Nem kevesebb, mint két darab, egyenként 120 tonna hasznos terhelésű Boeing B747-400F típusú teherszállító gépre volt szükség ahhoz, hogy Budapestről az oroszországi Kazany városába telepítse a Red Bull Air Race versenygépeit és a felszerelés egy részét.
A különleges cargo szállítását az orosz AirBridge Cargo légitársaság gépei oldották meg.
Leszerelt szárnyak, szorosan lekötözött repülőgép törzsek, külön raklapokon szállított tartalék motorok. Egyebek mellett ezekből a tételekből állt mindaz a teheráru, amit az orosz AirBridge Cargo légitársaság két Boeing B747-400F típusú óriás teherszállítógépe vitt Budapestről az oroszországi Tatárföld fővárosába, Kazanyba. A Volga folyó partján fekvő történelmi városban rendezik ezen a hétvégén a Red Bull Air Race következő versenyét, egészen pontosan július 22.-23.-án.
Önmagukban a Red Bull Air Race által használt gépek nem nyomnak sokat a mérlegen: egy-egy Zivko Edge 540 típusú versenygép teletankolva is mindössze 816 kg tömegű, tehát egyetlen nagyobb raklapra simán elfér. A versenyhez szükség technikai háttér azonban meglehetősen összetett és rendkívül értékes áru, már csak ez a tény is indokolta a légi úton történő szállítást. Az AirBridge Boeing B747-400F típusú gépeinek pedig felnyitható az orrésze, így a szárnyaktól megfosztott sportgépek simán befértek a rakterébe. A Budapest-Kazany távolságot pedig mindössze négy óra alatt repüli le a Jumbo, így sokkal gyorsabb volt a szállítás, mint amit a vasút tudott volna kínálni. Ráadásul így a Red Bull Air Race versenyzői már javában gyakorolhatnak a Volga folyó fölött a hétvégi versenyre.
„A szokásos módon simán és szervezetten ment a rakodás a különleges feladat ellenére, a Celebi Ground Handling földi kiszolgáló cég emberei gyorsan megoldották a feladatot. Ennek is köszönhető, hogy a Red Bull teljes légi- és földi lépcsőjét két nap alatt sikerült a Duna partjáról a Volga partjáig eljuttatni.” – jegyzete meg Kossuth József, a Budapest Airport cargo üzletágért felelős vezetője. Hozzátette, hogy az elmúlt években számos különlegesen értékes és nagy kiterjedésű árut sikerült már a budapesti repülőtérről légi úton elindítani, közte például a General Electric által Magyarországon megépített erőművi turbináit vitték már innen Algériába ukrán Antonov An-124-es Ruszlánnal vagy adott esetben a világ legnagyobb teherszállító gépével az An-225-ös Mrijával is.
Forrás: BUD
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.