2024. 05. 19.
Ivó, Milán
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Európa-szerte rekordszámú repülőtér írta alá a ´´Toulouse-i Nyilatkozatot´´

Európa-szerte rekordszámú repülőtér írta alá a ´´Toulouse-i Nyilatkozatot´´
Budapest Airport  |  2022. 02. 07., 12:56
Európa-szerte rekordszámú repülőtér írta alá a ´´Toulouse-i Nyilatkozatot´´

A 2022. február 4-én aláírt “Toulouse Nyilatkozat” új fejezetet nyit Európa számára a légiközlekedés nettó zéró 2050-es céljának eléréséhez vezető úton, a kontinens repülőterei pedig a kezdeményezés egyik legerőteljesebb támogatójaként tűntek ki.

A toulouse-i nyilatkozat az első alkalom, hogy európai kormányok, az Európai Bizottság, iparági szereplők, szakszervezetek és más kulcsfontosságú érdekelt felek hivatalosan is összehangolják álláspontjukat a légiközlekedés szén-dioxid-mentesítése kapcsán. Ez egy fontos pillanat, ami megnyitja az utat a konkrét következő lépések előtt, nem csak egy a légiközlekedés szén-dioxid-mentesítéséről szóló uniós paktum létrehozása terén, hanem globális szinten is, amikor a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezetre (ICAO) tekintünk, hogy még idén globális célt határozzon meg a nemzetközi légiközlekedésre vonatkozóan.

A repülőterek már régóta élen járnak a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítésében. Mivel Európában már csaknem 200, világszerte pedig közel 400 légikikötő kapott tanúsítványt a repülőtéri karbon akkreditációs program  keretében, kézzelfogható lépéseket téve annak érdekében, hogy a repülőterek 2050-re elérjék a működésükből származó szén-dioxid-kibocsátások nullára csökkentését. Az európai repülőterek 2019-ben közösen vállalták ezt a kötelezettséget, és azóta újból megerősítették ezt a célt. Számos repülőtér már ütemtervet is közzétett, amelyek 2030-ra biztosítják számukra a cél elérését, egy maroknyi úttörő pedig már el is érte azt. Emellett aktívan együttműködnek üzleti partnereikkel és az érintett felekkel a szélesebb értelemben vett légiközlekedési rendszer szén-dioxid-mentesítésének előmozdítása érdekében.

A nyilatkozatnak az ACI EUROPE általi, mind saját jogán, mind pedig a „Destination 2050” légiközlekedési iparági ütemterv partnereként történő aláírását most már a kontinens több mint 200, a nyilatkozatot aláíró repülőterének egyéni kötelezettségvállalása egészíti ki.

A Budapest Airport a tavalyi évben negyedszerre is megkapta az ACI karbonsemleges minősítését, így ezzel továbbra is egyike a világ 58 repülőtér-üzemeltetőjének, amely felelősen, környezettudatosan, a működése során keletkező szén-dioxid kibocsátást teljes mértékben ellensúlyozva működik. A tavalyi értékelés szerint globálisan mindössze 58 repülőtér működik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez hasonlóan karbonsemlegesen, vagyis ők azok, akik az ACI által megállapított 3+ szint szigorú követelményeit teljesítik. Ez azt jelenti, hogy a vállalat következetes környezetvédelmi stratégiájának köszönhetően a repülőtéri partnereivel közösen törekszik a működéséből eredő emissziót minél jobban csökkenteni, a fennmaradó kibocsátást pedig karbonkreditek vásárlásával semlegesíti. A Budapest Airport eltökélt szándéka, hogy a következő néhány évben megvalósuló erőfeszítéseinek köszönhetően a 4+ szintet elérje, és ezzel a világ repülőtereinek élmezőnyébe kerüljön, a fenntartható működés és a kibocsátás-csökkentés tekintetében. A legmagasabb, 2020-ban megalkotott 4 és 4+ szint követelményeit jelenleg mindössze 14 repülőtér teljesíti a világon.

