2024. 09. 20. péntek
Friderika
: 395 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kényelmesebb lesz az utazás a budapesti repülőtéren

Kényelmesebb lesz az utazás a budapesti repülőtéren
Budapest Airport  |  2019. 02. 05., 15:35
Kényelmesebb lesz az utazás a budapesti repülőtéren

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport bejelentette, hogy a következő két év során folyamatos beruházásokat hajtanak végre, amelyeknek köszönhetően gyorsabbá, kiszámíthatóbbá és kényelmesebbé válik a repülős utazás.

A fejlesztéseket összefogó bud:plus program keretein belül már 2019 első félévében látványos változáson esik át a repülőtér. A megújuló biztonsági ellenőrzésnek és önkiszolgáló poggyászfeladásnak köszönhetően a Budapest Airport felkészülten várhatja majd a nyári utazási szezont.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma 2015 óta közel 50 százalékkal nőtt, a terminálok tavaly mintegy 15 millió utast fogadtak és indítottak. A dinamikus fejlődésre tekintettel a repülőtér nemrégiben bejelentette egy új terminálépület megépítését, a vállalat pedig az addig tartó átmeneti időszakban is a lehető legkényelmesebb szolgáltatást szeretné nyújtani utasok számára.

A 2019 nyaráig megvalósuló beruházások legtöbbje az utasok kényelmét és tájékozódását, valamint a biztonsági, határátlépési intézkedéseket érinti. A 2B terminálépület több részét átépítik és felújítják: február végéig irodák és raktárak elbontásával kiszélesítik azt a folyosót, amin keresztül a repülőgépről leszálló utasok a csomagkiadóhoz eljutnak. Ezáltal az érkezési zóna jelentősen több utast fogadhat a jövőben. További üzemi területek felszámolásával a csomagkiadó csarnok területe is növekszik, így az egyik poggyászkiadó futószalag is kibővül. A nyári utazási csúcsidőszakban óránként akár 2-3000 ember is érkezhet egy időben a repülőtérre, számukra ezzel csökkenhet a várakozási idő és gyorsabbá válhat a csomagok felvétele. A mosdókat nem csak a 2B terminálon, hanem a SkyCourt emeletén is átépítik, kibővítik, aminek köszönhetően a főszezonra mintegy háromszor annyi mosdó áll az utasok rendelkezésére, mint eddig.

Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója a fejlesztésekről elmondta: „Folyamatosan figyeljük utasaink visszajelzéseit, ezeket figyelembe véve terveztük meg a bud:plus program beruházásait. Elsőként azokra a területekre koncentrálunk, amelyek a legtöbb figyelmet kapják az utasoktól, illetve a legjobban gyorsítják az áthaladást a repülőtéren. Célunk, hogy hozzájáruljunk utasaink kényelemérzetéhez, illetve hogy felgyorsítsuk a repülésnél kötelező biztonsági és egyéb eljárásokat.  Ezáltal a repülőtér utasai több minőségi időhöz juthatnak a terminálon.”

Ennek érdekében az indulásnál a repülőtér egy önkiszolgáló csomagfeladási rendszert is tesztüzembe állít a tavasz folyamán, amik már más nagy repülőtereken is megtalálhatók. Ezek lényege, hogy az utasok a beszállókártya mellett a poggyászcímkét is kinyomtathatják és utána feladhatják a bőröndöket. Ez gyorsabb, mint a hagyományos csomagfeladási szolgáltatás. Ha beválik, a Budapest Airport a rendszer bővítését és kiterjesztését tervezi. Hosszabb távon akár a repülőtéri parkolóban, vagy akár a belvárosi helyszíneken, hotelekben, vagy folyami hajókikötőben is fel lehet majd adni a repülőtéri poggyászt.

Emellett a repülőtér induló utasai számos további újítással is találkozhatnak. A nyári szezonig egy fiatalokból toborzott teljes csapat áll szolgálatba a terminálon, akiknek a feladata az utasok közvetlen segítése lesz. Ők a repülőtéren már meglévő információs, támogató szolgáltatásokat összefogva, kiegészítve adnak információt és nyújtanak segítséget az utasoknak. A Budapest Airport emellett az információs táblák, képernyők számát is növeli, nemcsak a terminálokban, hanem azok környezetében is. Az utasoknak ezáltal sokkal több információjuk lesz arról, hogy a terminál melyik részén van a járatuk check-in pultja, illetve melyik oldalon rövidebb a várakozási idő a biztonsági ellenőrzésnél.

A beruházások jelentős része a biztonsági intézkedések optimalizálását, fejlesztését célozza, aminek köszönhetően gyorsabban át lehet majd jutni a kötelező ellenőrzéseken. Jelenleg is tart – egyebek mellett - az utasbiztonsági terület kibővítése: a 2A és a 2B oldalakon egyaránt egy-egy új utasbiztonsági ellenőrző sor épül, a 2A oldalon pedig a várakozási területet is kibővíti a cég az ottani kávézó egy részének elbontásával.  A kapacitásbővítés lehetőséget ad arra, hogy a csúcsidőszakokban a jelenlegihez képest több utast tudjunk kezelni egy órán belül.

Szabó István, a Budapest Airport biztonsági igazgatója hozzátette: „Az új utasbiztonsági sorok kiépítése mellet kibővül még a vámterület is, ezzel hozzájárulva a kötelező eljárások felgyorsításához. Szoros együttműködésben dolgozunk az Országos Rendőr-főkapitánysággal a határellenőrzés digitalizálásán. Közös célunk, hogy a legmodernebb eszközökkel végezhessük az ellenőrzéseinket, a lehető legkisebb kellemetlenséget okozva ezzel utasainknak.”

A bud:plus program első szakaszának beruházásai 2019 nyarán fejeződnek be, a Budapest Airport összesen mintegy 6,5 milliárd forintot (20  millió eurót) fordít csak erre a célra az új terminál megépüléséig hátralévő időben.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024. 09. 08., 10:36
A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a szolnoki MH Kiss József 86. Helikopterdandár egy Airbus H225M többcélú helikoptere segítette az oltást Vas vármegyében. A csütörtökön kezdődött tüzet vasárnapra sikerült megfékezni.
2024. 08. 29., 22:00
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a horvát példát követve, Szerbia is a francia Dassault Rafale típusával modernizálná légierejét. A terv most úgy tűnik, meg is valósul.
2024-08-21 09:00:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 16., 15:28
Tavaly októberben, amikor az amerikai légierő KC-10A Extender légi utántöltő és szállítógéppel felszerelt kontingense hazatért Szaúd-Arábiából, a US Air Force hivatalosan is bejelentette, hogy véget ért a típus utolsó hadműveleti bevetése és 43 éves üzemeltetés után, 2024 szeptemberében kivonják a szolgálatból.
2024. 09. 16., 10:11
A Brit Királyi Légierő legendás Avro Lancasterei meghatározó szerepet játszottak a második nagy világégés Németország elleni légicsapásaiban. Bár több mint hétezret építettek, napjainkra mindössze két repképes példány maradt fenn belőlük.
2024. 09. 12., 10:23
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.

  Legfrissebbek most

Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.