2025. 01. 16. csütörtök
Gusztáv
: 412 Ft   : 400 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Csengcsou-Budapest légihíd Kína és Magyarország között!

Csengcsou-Budapest légihíd Kína és Magyarország között!
Budapest Airport  |  2019. 04. 03., 13:14
Csengcsou-Budapest légihíd Kína és Magyarország között!

Ma hajnalban megérkezett az első Cargolux teherszállító repülőgép a kínai Csengcsou repülőteréről Budapestre. Ezzel a világ egyik legnagyobb cargo légitársasága megduplázta magyarországi forgalmát: idén áprilisától heti háromról hatra emeli a Kína és Magyarország közötti légijáratai számát.

A légi teheráru szállítással foglalkozó légitársaság 2002 óta köti össze Hong Kongot Budapesttel és Luxemburggal, a most elindított járat pedig a Csengcsou-Budapest-Luxemburg útvonalon közlekedik a jövőben, Boeing 747-400 típusú gépekkel.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér immár Kelet-Közép Európa egyik elsőszámú légi teheráru elosztóközpontjává lépett elő. A tavalyi évben a cargo mennyisége 14,9%-kal nőtt, a Budapest Airport így 2018-ban összesen több mint 146 ezer tonna légiárut kezelt. Az idei év végére elkészül az új, BUD Cargo City névre keresztelt logisztikai bázis a budapesti repülőtéren, amely a különböző piaci szereplők teremt olyan közös létesítményt, ahol hatékonyabban tudnak együttműködni a mindennapi munka során.

Budapest egyre növekvő piaci szerepét felismerve a Cargolux úgy döntött: a korábbi heti három helyett hatszor közlekedik a magyar főváros és Kína között. Ebből négyszer a Hong Kong-Budapest-Luxemburg útvonalat repüli a légitársaság Boeing 747-esekkel, heti két alkalommal pedig a Csengcsou-Budapest-Luxemburg vonalon közlekednek a Cargolux „Jumbói”. A luxemburgi székhelyű légitársaság és a Budapest Airport közötti együttműködés hosszú múltra tekint vissza: a Cargolux volt az első cég, amely rendszeres cargo légijáratokat kezdett üzemeltetni Budapesten, és 2002 óta mind a mai napig a legnagyobb szolgáltató, amely ezt a régiót szolgálja ki.

Richard Forson, a Cargolux elnök-vezérigazgatója üdvözölte a Csengcsou-Budapest járat elindítását. Elmondta: a Budapest Airport az évek során nemcsak azt bizonyította, hogy Európa legfontosabb cargo elosztóközpontjai között a helye, hanem azt is, hogy a budapesti az egyik legfontosabb útvonal a Cargolux számára. „A ma elindított új járat, illetve a Hong Kong-Budapest járatok sűrítése lehetővé teszi mind a Budapest Airport, mind a Cargolux számára új piacok felfedezését, és egyúttal biztosítja, hogy a felek továbbra is a légi teheráruszállítás európai élvonalát képviseljék.”​

„Ez az együttműködés olyan kereskedelmi stratégia, amelyből mind a Cargolux, mind a Budapest Airport jelentős mértékben profitál – mondta Domenico Ceci, a Cargolux kereskedelmi ügyvezető alelnöke. Hozzátette: „A különböző szolgáltatók részéről egyre növekvő igény mutatkozik Budapest, mint cargo elosztóközpont elérésére. Nem is csoda, hiszen a magyar főváros repülőtere adottságaiban rengeteg lehetőség rejlik; ezt az előnyt ismerte fel a Cargolux is, és a múltbeli eredményes együttműködésre tekintettel úgy döntöttünk, bővítjük a Budapestre közlekedő járataink számát.”

„A Cargolux a világ egyik legnagyobb cargo légitársasága, emiatt számos repülőtér versenyez a jelenlétéért. Épp ezért a légitársaság budapesti duplázása igazi mérföldkő számunkra, amely hozzájárul ahhoz, hogy Budapest Airport a Selyemút kelet-közép európai légikapujává válhasson.” – hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

René Droese, a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának igazgatója kiemelte: „Az új csengcsoui járat elindítása és a hongkongi útvonalon bejelentett járatsűrítés rendkívül jelentős növelése budapesti útvonal hálózatunknak. A Cargolux és a Budapest Airport együttműködésének sikerességéről az idők során már megbizonyosodtunk, és külön öröm számunkra, hogy a BUD Cargo City elkészültével egy megújult, professzionális környezetben folytathatjuk a közös munkát.”

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.

  Legfrissebbek most

A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.