2024. 12. 02. hétfő
Melinda, Vivien
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: forgalomnövekedés és fontos fejlesztések

Budapest Airport: forgalomnövekedés és fontos fejlesztések
JETfly  |  2017. 02. 15., 12:51

A következő évek kulcsszava a növekedés lesz a Budapest Airport életében, mind a járathálózat, mind a repülőtéri fejlesztések tekintetében.

  • A Budapest Airport újabb és újabb légitársaságokat hoz a magyar fővárosba
  • Idén a Budapest Airport hozzávetőlegesen 1000 új parkolóhellyel bővíti parkolói kapacitását
  • Március első felében lezárják a három kilométer hosszú 1-es futópályát (13R/31L)

Az utasszám és a légiáru-forgalom emelkedése 2017 elején is folytatódik, és a növekvő kereslet a repülőtér-üzemeltető által tervezett fejlesztési projektek egész sorát alapozza meg. A szolgáltatási színvonal és az utas-élmény további javítására irányuló erőfeszítések a magyar főváros légikikötőjében intenzívebbek, mint korábban bármikor.

„A Budapest Airport újabb és újabb légitársaságokat hoz a magyar fővárosba, meglévő partnerei pedig 2017-ben is új desztinációkat jelentenek be, növelik a járatsűrűséget, bővítik kapacitásukat és járathálózatukat. Nem sokkal az easyJet új amszterdami járatának elindítása után a következő hetekben további járatindításokról szóló bejelentésekre számítunk,” mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, és hozzátette, „A növekvő keresletet ki kell elégítenünk mind a kapacitások, mind a szolgáltatási színvonal vonatkozásában, egy évvel ezelőtt ezért indítottuk el 160 millió eurós (mintegy 50 milliárd forintos) repülőtér-fejlesztési programunkat, a BUD 2020-at. Idén már repülőtér-szerte dolgoznak a daruk az építkezéseken; fejlesztési programunk teljes gőzzel halad.”

Idén januárban megkezdődött a 10 000 négyzetméteres utas-móló kivitelezése az építési terület előkészítésével. A projekt 20 hónapot vesz igénybe a 2B Terminál forgalmi előterén. Az új móló tíz C-kategóriás (Airbus A320-as vagy Boeing 737-es) keskenytörzsű légijármű, vagy három szélestörzsű (elsősorban hosszú-távú járatokat teljesítő Airbus A330-as vagy Boeing 777-es) és négy C kategóriás repülőgép egyidejű, utas-hídon keresztül történő kiszolgálását teszi majd lehetővé. A móló összesen 27 különböző beszállítási opciót nyújt, hiszen a buszos beszállítást is támogatja, és biztosít gyalogos be- és kiszállítást kiszolgáló kapukat is, a légitársaságok eltérő igényeihez igazodva. Az új épületrész egyúttal megnöveli az útlevél-ellenőrzés területét az érkező utasok részére. A móló kivitelezője a KÉSZ Zrt., a repülőtér bevált partnere, amely korábban a központi terminál-részt, a SkyCourtot építette 2009. és 2011. között.

Egy új repülőtéri szálloda kivitelezése is jó ütemben halad a 2B Terminállal szemközt a földi oldalon, ahonnan alig két perces sétával lehet eljutni a terminál épületéhez. A négyemeletes ibis Styles Budapest Airport Hotel 145 szobával, tágas konferenciaközponttal, étteremmel, valamint külön parkolóval várja majd vendégeit.

Idén a Budapest Airport hozzávetőlegesen 1000 új parkolóhellyel bővíti parkolói kapacitását, 4 600 fölé emelve ezzel az összes rendelkezésre álló repülőtéri parkolóhely számát. Öt különböző parkoló közül választhatnak az autósok utazásuk hossza, a repülőtéri tartózkodás tervezett ideje, illetve a parkolók termináltól való távolságát alapul véve: a Terminál, a Business, a Holiday, a Holiday Plus és a Holiday Lite is várja őket.

Az utasok kényelmét szolgáló tíz új check-in pult kialakítása már folyamatban van a 2B Terminálon, az épület középső részén, lehetővé téve egyúttal a nem-schengeni terminál légi-oldali területének átalakítását is, amelynek keretében megújulnak az itt található éttermek, és átsétálós kialakításúvá (ún. walk-through rendszerűvé) válhat a duty-free üzlet, hogy az utasok részéről jelentkező egyre növekvő kereslet könnyebben kielégíthető legyen. Az új check-in pultok valamint a vendéglátó- és kereskedelmi egységek május végére készülnek el, még a nyári utazási szezon előtt. Az utasok addig a Heinemann Duty Free központi egységében intézhetik a felszállás előtti bevásárlást, hiszen a 2B-n az útlevél ellenőrzés után egy ideig erre nem lesz módjuk.

Több kevésbé látványos, ám az utazóközönség számára ugyanolyan fontos projekt is szerepel a tervek között. Március első felében lezárják a három kilométer hosszú 1-es futópályát (13R/31L), burkolat-karbantartási munkálatok miatt. A futópálya mintegy 900 méter hosszúságú földetérési zónájában a teherbíró burkolatot alkotó betonlemezek cseréjére kerül sor, hogy a repülés biztonsága a legmagasabb szintű legyen a következő évtizedekben is. A futópálya felújítási munkálatai várhatóan május végére, még a csúcsszezon előtt be is fejeződnek. A Budapest Airport addigra a gyorsforgalmi út és a vasúti sínek mentén húzódó régi repülőtéri kerítés cseréjét is befejezi.

Nyár elején átadják a TNT új raktár- és iroda-létesítményét az integrátor cégek számára kijelölt területen az 1-es Terminál közelében. A projekt eredményeképpen az integrátorok tovább javíthatják szolgáltatásaik színvonalát, hiszen a rájuk bízott küldeményeket a lehető legkorszerűbb repülőtéri létesítményben kezelhetik majd. A TNT-bázis átadását követően annak tőszomszédságában a DHL Express részére is új logisztikai létesítmény készül el, amellyel a repülőtéren működő DHL-részlegek száma háromra emelkedik. A DHL Express mintegy 400 munkahelyet hoz a repülőtérre. A dedikált légiáru-szállító társaságok részére a Budapest Airport megkezdte egy új, jelentős raktár- és iroda-komplexum, a Cargo City megvalósításának előkészítését is.

 

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 18., 16:45
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024. 11. 04., 09:11
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
2024. 10. 25., 09:12
A 9603-as az utolsónak gyártott magyar MiG-21MF-ek (9507-9515, 9601-9606) egyike. Gyártási száma 969603, szériaszáma pedig 9603 (a 96. széria 03. gépe). A repülőgép felújítását a Berekfürdőn található, A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata végezte: az Aranysas magazin 2024. novemberi számában a 9603-as történetéről olvashatunk további részleteket.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-10-25 16:45:21
Egyedülálló lehetőséget biztosít a fiatalok számára az Ifjúsági Pilóta Program, amely 2025 januárjában indul el a Honvédelmi Minisztérium felügyelete alatt - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter, október 24-én, csütörtökön.
2024-10-24 09:15:00
2024. október 2-án, délután került sor Pozsgay Gyula grafikusművész legújabb, immár harmadik történelmi képregénykötetének bemutatójára a kaposvári bibliotékában. A „Láthatatlan ellenség” címet viselő mű minden idők legeredményesebb magyar vadászpilótájának, vitéz Szentgyörgyi Dezső zászlósnak állít emléket.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.