2025. 04. 18. péntek
Andrea, Ilma
: 408 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: továbbra is jelentős az utasforgalmi visszaesés

Budapest Airport: továbbra is jelentős az utasforgalmi visszaesés
Budapest Airport  |  2020. 09. 22., 09:59

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmát továbbra is drasztikusan érintik a koronavírus-járvány miatt bevezetett utazási korlátozások. A várható éves utasforgalom a 17 évvel ezelőtti szintre csökken; a repülőtér üzemeltetője az őszi és téli hónapokban is 90% körüli visszaeséssel számol.

A repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a válság kezdete óta minden lehetséges intézkedést megtett a munkahelyek védelméért, azonban a vállalat hosszú távú és hatékony működésének biztosítása, valamint a megmaradó munkahelyek védelme érdekében elkerülhetetlenné vált az újabb létszámcsökkentés a BUD csoport munkavállalóinak körében.

A koronavírus-járvány óriási kihívást jelent a légiközlekedési ipar számára; Európa legforgalmasabb repülőterei kivétel nélkül 70-90% körüli forgalomkiesést regisztráltak a járvány kitörése óta. A kontinensen 2020 augusztusáig 1,15 milliárd légi utas „tűnt el” a járvány miatt bevezetett utazási korlátozások miatt. A repülőterek várható éves utasforgalma sok helyen – különösen a régiónkban - a 15-20 évvel ezelőtti szintre csökken; töredékére annak, amit a prognózisok az idei évre jeleztek. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) becslése alapján az európai repülőterek utasforgalma az elkövetkező néhány évben sem fogja elérni a válság előtti szintet.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma áprilisban, a járvány európai kitörésekor 99,3%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Habár a nyári hónapok némi emelkedést mutattak az utasszámok tekintetében – az áprilisi alig 10 ezer főről közel 400 ezerre kúszott fel az augusztusi utasszám -, a szeptember 1-től életbe lépett újabb utazási korlátozások ismét a nyár eleji szintre csökkentették az utasforgalmat. A repülőtéren jelenleg naponta kevesebb mint 3000 utas fordul meg, ami a tavaly szeptemberi forgalom 6%-a. A Budapest Airport arra számít, hogy a további várható járattörlések és utasszámcsökkenés miatt az utasforgalom a tervezett maximum egyharmada, legfeljebb 5,5 millió fő lehet idén.

A Budapest Airport 2020-as, még a koronavírus-járvány előtti üzleti terve nem csak az utasszám, hanem a pénzügyi mutatók terén sem fog teljesülni. A vállalat március óta a leálló légiközlekedés következtében szinte minden bevételétől elesett, ezért tavasz óta számos költségcsökkentő intézkedést vezetett be. A májusi létszámleépítéskor a Budapest Airport arra számított, hogy a forgalom gyorsabb ütemben fog visszaépülni, ezért a létszámot az akkor várt 10 milliós éves utasszámra tervezte, és minden lehetséges munkáltatói eszközzel élt, továbbá részt vett a kormányzati bértámogatási programban is annak érdekében, hogy a lehető legtöbb munkahelyet meg tudja védeni.

Mostanra azonban egyértelművé vált, hogy egyrészt a szeptembertől érvényben lévő utazási korlátozások, másrészt a vártnál lassabban visszatérő utazási kedv újabb, hónapokon át tartó, jelentős utasszámcsökkenést fog eredményezni a budapesti repülőtér forgalmában. Ez azt jelenti, hogy avállalat biztonságos és hatékony működését szem előtt tartva a Budapest Airport nem tudja fenntartani a 10 milliós utasszámhoz mért dolgozói létszámot sem, ezért elkerülhetetlenné vált az újabb, várhatóan 236 főt érintő létszámcsökkentés.

A Budapest Airport a következő hónapokban kizárólag a repülőtér biztonságos üzemeltetése érdekében szükséges kiadásokra fog költeni, a beruházások számát erőteljesen csökkenti, és a meglévő forrásokat az alapvető repülőtér-üzemeltetésre, valamint a bérekre fogja fordítani. Köszönhetően a korábbi évek felelős gazdálkodásának, a Budapest Airport működése továbbra is stabil, a vállalat finanszírozása biztosított. A repülőtér üzemeltetőjeként a Budapest Airport továbbra is garantálni tudja a repülőtér biztonságos és folyamatos működését, illetve az ehhez szükséges személyi állomány rendelkezésre állását.

A létszámcsökkentésben érintett munkavállalókkal a Budapest Airport a lehető leghumánusabban és legkorrektebben fog eljárni. Azon rászoruló munkavállalóknak, akiknek a koronavírus-járvány miatt veszélybe került a fizikai vagy mentális egészsége és a szociális biztonsága, továbbra is lehetőségük van a BUD Csoport Munkavállalóiért Alapítványhoz fordulni.

 

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
2025-04-02 11:05:56
Kitelepült a dániai Skrydstrup légibázisra a Magyar Honvédség öt JAS 39 Gripenje. A vadászgépek a Ramstein Flag 2025 többnemzeti repülő harcászati gyakorlaton vesznek részt, amelyet Hollandia, Németország és Dánia légtereiben tartanak április 11-ig – közölte a Honvédelmi Minisztérium.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.
2025. 04. 07., 23:10
Az űrkutatás iránt érdeklődő fiatalok körében méltán népszerű CanSat Verseny kétnapos döntőjét idén is az MH Böszörményi Géza Csapatgyakorlótér Parancsnokság tatárszentgyörgyi gyakorlóterén rendezték meg.
2025. 04. 02., 12:29
Bócsa szélén a Kukla Csárdához tartozó területen látható egy szovjet gyártású Li-2-es repülőgép.

  Legfrissebbek most

Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.