2024. 05. 22. szerda
Júlia, Rita
: 386 Ft   : 355 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Európai Uniós projekt keretében segíti a vak és gyengénlátó utasokat a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ

Európai Uniós projekt keretében segíti a vak és gyengénlátó utasokat a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ
Budapest Airport  |  2020. 12. 09., 11:00
Európai Uniós projekt keretében segíti a vak és gyengénlátó utasokat a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ

A DANOVA – Innovatív közlekedési szolgáltatások vak és gyengénlátó utasok részére a Duna régióban elnevezésű, az Európai Unió Interreg Danube kutatás-fejlesztési keretprogramjából finanszírozott program célja, hogy a vak és gyengénlátó utasok számára teljes mértékben, önállóan hozzáférhetővé tegye a repülőtereket, kikötőket, illetve a vasút- és buszállomásokat. A transznacionális kezdeményezéshez a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ is csatlakozott.

A Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Európai Uniós projekt keretében olyan megoldásokat keres, amelyek segítik a vak és gyengénlátó utasok számára a közlekedési csomópontokon – a buszpályaudvarokon és a repülőtéren – történő eligazodást. A projekt keretében új szolgáltatások és kompetenciák kifejlesztése révén segítik a látáskárosult utasokat abban, hogy teljes mértékben hozzáférhető információkhoz és szolgáltatásokhoz jussanak az utazás során, ezáltal akár kísérő nélkül is akadálymentesen utazhassanak.

A 14 partnerből álló konzorciumot a Dubrovniki Repülőtér vezeti. A projekt keretében a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ feltérképezi a közlekedési csomópontokon alkalmazható legjobb megoldásokat, illetve azok hatékony alkalmazásának módját. A BKK és Budapest Airport a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét (MVGYOSZ), valamint a Vakok és Gyengénlátók Közép-Magyarországi Regionális Egyesületét (VGYKE) is bevonja a projektbe annak érdekében, hogy az innovatív megoldásokat úgy tudják kivitelezni, hogy az a lehető legnagyobb mértékben igazodik látáskárosult utasok igényeihez.

„A Budapest Airport számára a biztonság mellett elsődleges az utasélmény magas színvonala. Amikor utasélményről és az utasszolgáltatások fejlesztéséről beszélünk, akkor természetesen a vak és gyengénlátó, vagy más fogyatékkal élő utasokra is gondolunk” – mondta Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója. Hozzátette: „A repülőtér döntő részben akadálymentesített terület, szerződött egyészségügyi szolgáltató partnerünkkel pedig minden személyi segítséget megadunk a vak és gyengénlátó utasok számára is. A Danova projekt kiváló lehetőség számukra, hogy a rendelkezésre álló szolgáltatások körét bővítsük, lehetővé téve, hogy minden embertársunk problémamentesen, önállóan utazhasson.”

Borsi Dávid, a BKK kommunikációs vezetője és szóvivője kiemelte, hogy a BKK célja megteremteni az infrastrukturális feltételét annak, hogy mindenki a számára legésszerűbb közlekedési eszközt válassza ahhoz, hogy eljuthasson A-ból B-be. Emellett a fejlesztések során figyelembe kell venni a fogyatékossággal élő közlekedők igényeit is. A szóvivő hozzátette: „A nemrégiben lezárult INCLUSION kutatás-fejlesztési projekt keretében ennek érdekében érzékenyítő tréninget szerveztünk, és komplex tananyagot állítottunk össze azoknak a BKK-s munkavállalóknak, akik naponta érintkeznek speciális közlekedési igénnyel rendelkező, mozgásukban akadályozott ügyfelekkel. Emellett a Járókelő Közhasznú Egyesülettel együttműködve bejelentőfelületet hoztunk létre, ahol a speciális igénnyel rendelkezők a közlekedési nehézségeiket jelezhetik.”

Európában több mint 30 millió olyan vak és gyengénlátó ember él, aki nem tud önállóan közlekedni, mert az európai közlekedési rendszerek több mint 96%-a – különösen a Duna régióban – nem teljesen akadálymentes a látáskárosult emberek számára. Sok vak és gyengénlátó utas számára az olyan közlekedési eszközök, mint például a repülőgépek, a vasút vagy a városi tömegközlekedési eszközök használata rendkívül nehéz. Ennek számos oka van; a vak és gyengénlátó utasok nem rendelkeznek egyenlő hozzáféréssel a közlekedéssel kapcsolatos legfrissebb írásos és vizuális információkhoz, a személyzet sok esetben nem rendelkezik megfelelő képzettséggel a megfelelő támogatás nyújtásához és a kommunikációhoz, az infrastruktúra nem megfelelően akadálymentesített, vagy épp az akadálymentesítés terén az országok között eltérő szabályozás van érvényben. Project co-funded by European Union funds (ERDF, IPA, ENI) A nemzetközi konzorcium ezen okok feltárásával és javaslatok megfogalmazásával, új módszerek, szolgáltatások kialakításával tervezi az elérhetőséget javítani az egyenlő esélyű közlekedés érdekében.

A DANOVA projekt 2022. december 31-ig tart, összköltségvetése 2.192.546,66 euró.

Forrás: Budapest Airport

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
2024-05-08 14:18:36
Rendhagyó módon két előadással folytatódott április 24-én a Hadak útján hadtörténeti előadás-sorozat. Pozsgay Gyula grafikus és Dr. Pozsgay Péter tartalékos főhadnagy mindkétszer vitéz nemes Molnár László főhadnagyról mesélt, aki 25 igazolt légi győzelmével az egyik legeredményesebb magyar vadászpilóta volt a második világháborúban.
2024-04-22 15:00:30
Több mint negyven évnyi hajózószolgálat után utoljára repült a bosznia-hercegovinai EUFOR misszió kötelékében Molnár István törzszászlós, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár katonája. A tapasztalt Mi-17-es hajózó hamarosan nyugdíjba vonul otthon, Szolnokon.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 21., 10:18
A magyar cég saját megrendelőinek végez majd repülőgép-karbantartást a bukaresti Baneasa repülőtéren, ebbe bevonja a román repülőgép-karbantartó vállalat létesítményeit, infrastruktúráját, eszközparkját, szakembereit.
2024. 05. 16., 14:59
Látványos eseményre figyelhettek fel a szandaszőlősi katonai reptér mellett elhaladók. Zöldes aranyszínű körök lepték el az eget, ahogy a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar másodéves honvéd tisztjelöltjei végrehajtották első ejtőernyős ugrásukat.
2024. 05. 13., 11:33
A szélestörzsű repülőgépekkel kiszolgált szezonális útvonalak egy része áprilisban indult, más részük pedig októberig meghosszabbodik.
2024. 05. 10., 09:30
Közel öt esztendeje, hogy 2019. május 20-án az utolsó váltás hazaérkezésével véget ért a magyar szállító helikopteres közösség afganisztáni szerepvállalása.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A NATO Kooperatív Kibervédelmi Kiválósági Központ 2010 óta szervezi meg éves Locked Shields gyakorlatát. Magyarország az idén is sikeresen képviseltette magát a nemzetközi megmérettetésen, mely ezúttal négy napon át, 40 ország 18 csapatának, közel négyezer szakértőjének részvételével zajlott. A magyar csapat az előkelő negyedik helyen zárt.