2025. 11. 10. hétfő
Réka
: 386 Ft   : 335 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Európai Uniós projekt keretében segíti a vak és gyengénlátó utasokat a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ

Európai Uniós projekt keretében segíti a vak és gyengénlátó utasokat a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ
Budapest Airport  |  2020. 12. 09., 11:00
Európai Uniós projekt keretében segíti a vak és gyengénlátó utasokat a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ

A DANOVA – Innovatív közlekedési szolgáltatások vak és gyengénlátó utasok részére a Duna régióban elnevezésű, az Európai Unió Interreg Danube kutatás-fejlesztési keretprogramjából finanszírozott program célja, hogy a vak és gyengénlátó utasok számára teljes mértékben, önállóan hozzáférhetővé tegye a repülőtereket, kikötőket, illetve a vasút- és buszállomásokat. A transznacionális kezdeményezéshez a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ is csatlakozott.

A Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Európai Uniós projekt keretében olyan megoldásokat keres, amelyek segítik a vak és gyengénlátó utasok számára a közlekedési csomópontokon – a buszpályaudvarokon és a repülőtéren – történő eligazodást. A projekt keretében új szolgáltatások és kompetenciák kifejlesztése révén segítik a látáskárosult utasokat abban, hogy teljes mértékben hozzáférhető információkhoz és szolgáltatásokhoz jussanak az utazás során, ezáltal akár kísérő nélkül is akadálymentesen utazhassanak.

A 14 partnerből álló konzorciumot a Dubrovniki Repülőtér vezeti. A projekt keretében a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ feltérképezi a közlekedési csomópontokon alkalmazható legjobb megoldásokat, illetve azok hatékony alkalmazásának módját. A BKK és Budapest Airport a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét (MVGYOSZ), valamint a Vakok és Gyengénlátók Közép-Magyarországi Regionális Egyesületét (VGYKE) is bevonja a projektbe annak érdekében, hogy az innovatív megoldásokat úgy tudják kivitelezni, hogy az a lehető legnagyobb mértékben igazodik látáskárosult utasok igényeihez.

„A Budapest Airport számára a biztonság mellett elsődleges az utasélmény magas színvonala. Amikor utasélményről és az utasszolgáltatások fejlesztéséről beszélünk, akkor természetesen a vak és gyengénlátó, vagy más fogyatékkal élő utasokra is gondolunk” – mondta Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója. Hozzátette: „A repülőtér döntő részben akadálymentesített terület, szerződött egyészségügyi szolgáltató partnerünkkel pedig minden személyi segítséget megadunk a vak és gyengénlátó utasok számára is. A Danova projekt kiváló lehetőség számukra, hogy a rendelkezésre álló szolgáltatások körét bővítsük, lehetővé téve, hogy minden embertársunk problémamentesen, önállóan utazhasson.”

Borsi Dávid, a BKK kommunikációs vezetője és szóvivője kiemelte, hogy a BKK célja megteremteni az infrastrukturális feltételét annak, hogy mindenki a számára legésszerűbb közlekedési eszközt válassza ahhoz, hogy eljuthasson A-ból B-be. Emellett a fejlesztések során figyelembe kell venni a fogyatékossággal élő közlekedők igényeit is. A szóvivő hozzátette: „A nemrégiben lezárult INCLUSION kutatás-fejlesztési projekt keretében ennek érdekében érzékenyítő tréninget szerveztünk, és komplex tananyagot állítottunk össze azoknak a BKK-s munkavállalóknak, akik naponta érintkeznek speciális közlekedési igénnyel rendelkező, mozgásukban akadályozott ügyfelekkel. Emellett a Járókelő Közhasznú Egyesülettel együttműködve bejelentőfelületet hoztunk létre, ahol a speciális igénnyel rendelkezők a közlekedési nehézségeiket jelezhetik.”

