2024. 09. 12. csütörtök
Mária
: 396 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Európa-szerte rekordszámú repülőtér írta alá a ´´Toulouse-i Nyilatkozatot´´

Európa-szerte rekordszámú repülőtér írta alá a ´´Toulouse-i Nyilatkozatot´´
Budapest Airport  |  2022. 02. 07., 12:56
Európa-szerte rekordszámú repülőtér írta alá a ´´Toulouse-i Nyilatkozatot´´

A 2022. február 4-én aláírt “Toulouse Nyilatkozat” új fejezetet nyit Európa számára a légiközlekedés nettó zéró 2050-es céljának eléréséhez vezető úton, a kontinens repülőterei pedig a kezdeményezés egyik legerőteljesebb támogatójaként tűntek ki.

A toulouse-i nyilatkozat az első alkalom, hogy európai kormányok, az Európai Bizottság, iparági szereplők, szakszervezetek és más kulcsfontosságú érdekelt felek hivatalosan is összehangolják álláspontjukat a légiközlekedés szén-dioxid-mentesítése kapcsán. Ez egy fontos pillanat, ami megnyitja az utat a konkrét következő lépések előtt, nem csak egy a légiközlekedés szén-dioxid-mentesítéséről szóló uniós paktum létrehozása terén, hanem globális szinten is, amikor a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezetre (ICAO) tekintünk, hogy még idén globális célt határozzon meg a nemzetközi légiközlekedésre vonatkozóan.

A repülőterek már régóta élen járnak a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítésében. Mivel Európában már csaknem 200, világszerte pedig közel 400 légikikötő kapott tanúsítványt a repülőtéri karbon akkreditációs program  keretében, kézzelfogható lépéseket téve annak érdekében, hogy a repülőterek 2050-re elérjék a működésükből származó szén-dioxid-kibocsátások nullára csökkentését. Az európai repülőterek 2019-ben közösen vállalták ezt a kötelezettséget, és azóta újból megerősítették ezt a célt. Számos repülőtér már ütemtervet is közzétett, amelyek 2030-ra biztosítják számukra a cél elérését, egy maroknyi úttörő pedig már el is érte azt. Emellett aktívan együttműködnek üzleti partnereikkel és az érintett felekkel a szélesebb értelemben vett légiközlekedési rendszer szén-dioxid-mentesítésének előmozdítása érdekében.

A nyilatkozatnak az ACI EUROPE általi, mind saját jogán, mind pedig a „Destination 2050” légiközlekedési iparági ütemterv partnereként történő aláírását most már a kontinens több mint 200, a nyilatkozatot aláíró repülőterének egyéni kötelezettségvállalása egészíti ki.

A Budapest Airport a tavalyi évben negyedszerre is megkapta az ACI karbonsemleges minősítését, így ezzel továbbra is egyike a világ 58 repülőtér-üzemeltetőjének, amely felelősen, környezettudatosan, a működése során keletkező szén-dioxid kibocsátást teljes mértékben ellensúlyozva működik. A tavalyi értékelés szerint globálisan mindössze 58 repülőtér működik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez hasonlóan karbonsemlegesen, vagyis ők azok, akik az ACI által megállapított 3+ szint szigorú követelményeit teljesítik. Ez azt jelenti, hogy a vállalat következetes környezetvédelmi stratégiájának köszönhetően a repülőtéri partnereivel közösen törekszik a működéséből eredő emissziót minél jobban csökkenteni, a fennmaradó kibocsátást pedig karbonkreditek vásárlásával semlegesíti. A Budapest Airport eltökélt szándéka, hogy a következő néhány évben megvalósuló erőfeszítéseinek köszönhetően a 4+ szintet elérje, és ezzel a világ repülőtereinek élmezőnyébe kerüljön, a fenntartható működés és a kibocsátás-csökkentés tekintetében. A legmagasabb, 2020-ban megalkotott 4 és 4+ szint követelményeit jelenleg mindössze 14 repülőtér teljesíti a világon.

Olivier Jankovec, az ACI EUROPE főigazgatója elmondta: „Minden egyes repülőtér, amely aláírja ezt a nyilatkozatot, kézzelfogható változást hoz a jövőnk szempontjából, iparági, gazdasági és társadalmi szempontból egyaránt. Fenntartható intézkedéseikkel ambíciójukról, előremutató látásmódjukról és kiválóságukról tesznek tanúbizonyságot. Mindegyiküket csodálom és megtapsolom.”

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója kiemelte: „A Budapest Airport 2021-ben is hatalmas lépéseket tett a karbonsemleges működése fenntartásáért, valamint fenntarthatósági céljai eléréséért. A vállalat a tavalyi évben tovább csökkentette a közvetlen szén-dioxid kibocsátását, amely így már a tíz évvel ezelőtti szint felére csökkent, míg az egy utasra jutó kibocsátás a 2011-es szintnek mindössze az egyharmada. A Budapest Airport 2021-ben elsődleges célként fogalmazta meg, hogy korábbi vállalásánál 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re eléri a nettó zéró kibocsátást, amelyet az úgynevezett zéró karbon ütemterv mentén valósít meg.” Hozzátette: „Ha a megkezdett utat folytatjuk, mi lehetünk a régióban az első repülőtér, amely képes lesz elérni a nettó zéró karbonkibocsátást. 2035 nincs messze, ezért keményen dolgozunk egy olyan részletes nettó karbon ütemterven, ami biztosítani fogja számunkra, hogy a párizsi klímaegyezményben megfogalmazott 2050-es céldátumnál legalább 15 évvel korábban elérjük a nulla kibocsátást.”

A Toulouse-i Nyilatkozatot aláíró ACI EUROPE tagok teljes listája itt található.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 08. 13., 09:10
Az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa között húzódó Csatorna, azaz a La Manche nem csupán természetes védvonalként működött a második világháború első napjától, hanem halálos csapdaként is.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-08 14:16:26
Az Emirates első, teljeskörűen átalakított Boeing 777-es gépe már négy nappal az első tervezett útja előtt szolgálatba állt. A 37 napig tartó felújításon szakemberek százai dolgoztak, többek között a legújabb, prémium felszereltségű kabinokon, hogy az utasok a Genfbe tartó járaton már élvezhessék a Business Class személyes minibárját vagy a Prémium Turistaosztály minden eddiginél kényelmesebb bőrüléseit.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 12., 10:23
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.
2024. 09. 10., 10:30
„A mai nap a szórakozásé” – szólt az MH 47. Bázisrepülőtér családi napjának mottója, ahol a látogatókat valóban sokszínű program fogadta a pápai alakulat bázisán.
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.