2024. 11. 03.
Győző
: 408 Ft   : 376 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Határidőre befejeződött a B3-B5 gurulóút felújításának első üteme

Határidőre befejeződött a B3-B5 gurulóút felújításának első üteme
Budapest Airport  |  2022. 12. 21., 10:20
Határidőre befejeződött a B3-B5 gurulóút felújításának első üteme

Egymillió alá esett megint a havi utasforgalom a repülőtéren.

Novemberben tovább folytatódott a már októberben megkezdődött lassulás a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmában; a nyári 80-81% után az év tizenegyedik hónapjában már csak a 2019-es szint 76%-át érte el a repülőtér utasforgalma, ami azt jelenti, hogy novemberben 969 888 utas fordult meg a légikikötőben. Ezzel összesen 11 hónap alatt 11 200 319 főt regisztrált a Budapest Airport, 186%-kal többet, mint 2021-ben. A repülőtér-üzemeltető idén 12 millió feletti utasszámra számít, a jövő évre pedig a korábbi becslésnél kétmillióval kevesebbet, 14 millió utast prognosztizál a vállalat. A várható visszaesés a gazdasági lassulásra, az inflációra és a légitársaságokra kivetett adóra vezethető vissza.

A cargo növekedés viszont továbbra is töretlen Budapesten; a Budapest Airport novemberben 17 635 tonna légiárut kezelt, 8,1%-kal többet, mint októberben. A növekedés hátterében a karácsony közeledtével megnövekedő kereslet áll, ugyanakkor az éves szintű volumenemelkedés is eléri a 8,1%-ot; a tavalyi 164 957 tonna után idén 178 362 tonna árut kezeltek a budapesti repülőtéren november végéig.

Akár 12 órával a járatindulás előtt feladható a poggyász a Wizz Air járataira

Novembertől a Wizz Air járataival utazók számára akár a járatindulást előtt 12 órával, hajnali 3:00 és este 22:00 óra között elérhető az önkiszolgáló poggyászfeladás lehetősége. Az újításnak köszönhetően az érintett utasok online vagy a Kálvin téri üzletben található kioskok segítségével díjmentesen, a korábbi 3 óra helyett akár 12 órával a gépindulás előtt kinyomtathatják a poggyászfeladáshoz szükséges poggyászcímkéket, a csomagokat pedig feladhatják a budapesti repülőtér termináljain, ahol az átvilágítást követően a Budapest Airport poggyászosztályozó csarnokában, biztonságos helyen megőrzik azokat. Az utasoknak ezt követően a poggyászukkal kapcsolatban nincs teendőjük; azokat a megszokott módon a földi kiszolgáló vállalat személyzete helyezi el indulás előtt a repülőgép csomagterében.

A Budapest Airport és a Wizz Air a fejlesztéssel lehetővé teszi az utasok számára, hogy egy általuk választott korai időpontban elvégezzék az utazás előtti legfontosabb teendőket, ezáltal a repülős utazás folyamata még gördülékenyebbé válik.

Határidőre befejeződött a B3-B5 gurulóút felújításának első üteme

A repülésbiztonság fenntartását szem előtt tartva, valamint az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szabályozásaival összhangban szeptemberben nagyszabású gurulóút- és futópálya-felújítási munkák kezdődtek a repülőtéren, amelynek első üteme a terveknek megfelelően december elején lezárult.

A fejlesztés első ütemében a szakemberek 3 976 négyzetméteren kiszélesítették a B5 gurulóút teherbíró betonburkolatát, 19 340 négyzetméteren cserélték az aszfaltpadkát és 2433 folyóméteren elvégezték a fénytechnikai, 3249 folyóméteren pedig a csapadékvíz alépítmény-hálózat cseréjét. A projekt során a repülésbiztonság, valamint a zökkenőmentes utasforgalom fenntartása mellett a Budapest Airport kiemelt figyelmet fordított a környezetvédelemre is; a munkálatok megkezdése előtt elvégezte a környéken élő ürgepopuláció áttelepítését, az építési munkák alatt keletkezett hulladékot több, mint 95%-át előkészítette az újrahasznosításhoz, amelynek köszönhetően a vállalat a hulladék repülőtérről történő elszállításából adódó, kb. 3700 teherautó által generált károsanyag-kibocsátást is elkerülte. A projekt eredményeképp a repülőtér-üzemeltető az új hálózatok kialakításával nemcsak a rendelkezésre álló kapacitásokat, hanem az üzembiztonságot is tovább növelte. A gurulóutak fejlesztésével párhuzamosan a repülőtér üzemeltetője felújította a II. futópálya esővízelvezetési-rendszerét is, kihasználva a gurulóúton zajló munkálatok miatt szükségessé váló futópálya zárást.  