Európában több mint 30 millió olyan vak és gyengénlátó ember él, aki nem tud önállóan közlekedni, mert az európai közlekedési rendszerek több mint 96%-a – különösen a Duna régióban – nem teljesen akadálymentes a látáskárosult emberek számára. Sok vak és gyengénlátó utas számára az olyan közlekedési eszközök, mint például a repülőgépek, a vasút vagy a városi tömegközlekedési eszközök használata rendkívül nehéz. Ennek számos oka van; a vak és gyengénlátó utasok nem rendelkeznek egyenlő hozzáféréssel a közlekedéssel kapcsolatos legfrissebb írásos és vizuális információkhoz, a személyzet sok esetben nem rendelkezik megfelelő képzettséggel a megfelelő támogatás nyújtásához és a kommunikációhoz, az infrastruktúra nem megfelelően akadálymentesített, vagy épp az akadálymentesítés terén az országok között eltérő szabályozás van érvényben. Project co-funded by European Union funds (ERDF, IPA, ENI) A nemzetközi konzorcium ezen okok feltárásával és javaslatok megfogalmazásával, új módszerek, szolgáltatások kialakításával tervezi az elérhetőséget javítani az egyenlő esélyű közlekedés érdekében.

A DANOVA projekt 2022. december 31-ig tart, összköltségvetése 2.192.546,66 euró.

Forrás: Budapest Airport

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 10. 20., 12:32
A hazai léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl október 20-tól ismét várja a jelentkezőket a 2026 őszén induló légiforgalmi irányító képzésére. Az érdeklődők 2026. március 15-ig pályázhatnak, a kiválasztási folyamat várhatóan a nyár közepén zárul. A jövő ősszel induló évfolyamra továbbra is minden, a légi közlekedés iránt érdeklődő pályázó jelentkezését szívesen fogadják.
2025. 10. 02., 09:51
A német birodalom talán legrosszabb sajtójával rendelkező fegyvere volt a Vergeltungswaffe 1, azaz a V-1-es „repülő bomba”. Igazából senki sem szerette: sem a mérnökök, sem az alkalmazók, s pláne nem a britek és más polgári lakosok, akik kénytelenek voltak elszenvedni csapásait. Nem lett belőle Wunderwaffe, azaz a háború sorsát megfordító csodafegyver. Azért annyira nem is volt rossz…
2025. 09. 23., 12:33
A MiG-21-es család még bőven hadrendben állt, amikor az utód 23-as bevezetése megtörtént. A változtatható szárnynyilazású konstrukció minden részletét tekintve érdekes típus, amely viselte a magyar felségjelet is.
2025-10-28 10:34:50
A HungaroControl legfrissebb jelentése szerint 2025 első három negyedévében több mint 7 százalékkal nőtt a légiforgalom Magyarország légterében a tavalyi év azonos időszakához képest. A számottevő forgalombővülés ellenére a hazai léginavigációs szolgáltató szakemberei jelentős mértékben mérsékelték a járatkéséseket: 80 százalékkal kevesebb késést regisztráltak, mint 2024-ben.
2025-10-15 12:30:01
A 46. Nemzetközi Katonai Megfigyelő Tanfolyam hallgatói képzésüknek utolsó hetét töltik. Szolnokon az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál egy H225M helikopterrel emelkedtek a magasba, hogy a légi felderítést gyakorolják.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 11. 06., 10:01
2018 májusában egy tengerészgyalogos hamvaival és hagyatékával egy amerikai üzletember érkezett Budapestre. Utazásával a tengerészgyalogos kívánságát teljesítette, akit gyerekkora óta barátjának mondhatott, és akinek kérése az volt, hogy a végső nyughelye szülőföldjén legyen.
2025. 11. 04., 11:56
Megkezdődött a Magyar Honvédség által megrendelt második KC-390 Millennium közepes katonai szállítógép átadás-átvételi folyamata, a brazil Embraer repülőgépgyár Sao Paulo állambeli Gavião Peixotoban települt üzemkomplexumában.
2025. 10. 29., 14:10
A Delta Airlines első hetvenöt évében amerikai repülőgéptípusok voltak a meghatározóak a légitársaságnál.
2025. 10. 27., 11:05
Az idén százéves Delta Airlines történetét röviden áttekintő sorozatban többször szóba került az 1978-as légitársasági deregulációs törvény, amely átalakította az amerikai légiközlekedési iparágat.

  Legfrissebbek most

A legtöbb nagyszabású hadijátékhoz hasonlóan az Anatóliai Sas elsődleges célja is az, hogy a résztvevők, a „kékek” a lehető legtöbbet tanuljanak a rendezvény során. Olyan helyzetekkel kerüljenek szembe, amelyekkel otthon nem találkozhatnak, amelyek megközelítenek egy valós háborús szituációt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.