Olivier Jankovec, az ACI EUROPE főigazgatója elmondta: „Minden egyes repülőtér, amely aláírja ezt a nyilatkozatot, kézzelfogható változást hoz a jövőnk szempontjából, iparági, gazdasági és társadalmi szempontból egyaránt. Fenntartható intézkedéseikkel ambíciójukról, előremutató látásmódjukról és kiválóságukról tesznek tanúbizonyságot. Mindegyiküket csodálom és megtapsolom.”

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója kiemelte: „A Budapest Airport 2021-ben is hatalmas lépéseket tett a karbonsemleges működése fenntartásáért, valamint fenntarthatósági céljai eléréséért. A vállalat a tavalyi évben tovább csökkentette a közvetlen szén-dioxid kibocsátását, amely így már a tíz évvel ezelőtti szint felére csökkent, míg az egy utasra jutó kibocsátás a 2011-es szintnek mindössze az egyharmada. A Budapest Airport 2021-ben elsődleges célként fogalmazta meg, hogy korábbi vállalásánál 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re eléri a nettó zéró kibocsátást, amelyet az úgynevezett zéró karbon ütemterv mentén valósít meg.” Hozzátette: „Ha a megkezdett utat folytatjuk, mi lehetünk a régióban az első repülőtér, amely képes lesz elérni a nettó zéró karbonkibocsátást. 2035 nincs messze, ezért keményen dolgozunk egy olyan részletes nettó karbon ütemterven, ami biztosítani fogja számunkra, hogy a párizsi klímaegyezményben megfogalmazott 2050-es céldátumnál legalább 15 évvel korábban elérjük a nulla kibocsátást.”

A Toulouse-i Nyilatkozatot aláíró ACI EUROPE tagok teljes listája itt található.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
2024-05-08 14:18:36
Rendhagyó módon két előadással folytatódott április 24-én a Hadak útján hadtörténeti előadás-sorozat. Pozsgay Gyula grafikus és Dr. Pozsgay Péter tartalékos főhadnagy mindkétszer vitéz nemes Molnár László főhadnagyról mesélt, aki 25 igazolt légi győzelmével az egyik legeredményesebb magyar vadászpilóta volt a második világháborúban.
2024-04-22 15:00:30
Több mint negyven évnyi hajózószolgálat után utoljára repült a bosznia-hercegovinai EUFOR misszió kötelékében Molnár István törzszászlós, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár katonája. A tapasztalt Mi-17-es hajózó hamarosan nyugdíjba vonul otthon, Szolnokon.
2024-04-17 10:20:39
Mint ahogy arról már közösségi oldalunkon is beszámoltunk, 2024. április 8-18. között rendezik meg a Görög Légierő Andravida légibázisán az INIOCHOS 2024 nemzetközi hadgyakorlatot. Olvasóinknak most az első spotter napról mutatunk fotókat!
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 16., 14:59
Látványos eseményre figyelhettek fel a szandaszőlősi katonai reptér mellett elhaladók. Zöldes aranyszínű körök lepték el az eget, ahogy a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar másodéves honvéd tisztjelöltjei végrehajtották első ejtőernyős ugrásukat.
2024. 05. 13., 11:33
A szélestörzsű repülőgépekkel kiszolgált szezonális útvonalak egy része áprilisban indult, más részük pedig októberig meghosszabbodik.
2024. 05. 10., 09:30
Közel öt esztendeje, hogy 2019. május 20-án az utolsó váltás hazaérkezésével véget ért a magyar szállító helikopteres közösség afganisztáni szerepvállalása.
2024. 05. 09., 10:23
A korábbi múzeum épületének tetején álló Ancsán teljes külső felújítást végeztek el. A repülőgép a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum „Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben” című tárlatának egyik eleme.

  Legfrissebbek most

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Airbus Helicopters friss bejelentése értelmében, új rendelés érkezett a H145M típusú könnyű, többfeladatú forgószárnyasra: Brunei hat példányt rendelt a hazánk által is hadrendbe állított helikopterből.