2025. 05. 09. péntek
Gergely
: 405 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Július – 208 millióval kevesebb légiutas Európában

Július – 208 millióval kevesebb légiutas Európában
Budapest Airport  |  2020. 08. 19., 13:03

Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) részletes forgalmi elemzést adott ki az európai légiforgalom alakulásáról 2020 első felére vonatkozóan. A riport egyebek mellett arra is kitér, hogy a forgalom visszaépülése 2020 második félévében a vártnál lassabban valósul meg, amelynek hátterében első sorban az államok által bevezetett eltérő és gyakran változó utazási korlátozások állnak.

Az ACI napokban kiadott riportja kiemeli a koronavírus légiközlekedésre gyakorolt lesújtó hatását: Európa repülőterei összesen 64,2%-os visszaesést regisztráltak 2020 első félévének utasforgalmában, ami számszerűen 969 millió légiutas elvesztését jelentette. A forgalom visszaesése az év második negyedévében volt a legszignifikánsabb: ekkor 2019 azonos időszakához képest 96,4%-os volt az utasszám-csökkenés. A Budapest Airport 2020 első félévében 2 892 854 utast fogadott, amely 60,8%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A koronavírus kisebb mértékben, de jelentősen befolyásolta az Európán kívüli repülőterek utasforgalmát: esetükben 2020 első felében 59,8%-kal esett vissza az utasfogalom. Az európai repülőterek utasforgalmához viszonyított mérsékelt forgalomkiesés főleg a belföldi járatoknak köszönhető, például az Egyesült Amerikai Államokban vagy Kínában, amelyek esetében nem kell számolni a sok esetben országonként eltérő belépési szabályokkal.

Június – 90%-ot meghaladó visszaesés

Júniusban a teljes európai légiforgalomban 93,2%-os utasforgalomkiesés volt megfigyelhető: a légiforgalom alakulását jól mutatja Európa legforgalmasabb hub repülőtere, a London Heathrow utasforgalma, amely a tavalyi júniusi 7,24 millió fő helyett idén júniusban 350 700 utast kezelt, ezzel 95,2%-os visszaesést regisztrálva.

Az Európai Unión belüli utazási korlátozások feloldása a hónap második felére esett, amely a Budapest Airport forgalmán is jól látható: az utasszám júniusban minimálisan emelkedett, a csökkenés továbbra is 94,3%-os volt.

Július – 208 millióval kevesebb légiutas Európában

Az utazási korlátozások uniós szintű, június közepétől való részleges feloldását követően a forgalom helyreállása a vártnál lassabb ütemben zajlik. Az európai légiforgalom júliusban 78%-os visszaesést mutatott az előző év azonos időszakához képest: ez Európa-szerte júliusban 208 millió légiutas elvesztését jelentette.

Júliusban 304 596 fő utast kezelt a Budapest Airport, amely az előző hónaphoz képest háromszoros növekedést jelent, ugyanakkor 2019 júliusához képest 81%-kal kevesebb utast köszönthetett a magyar főváros repülőtere.

Hamar az utasok kedvence lett az új 1-es móló

Augusztus 10-én birtokba vették az utasok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér újonnan átadott, 1-es móló névre keresztelt utasmólóját. A visszajelzések alapján az utasok teljes mértékben elégedettek a gyönyörű, skandináv hangulatot idéző épülettel, ahonnan minden eddiginél gyorsabban és kényelmesebben valósul meg a ki- és beszállítás: a repülőgépek mindössze néhány lépésnyire állnak az épülettől.

Az utasok komfortos körülmények között, tágas és a járványügyi szempontoknak is teljes mértékben megfelelő környezetben tölthetik a repülés előtti várakozási időt. A több mint 11,5 milliárd forintos beruházásból megvalósuló 1. móló építése 2019. július 19-én kezdődött, és az épület kivitelezése rekordidő, egészen pontosan 339 nap alatt befejeződött.

A móló nagy előnye, hogy az összeköttetés a 2A Terminállal úgy valósul meg, hogy az utasok a jegykezelést követően egyetlen pillanatra sem hagyják el a komfortos épületet, a fő terminálépületből mozgólépcsővel és lifttel is felszerelt új összekötő épületen keresztül érik el a tágas, 120 méter hosszú új mólót.

A Budapest Airport virtuális sétára invitálja az utasokat a SykCourttól egészen az új utasmólóig – ide kattintva tarthat velünk, az 1-es mólóról szóló további érdekességekért pedig kattintson ide.

Fenntarthatóbb augusztus: szívószálmentességet hirdet a Budapest Airport

Augusztusban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren működő éttermek és kávézók a Budapest Airport és a Felelős Gasztrohős kezdeményezésére mellőzik egyszerhasználatos műanyag szívószálak használatát.

A kezdeményezésnek köszönhetően jelentősen csökkenhet a repülőtéren elhasznált eldobható műanyag eszközök mennyisége, hiszen a vendéglátóegységek augusztusban (amennyiben az utasok nem ragaszkodnak annak használatához) műanyag szívószál nélkül – vagy annak fenntartható, lebomló anyagból készült megfelelőjével – szolgálják fel azokat az üdítőket, amelyek esetében ez megoldható. A projektnek köszönhetően jelentős mennyiségű műanyagszemét keletkezése kerülhető el. A Budapest Airport számára a fenntartható működés kiemelt jelentőséggel bír, így a repülőtér-üzemeltető megkezdte az egyeztetéseket arra vonatkozóan, hogy a repülőtéren működő vendéglátóegységek szeptember hónapban is műanyag szívószál nélkül szolgálják fel az italokat.

A műanyaghasználat további mérséklése érdekében a Budapest Airport összesen 11 ivókutat helyezett ki a repülőtér termináljain, további három kút beszerzése pedig folyamatban van: ezeknek köszönhetően az utasok palackozott ásványvíz megvásárlása nélkül is kiváló minőségű ivóvízhez juthatnak a repülőtéren. Az ivókutak az érkező és az induló utasútvonalon egyaránt elérhetőek. A Budapest Airport arra biztatja minden utasát, hogy otthonról hozott palackokat használjon újabb PET palackok vásárlása helyett: az utasbiztonsági ellenőrzésen az üres üvegeket mindenki magával hozhatja a tranzit területre, ahol több ponton is hozzáférhetőek az újonnan kiépített ivókutak.

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025. 04. 25., 09:03
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
2025-04-24 14:51:43
A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A magyar léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl Zrt. munkatársai több mint 12 ezer repülőgép biztonságos közlekedését segítették a hazai légtérben a hosszú hétvége alatt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 05., 09:20
Napjaink fedélzeti technikusai olyan repülőműszaki képzettséggel és munkatapasztalattal rendelkező szakemberek, akik a H225M megjelenése előtt a rendszerből 2021-ben kivont Mi-8-as és a jelenleg is szolgálatban álló Mi-17-es helikoptereken dolgoztak.
2025. 04. 30., 12:04
Gripen repülés, kutyás bemutató, valamint vadászpilóta és tűzszerész előadás várta azt a több mint száz honvéd kadétot, akik április 29-én a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz látogattak.
2025. 04. 29., 10:02
Zlin 242L és Zlin 143LSi típusokon teljesítették első önálló repülésüket a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szak harmadéves pilótanövendékei.
2025. 04. 23., 10:29
A NASAMS rendszer rakétatöltése precizitást és összehangolt csapatmunkát igényel.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.