2024. 05. 28. kedd
Csanád, Emil
: 385 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Folyamatos fejlesztésre és a minőségre fókuszál a repülőtér

Folyamatos fejlesztésre és a minőségre fókuszál a repülőtér
Budapest Airport  |  2021. 06. 28., 12:13

Köszönhetően a vállalat felelős gazdálkodásának és a koronavírus-járvány ellenére is stabil helyzetének, a Budapest Airport 2021-ben egységes munkáltatói béremelés mellett döntött. Ennek megfelelően júniustól 3,3 százalékkal növekednek a bérek a Budapest Airportnál és leányvállalatainál, valamit bővül a vállalatcsoport által biztosított juttatási csomag is. A Budapest Airport célja, hogy a térség meghatározó munkaadójaként az elmúlt év forgalomcsökkenése ellenére is versenyképes jövedelmet kínáljon a munkavállalóinak.

Bérnövekedés és kibővített juttatási csomag a Budapest Airportnál

Köszönhetően a vállalat felelős gazdálkodásának és a koronavírus-járvány ellenére is stabil helyzetének, a Budapest Airport 2021-ben egységes munkáltatói béremelés mellett döntött. Ennek megfelelően júniustól 3,3 százalékkal növekednek a bérek a Budapest Airportnál és leányvállalatainál, valamit bővül a vállalatcsoport által biztosított juttatási csomag is. A Budapest Airport célja, hogy a térség meghatározó munkaadójaként az elmúlt év forgalomcsökkenése ellenére is versenyképes jövedelmet kínáljon a munkavállalóinak.

A repülőtér működtetéséért és biztonságáért felelős cégcsoport minden munkakör esetében a tavalyinál magasabb bérszinteket határozott meg. Bővült a munkába járási támogatás is, júniustól minden Budapestről ingázó munkavállaló havi bruttó 14 286 forint utazási támogatásra jogosult. A Budapesten kívülről ingázó munkavállalók számára pedig továbbra is meghatározott mértékű utazási költségtérítés jár.

A világ legnagyobb, 34 országban zajló független munkáltatói márkakutatása, a Randstad Employer Brand Research 2021-es eredményei alapján a Budapest Airport Magyarország legvonzóbb munkáltatója a szolgáltatási szektorban 2021-ben. A BUD csoport a régió egyik legnagyobb munkaadójaként közvetlenül több mint 1110 család, közvetetten pedig (220 partnervállalatán keresztül) további 50 000 háztartás megélhetéséhez járul hozzá.

Újabb, közel 300 millió forintos fejlesztés a repülőtéren

Javában zajlik az a több éven átívelő, nagyszabású fejlesztéssorozat, amely a repülőtéri gurulóút-hálózat karbantartását is magába foglalja: ebben az évben az őszig tartó munkafolyamat során megújul a P1-P3, L, R és a Q jelű gurulóút is, ezzel is elősegítve a fellendülő forgalom hosszú távú biztonságos és hatékony kiszolgálását. A projekt az elmúlt két évben lezajlott, 167 millió euró értékű repülőtér-fejlesztés folytatása. A projekt csak egy a jelenleg számos folyamatban lévő közül, értéke pedig már idén elérte a 800 000 eurót.

A jelenlegi, egyelőre mérsékelt utasforgalmat kihasználva a Budapest Airport a 2. Terminál előterének legforgalmasabb területein kezdte meg a munkát, amelynek szervezésénél olyan szempontokat is figyelembe vett az üzemeltető, mint a jelentős cargo-, illetve a várhatóan gyorsan emelkedő utasforgalom. A Budapest Airport a fejlesztéseket úgy ütemezte, hogy azok a legkisebb mértékben se zavarják a repülőtér normál utasforgalmát. Csak úgy, mint a most zajló UEFA labdarúgó Európa-bajnokság esetében, a légiforgalmat érintő építési munkák a jövőbeli nagy események során, például a szeptemberben esedékes Eucharisztikus Kongresszus alatt is szünetelni fognak.

Az idei évben a  padkafelújítás részeként mintegy 7000 négyzetméteren lecserélik a gurulóút-padkákat és a hozzájuk tartozó szegélyfényeket, alépítményeket és a gurulóút menti csapadékvíz-elvezető rendszer elemeit, továbbá 130 méteren a burkolatba épített vízelvezető folyókák is megújulnak.