A beruházás értéke 3,6 milliárd forint (8,8 millió euró), a fejlesztés összértéke pedig a csatlakozó beruházásokkal (beruházáshoz csatlakozó fénytechnikai kiváltó nyomvonalak kialakításával és a II. futópálya vízelvezetésének felújításával) együtt eléri a 4,3 milliárd forintot (10,5 millió eurót).

Zöld Béka Díjat nyert a Budapest Airport első fenntarthatósági jelentése

A Budapest Airport elnyerte a Deloitte Zöld Béka Díját az Első Fenntarthatósági Jelentés kategóriában. A független, szakértő zsűritagok által odaítélt elismerést a Budapest Airport fenntarthatósági vezetője, Katona Sarolta vette át, aki kiemelte: „Úgy gondoljuk, hogy azon felül, hogy egy vállalat mit tesz a fenntarthatóság terén, nagyon fontos az is, hogy transzparensen nyilvánosságra hozza az eredményeit. Tavaly készítettük el a Budapest Airport új vállalati stratégiáját - és ezen belül a fenntarthatósági stratégiáját, - amely többek között tartalmazta a monitorozási és a jelentési rendszer fejlesztését. Innen egyenes út vezetett a fenntarthatósági riport kiadásához. A Zöld Béka Díj nagy megtiszteltetés számunkra, és egyúttal visszaigazolás is arra vonatkozóan, hogy magas színvonalú az a munka, amit végeztünk, és megérte a belefektetett energiát.”

A Budapest Airport egyik legfontosabb célkitűzése, hogy 2035-re (a vállaltnál 15 évvel korábban) elérje a nettó zéró kibocsátású működést a vállalat közvetlen kibocsátására vonatkozóan. Ennek érdekében a repülőtér-üzemeltető következetes stratégiát követ, amelynek legfontosabb pillérei a megújuló energiára való átállás, az energiahatékonysági projektek, illetve az e-mobilitási törekvések. Ezen kívül kiemelt stratégiai elem a hulladékkezelés fejlesztése, a zajvédelem és a fenntartható épületek kivitelezése is.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 15., 16:45
A HadERŐ című műsor október 15-i adásában folytatódott a Magyar Légierő KC-390-es szállító repülőgépének bemutatása: Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
2024. 10. 22., 15:15
A közös védelmi képességek fejlesztése és a kölcsönös támogatás elengedhetetlen a stabilitás megőrzéséhez Közép-Európában – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Robert Kaliňák szlovák miniszterelnök-helyettessel folytatott kétoldalú tárgyalása után, Kecskeméten, október 22-én.
2024. 10. 15., 09:09
Gyermekkorukban sokan szeretnének vadászpilóták lenni, de legtöbbjüknek ez nem sikerül, a pályaválasztáshoz érve már régen letesznek ezen álmukról. Vimpek Balázs, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési alapképzési szak, állami légijármű-vezetői szakirány hallgató zászlósa nem ehhez a táborhoz tartozik, ugyanis a közelmúltban nagy lépést tett álmai beteljesüléséért.
2024-10-24 09:15:00
2024. október 2-án, délután került sor Pozsgay Gyula grafikusművész legújabb, immár harmadik történelmi képregénykötetének bemutatójára a kaposvári bibliotékában. A „Láthatatlan ellenség” címet viselő mű minden idők legeredményesebb magyar vadászpilótájának, vitéz Szentgyörgyi Dezső zászlósnak állít emléket.
2024-10-19 18:00:00
Ünnepélyes ceremónia keretében, hivatalosan is átadták az EUFOR Althea művelet új H225M típusú helikopterét október 17-én a szarajevói Butmir táborban. Az új, modern forgószárnyas a bosznia-hercegovinai misszióban január óta repülő Mi-17 típusú helikoptert váltja.
2024-10-17 16:09:42
Az Emirates, a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, 48 millió dollárt fordít az új Airbus A350-es flottájának bevezetésével összefüggésben a személyzet képzésére. A képzési program során a légitársaság három fejlett repülésszimulátort alkalmaz, melyek modern pilóta-támogató rendszerekkel (PSS) vannak felszerelve.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 30., 22:50
Airton Manuel Rodrigues, a világ harmadik legnagyobb repülőgépgyártó vállalata, az Embraer oktató- és tesztpilótája úgy fogalmazott, az átképzésen részt vevő magyar katonák kiválóan teljesítettek az elméleti és a szimulátoros képzés során.
2024. 10. 28., 11:12
Ebben a bejegyzésben folytatjuk tavasszal megkezdett sétánkat a USS Harry S. Truman repülőgép-hordozó kilenc repülőszázadának gépei között.
2024. 10. 21., 11:48
A hadrendben álló legkisebb forgószárnyas, melynek szerepe mégis nagy.
2024. 10. 18., 11:08
A roncs legértékesebb része a Daimler-Benz 605-ös típusú motor, amelyet három és fél méter mélyről ástak ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.