2025. 11. 07. péntek
Rezső
: 387 Ft   : 336 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kényelmesebb lesz az utazás a budapesti repülőtéren

Kényelmesebb lesz az utazás a budapesti repülőtéren
Budapest Airport  |  2019. 02. 05., 15:35
Kényelmesebb lesz az utazás a budapesti repülőtéren

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport bejelentette, hogy a következő két év során folyamatos beruházásokat hajtanak végre, amelyeknek köszönhetően gyorsabbá, kiszámíthatóbbá és kényelmesebbé válik a repülős utazás.

A fejlesztéseket összefogó bud:plus program keretein belül már 2019 első félévében látványos változáson esik át a repülőtér. A megújuló biztonsági ellenőrzésnek és önkiszolgáló poggyászfeladásnak köszönhetően a Budapest Airport felkészülten várhatja majd a nyári utazási szezont.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma 2015 óta közel 50 százalékkal nőtt, a terminálok tavaly mintegy 15 millió utast fogadtak és indítottak. A dinamikus fejlődésre tekintettel a repülőtér nemrégiben bejelentette egy új terminálépület megépítését, a vállalat pedig az addig tartó átmeneti időszakban is a lehető legkényelmesebb szolgáltatást szeretné nyújtani utasok számára.

A 2019 nyaráig megvalósuló beruházások legtöbbje az utasok kényelmét és tájékozódását, valamint a biztonsági, határátlépési intézkedéseket érinti. A 2B terminálépület több részét átépítik és felújítják: február végéig irodák és raktárak elbontásával kiszélesítik azt a folyosót, amin keresztül a repülőgépről leszálló utasok a csomagkiadóhoz eljutnak. Ezáltal az érkezési zóna jelentősen több utast fogadhat a jövőben. További üzemi területek felszámolásával a csomagkiadó csarnok területe is növekszik, így az egyik poggyászkiadó futószalag is kibővül. A nyári utazási csúcsidőszakban óránként akár 2-3000 ember is érkezhet egy időben a repülőtérre, számukra ezzel csökkenhet a várakozási idő és gyorsabbá válhat a csomagok felvétele. A mosdókat nem csak a 2B terminálon, hanem a SkyCourt emeletén is átépítik, kibővítik, aminek köszönhetően a főszezonra mintegy háromszor annyi mosdó áll az utasok rendelkezésére, mint eddig.

Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója a fejlesztésekről elmondta: „Folyamatosan figyeljük utasaink visszajelzéseit, ezeket figyelembe véve terveztük meg a bud:plus program beruházásait. Elsőként azokra a területekre koncentrálunk, amelyek a legtöbb figyelmet kapják az utasoktól, illetve a legjobban gyorsítják az áthaladást a repülőtéren. Célunk, hogy hozzájáruljunk utasaink kényelemérzetéhez, illetve hogy felgyorsítsuk a repülésnél kötelező biztonsági és egyéb eljárásokat.  Ezáltal a repülőtér utasai több minőségi időhöz juthatnak a terminálon.”

Ennek érdekében az indulásnál a repülőtér egy önkiszolgáló csomagfeladási rendszert is tesztüzembe állít a tavasz folyamán, amik már más nagy repülőtereken is megtalálhatók. Ezek lényege, hogy az utasok a beszállókártya mellett a poggyászcímkét is kinyomtathatják és utána feladhatják a bőröndöket. Ez gyorsabb, mint a hagyományos csomagfeladási szolgáltatás. Ha beválik, a Budapest Airport a rendszer bővítését és kiterjesztését tervezi. Hosszabb távon akár a repülőtéri parkolóban, vagy akár a belvárosi helyszíneken, hotelekben, vagy folyami hajókikötőben is fel lehet majd adni a repülőtéri poggyászt.

Emellett a repülőtér induló utasai számos további újítással is találkozhatnak. A nyári szezonig egy fiatalokból toborzott teljes csapat áll szolgálatba a terminálon, akiknek a feladata az utasok közvetlen segítése lesz. Ők a repülőtéren már meglévő információs, támogató szolgáltatásokat összefogva, kiegészítve adnak információt és nyújtanak segítséget az utasoknak. A Budapest Airport emellett az információs táblák, képernyők számát is növeli, nemcsak a terminálokban, hanem azok környezetében is. Az utasoknak ezáltal sokkal több információjuk lesz arról, hogy a terminál melyik részén van a járatuk check-in pultja, illetve melyik oldalon rövidebb a várakozási idő a biztonsági ellenőrzésnél.

