A következő évek kulcsszava a növekedés lesz a Budapest Airport életében, mind a járathálózat, mind a repülőtéri fejlesztések tekintetében.
Az utasszám és a légiáru-forgalom emelkedése 2017 elején is folytatódik, és a növekvő kereslet a repülőtér-üzemeltető által tervezett fejlesztési projektek egész sorát alapozza meg. A szolgáltatási színvonal és az utas-élmény további javítására irányuló erőfeszítések a magyar főváros légikikötőjében intenzívebbek, mint korábban bármikor.
„A Budapest Airport újabb és újabb légitársaságokat hoz a magyar fővárosba, meglévő partnerei pedig 2017-ben is új desztinációkat jelentenek be, növelik a járatsűrűséget, bővítik kapacitásukat és járathálózatukat. Nem sokkal az easyJet új amszterdami járatának elindítása után a következő hetekben további járatindításokról szóló bejelentésekre számítunk,” mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, és hozzátette, „A növekvő keresletet ki kell elégítenünk mind a kapacitások, mind a szolgáltatási színvonal vonatkozásában, egy évvel ezelőtt ezért indítottuk el 160 millió eurós (mintegy 50 milliárd forintos) repülőtér-fejlesztési programunkat, a BUD 2020-at. Idén már repülőtér-szerte dolgoznak a daruk az építkezéseken; fejlesztési programunk teljes gőzzel halad.”
Idén januárban megkezdődött a 10 000 négyzetméteres utas-móló kivitelezése az építési terület előkészítésével. A projekt 20 hónapot vesz igénybe a 2B Terminál forgalmi előterén. Az új móló tíz C-kategóriás (Airbus A320-as vagy Boeing 737-es) keskenytörzsű légijármű, vagy három szélestörzsű (elsősorban hosszú-távú járatokat teljesítő Airbus A330-as vagy Boeing 777-es) és négy C kategóriás repülőgép egyidejű, utas-hídon keresztül történő kiszolgálását teszi majd lehetővé. A móló összesen 27 különböző beszállítási opciót nyújt, hiszen a buszos beszállítást is támogatja, és biztosít gyalogos be- és kiszállítást kiszolgáló kapukat is, a légitársaságok eltérő igényeihez igazodva. Az új épületrész egyúttal megnöveli az útlevél-ellenőrzés területét az érkező utasok részére. A móló kivitelezője a KÉSZ Zrt., a repülőtér bevált partnere, amely korábban a központi terminál-részt, a SkyCourtot építette 2009. és 2011. között.
Egy új repülőtéri szálloda kivitelezése is jó ütemben halad a 2B Terminállal szemközt a földi oldalon, ahonnan alig két perces sétával lehet eljutni a terminál épületéhez. A négyemeletes ibis Styles Budapest Airport Hotel 145 szobával, tágas konferenciaközponttal, étteremmel, valamint külön parkolóval várja majd vendégeit.
Idén a Budapest Airport hozzávetőlegesen 1000 új parkolóhellyel bővíti parkolói kapacitását, 4 600 fölé emelve ezzel az összes rendelkezésre álló repülőtéri parkolóhely számát. Öt különböző parkoló közül választhatnak az autósok utazásuk hossza, a repülőtéri tartózkodás tervezett ideje, illetve a parkolók termináltól való távolságát alapul véve: a Terminál, a Business, a Holiday, a Holiday Plus és a Holiday Lite is várja őket.
Az utasok kényelmét szolgáló tíz új check-in pult kialakítása már folyamatban van a 2B Terminálon, az épület középső részén, lehetővé téve egyúttal a nem-schengeni terminál légi-oldali területének átalakítását is, amelynek keretében megújulnak az itt található éttermek, és átsétálós kialakításúvá (ún. walk-through rendszerűvé) válhat a duty-free üzlet, hogy az utasok részéről jelentkező egyre növekvő kereslet könnyebben kielégíthető legyen. Az új check-in pultok valamint a vendéglátó- és kereskedelmi egységek május végére készülnek el, még a nyári utazási szezon előtt. Az utasok addig a Heinemann Duty Free központi egységében intézhetik a felszállás előtti bevásárlást, hiszen a 2B-n az útlevél ellenőrzés után egy ideig erre nem lesz módjuk.
Több kevésbé látványos, ám az utazóközönség számára ugyanolyan fontos projekt is szerepel a tervek között. Március első felében lezárják a három kilométer hosszú 1-es futópályát (13R/31L), burkolat-karbantartási munkálatok miatt. A futópálya mintegy 900 méter hosszúságú földetérési zónájában a teherbíró burkolatot alkotó betonlemezek cseréjére kerül sor, hogy a repülés biztonsága a legmagasabb szintű legyen a következő évtizedekben is. A futópálya felújítási munkálatai várhatóan május végére, még a csúcsszezon előtt be is fejeződnek. A Budapest Airport addigra a gyorsforgalmi út és a vasúti sínek mentén húzódó régi repülőtéri kerítés cseréjét is befejezi.
Nyár elején átadják a TNT új raktár- és iroda-létesítményét az integrátor cégek számára kijelölt területen az 1-es Terminál közelében. A projekt eredményeképpen az integrátorok tovább javíthatják szolgáltatásaik színvonalát, hiszen a rájuk bízott küldeményeket a lehető legkorszerűbb repülőtéri létesítményben kezelhetik majd. A TNT-bázis átadását követően annak tőszomszédságában a DHL Express részére is új logisztikai létesítmény készül el, amellyel a repülőtéren működő DHL-részlegek száma háromra emelkedik. A DHL Express mintegy 400 munkahelyet hoz a repülőtérre. A dedikált légiáru-szállító társaságok részére a Budapest Airport megkezdte egy új, jelentős raktár- és iroda-komplexum, a Cargo City megvalósításának előkészítését is.
Forrás: BUD
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.