedő járatokat magyar személyzettel üzemeltesse. Kezdetben lengyel és magyar vegyes személyzettel indulnak a gépek, a későbbiekben azonban kizárólag magyarok fognak azokon szolgálni. A két közvetlen járat elindítása azt is jelenti, hogy a LOT egyik Dreamlinere állandó jelleggel Budapesten fog állomásozni. Emellett a LOT AMS, a csoport egyik, a légitársaságot kiszolgáló tagvállalata is központot nyit a magyar fővárosban.
„Szeretnénk, hogy a magyarországi utasok úgy tekintsenek a LOT-ra, mint amely képes a nemzeti légitársaság hiányát pótolni. Mi vagyunk az egyetlen hagyományos európai légitársaság, ami fontosnak tartotta, hogy Budapestről közvetlen, hosszú távú járatokat indítson. A New Yorkba és Chicagóba repülő utasok jelenleg kénytelenek átszállni, elsősorban Frankfurtban, Párizsban, Amszterdamban és Londonban, ez jelentősen meghosszabbítja az útjukat. Úgy gondoljuk, hogy a budapesti és a környékbeli utasok ennél sokkal jobb, az ő igényeikre szabott szolgáltatást érdemelnek." – tette hozzá Rafał Milczarski.
A LOT által végzett részletes elemzések szerint a Budapestről induló közvetlen járatokat nem csupán a magyar főváros lakosai, hanem vidékiek, sőt, Kelet-Ausztriából, Szlovákiából, Nyugat-Romániából és a balkáni országokból érkező utasok is használni fogják. Több mint 8 millió ember éri el a budapesti repülőteret közúton, kevesebb, mint két órás menetidő alatt; az új közvetlen járatok számukra is kiváló megoldást jelentenek.
„Sok Kelet-Európából származó ember él New Yorkban és Chicagóban. A gazdasági kapcsolatok is fejlődőben vannak. Az új közvetlen járatok egészen biztosan újabb lökést adnak majd az utas- és az áruforgalom növekedésének” – mondta a LOT vezérigazgatója. Hozzátette: „Ezek a Budapestről induló transzatlanti járatok nem jelentenek közvetlen versenyt a varsói útvonalaink számára, hanem jól kiegészítik azokat.” A LOT új járatai nem csupán az utasforgalom szempontjából fontosak, hanem azért is, mert a repülőgépek mintegy 12 tonna árut is szállítanak majd, mindkét irányban.
A Budapestről New Yorkba és Chicagóba közlekedő járatok kizárólag Boeing 787 Dreamlinerekkel, a világ legmodernebb utasszállító repülőgéptípusával üzemelnek. A LOT igazi magyar hangulattal várja az utasokat a fedélzeten; hagyományos ételekkel az összes osztályon, magyar sajtótermékekkel és borokkal a LOT Premium Economy és a LOT Business osztályon, sőt, még a fedélzeti szórakoztató rendszer is elérhető lesz magyar nyelven.
A Magyarország és az Egyesült Államok közötti két új járattal együtt a LOT összesen 9 útvonalat üzemeltet Észak-Amerikába, ebből nyolcat az USA-ba; Varsóból New York JFK, Newark, Chicago, Los Angeles és Toronto, Budapestről New York JFK és Chicago, Krakkóból Chicago és Rzeszówból Newark érhető el közvetlenül. A budapesti járatok indítása egy újabb lépés a LOT jövedelmező növekedési stratégiájának megvalósításában, melynek – a varsói elosztóközpont fejlesztése mellett – a régió más repülőtereiben rejlő lehetőségek kiaknázása is célja.
Az új járatok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, a régió egyik legfontosabb légikikötőjébe üzemelnek, amely 2017-ben 13,1 millió utast és 127.125 tonna árut kezelt, 102 747 légiforgalmi művelettel. A budapesti repülőtér idén 42 légitársaságnak ad otthont, amelyek 158 célállomásra szállítanak utasokat. A Budapest Airport három évvel ezelőtt hirdette meg BUD 2020 fejlesztési programját, melynek keretében mintegy 160 millió eurót fektet infrastruktúra-fejlesztésbe a repülőtéren és környékén. A legfontosabb projekt a B móló, egy a nem-schengeni forgalmat, így többek között a LOT amerikai járatait is kiszolgáló új, 10 000 négyzetméteres utasforgalmi épület, melynek átadása 2018 nyár végén várható.
A Budapestről New Yorkba és Chicagóba irányuló járatokra jegyek az összes értékesítési csatorna révén, köztük a lot.com honlapon, a LOT ügyfélszolgálatán, a LOT Travel irodáin és más utazási irodákon keresztül is vásárolhatók.
Forrás: BUD
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.