A beruházások jelentős része a biztonsági intézkedések optimalizálását, fejlesztését célozza, aminek köszönhetően gyorsabban át lehet majd jutni a kötelező ellenőrzéseken. Jelenleg is tart – egyebek mellett - az utasbiztonsági terület kibővítése: a 2A és a 2B oldalakon egyaránt egy-egy új utasbiztonsági ellenőrző sor épül, a 2A oldalon pedig a várakozási területet is kibővíti a cég az ottani kávézó egy részének elbontásával.  A kapacitásbővítés lehetőséget ad arra, hogy a csúcsidőszakokban a jelenlegihez képest több utast tudjunk kezelni egy órán belül.

Szabó István, a Budapest Airport biztonsági igazgatója hozzátette: „Az új utasbiztonsági sorok kiépítése mellet kibővül még a vámterület is, ezzel hozzájárulva a kötelező eljárások felgyorsításához. Szoros együttműködésben dolgozunk az Országos Rendőr-főkapitánysággal a határellenőrzés digitalizálásán. Közös célunk, hogy a legmodernebb eszközökkel végezhessük az ellenőrzéseinket, a lehető legkisebb kellemetlenséget okozva ezzel utasainknak.”

A bud:plus program első szakaszának beruházásai 2019 nyarán fejeződnek be, a Budapest Airport összesen mintegy 6,5 milliárd forintot (20  millió eurót) fordít csak erre a célra az új terminál megépüléséig hátralévő időben.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 10. 20., 12:32
A hazai léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl október 20-tól ismét várja a jelentkezőket a 2026 őszén induló légiforgalmi irányító képzésére. Az érdeklődők 2026. március 15-ig pályázhatnak, a kiválasztási folyamat várhatóan a nyár közepén zárul. A jövő ősszel induló évfolyamra továbbra is minden, a légi közlekedés iránt érdeklődő pályázó jelentkezését szívesen fogadják.
2025. 10. 02., 09:51
A német birodalom talán legrosszabb sajtójával rendelkező fegyvere volt a Vergeltungswaffe 1, azaz a V-1-es „repülő bomba”. Igazából senki sem szerette: sem a mérnökök, sem az alkalmazók, s pláne nem a britek és más polgári lakosok, akik kénytelenek voltak elszenvedni csapásait. Nem lett belőle Wunderwaffe, azaz a háború sorsát megfordító csodafegyver. Azért annyira nem is volt rossz…
2025. 09. 23., 12:33
A MiG-21-es család még bőven hadrendben állt, amikor az utód 23-as bevezetése megtörtént. A változtatható szárnynyilazású konstrukció minden részletét tekintve érdekes típus, amely viselte a magyar felségjelet is.
2025-10-28 10:34:50
A HungaroControl legfrissebb jelentése szerint 2025 első három negyedévében több mint 7 százalékkal nőtt a légiforgalom Magyarország légterében a tavalyi év azonos időszakához képest. A számottevő forgalombővülés ellenére a hazai léginavigációs szolgáltató szakemberei jelentős mértékben mérsékelték a járatkéséseket: 80 százalékkal kevesebb késést regisztráltak, mint 2024-ben.
2025-10-15 12:30:01
A 46. Nemzetközi Katonai Megfigyelő Tanfolyam hallgatói képzésüknek utolsó hetét töltik. Szolnokon az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál egy H225M helikopterrel emelkedtek a magasba, hogy a légi felderítést gyakorolják.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 11. 06., 10:01
2018 májusában egy tengerészgyalogos hamvaival és hagyatékával egy amerikai üzletember érkezett Budapestre. Utazásával a tengerészgyalogos kívánságát teljesítette, akit gyerekkora óta barátjának mondhatott, és akinek kérése az volt, hogy a végső nyughelye szülőföldjén legyen.
2025. 11. 04., 11:56
Megkezdődött a Magyar Honvédség által megrendelt második KC-390 Millennium közepes katonai szállítógép átadás-átvételi folyamata, a brazil Embraer repülőgépgyár Sao Paulo állambeli Gavião Peixotoban települt üzemkomplexumában.
2025. 10. 29., 14:10
A Delta Airlines első hetvenöt évében amerikai repülőgéptípusok voltak a meghatározóak a légitársaságnál.
2025. 10. 27., 11:05
Az idén százéves Delta Airlines történetét röviden áttekintő sorozatban többször szóba került az 1978-as légitársasági deregulációs törvény, amely átalakította az amerikai légiközlekedési iparágat.

  Legfrissebbek most

A legtöbb nagyszabású hadijátékhoz hasonlóan az Anatóliai Sas elsődleges célja is az, hogy a résztvevők, a „kékek” a lehető legtöbbet tanuljanak a rendezvény során. Olyan helyzetekkel kerüljenek szembe, amelyekkel otthon nem találkozhatnak, amelyek megközelítenek egy valós háborús szituációt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.