A projektet a nagyszabású repülőtér-fejlesztés részeként az elmúlt két évben olyan óriásberuházások előzték meg, mint például a BUD Cargo City névre keresztelt légiáru-kezelő komplexum, amelynek köszönhetően hónapról hónapra rekordot dönt a Budapest Airport által kezelt légiáru mennyisége, valamint a 2A terminálhoz kapcsolódó modern, tágas és akadálymentesített 1. utasmóló.

Folyamatos fejlesztésre és a minőségre fókuszál a repülőtér

A Budapest Airport minden idők legnagyobb, 110 millió eurós veszteségével zárta a tavalyi évet, ennek ellenére 2020-ban is folytatta a repülőtér fejlesztését. A 2019-ben megtervezett fejlesztési projektek 95%-át az iparágat érintő válság ellenére is befejezte, sőt, a repülőtér-üzemeltető több fejlesztési vagy felújítási munka megvalósítását előrébb hozta a lecsökkent utasforgalmi időszakra. A Budapest Airport az elmúlt két évben összesen 167 millió euró értékben hajtott végre infrastruktúra-, kapacitás- és digitális bővítési és korszerűsítési beruházásokat, ennek közel felét a válság évében megvalósított fejlesztések teszik ki.

Az utasélmény és a repülőtéri szolgáltatások minőségének folyamatos emelését a Budapest Airport tulajdonosai és vezetősége egyaránt kiemelten fontosnak tartja, ezért a budapesti repülőtér üzemeltetője a fejlesztéseket a 2021-es évben is folytatni kívánja, aminek egyik legfontosabb eleme a jelenleg is zajló 300 millió forintos gurulóút-felújítás és -karbantartás. Köszönhetően a korábbi évek felelős gazdálkodásának és a repülőtér tőkeerős és hosszú távon elkötelezett tulajdonosainak, a vállalat az elmúlt évek fejlesztéseit nagyrészt saját erőből, kisebb részt piaci finanszírozási forrásból valósította és valósítja meg.

A budapesti repülőtér egyike azon kevés európai repülőtereknek, amelyek a koronavírus-járvány okozta válságot jelentős állami segítség nélkül, stabilan átvészelték, sőt, ez alatt az időszak alatt a repülőtér-üzemeltető több mint 80 millió eurót fordított fejlesztésre. Ehhez az is hozzájárult, hogy a tulajdonosok a 2019-es év után realizált nyereséget teljes egészében visszaforgatták a válságkezelésre. Ezzel kapcsolatban megjegyezzük, hogy a Budapest Airport Csoport a 2007 óta eltelt időszakban mindössze két évben termelt igazi nyereséget, miközben 238 millió eurós veszteséget halmozott fel, és 577 millió eurót fordított beruházásokra.  

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 17., 11:26
Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.
2024-05-27 12:14:23
2018 után újra hazánk ad otthont a Nemzetközi Katonai Sporttanács által szervezett 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokságnak – jelentette be dr. Bali Tamás ezredes, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár dandárparancsnoka a Szolnok-Szandaszőlős Sportrepülőtéren tartott sajtótájékoztatón, május 24-én, pénteken.
2024-05-21 10:57:16
Életükben először szálltak fel önállóan a Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadéves, állami légijármű-vezető képzésen résztvevő honvéd tisztjelöltjei nemrégiben az egyetem szolnoki kampuszán, Zlin-143, valamint Zlin-242 típusú repülőgépekkel.
2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 24., 11:58
Minden ami repülés címmel szombaton kiállítás nyílik a Ballószögi Faluházban. A négynapos rendezvény fókuszában a 30 éves ballószögi repülőtér áll, és több egykori vadászrepülő pilóta is ellátogat a nagyszabású eseményre.
2024. 05. 23., 09:26
MiG és Szuhoj harci repülőket állított ki a kertjében egy kiskőrösi gyűjtő. A Dutra Fesztivál megnyitónapján Firkó János is bemutatta kedvenceit a közönségnek.
2024. 05. 22., 09:13
A második világháborút követő években az amerikai légierő, a haditengerészet és a tengerészgyalogság legtöbb gépe még dugattyús motorral repült.
2024. 05. 21., 10:18
A magyar cég saját megrendelőinek végez majd repülőgép-karbantartást a bukaresti Baneasa repülőtéren, ebbe bevonja a román repülőgép-karbantartó vállalat létesítményeit, infrastruktúráját, eszközparkját, szakembereit.

  Legfrissebbek most

A hadműveleti képességek fenntartása, továbbfejlesztése érdekében a Magyar Légierő számára kiemelt jelentőségű NATO egységbe integrálva, nagy kötelékben gyakorlatozni. Rövid beszámoló az idei Lion Effort gyakorlatról.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.