Az év eleje óta nem kevesebb, mint 11,3 %-kal növekedett a légiáru forgalom a budapesti repülőtéren.
Ennek oroszlánrészét a cargo légitársaságok forgalma teszi ki, de ugyanilyen gyorsan növekedett az utasszállító gépek rakterében feladott ún. belly cargo is.
6 770 tonna – ennyi légi teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren egyetlen hónap alatt. A Budapest Airport forgalma dinamikusan növekszik, miközben a cargo-iparág komoly növekedési gondokkal küzd egész Európában. A földrészen májusban mindössze 2,7 %-os növekedést regisztráltak (az amerikai földrészen és Afrikában visszaesett a forgalom) míg a ferihegyi forgalom bővülése az év eleje óta elérte a 11,3 %-ot. Ilyen növekedésre szinte sehol sincs példa, a világ nagy repülőterei közül májusban Hong Kong –1,1 %-os, Frankfurt -1,7%-os, míg Peking -5,1%-os visszaesésről számolt be.
A Budapesten tapasztalható cargo forgalom növekedésében közrejátszik, hogy az öbölmenti Qatar Cargo idén márciusban felújította járatait. Az Airbus A 330F típusú géppel egyszerre akár 60 tonnányi árut lehet eljuttatni Dohába – és innen a világ szinte bármely pontjára a Qatar Airways hálózatán keresztül. Emellett továbbra is jól teljesítenek a már régóta Budapesten működő teherszállító légitársaságok, így a luxemburgi Cargolux és a török Turkish Cargo is.
„A forgalom növekedésében jelentős szerepet játszottak a hosszútávú utasszállító járatok is, pl. az Air China pekingi gépe vagy a kanadai Air Canada Rouge torontói járata.” – mondta Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője. Hozzátette: „A magyar gazdaság teljesítőképességét azon is lemérhetjük, hogy az Air China gépén Kínába mindig szinte a teljes cargo-rakteret sikerült eladni Peking irányába, ami járatonként akár 10-12 tonnát is jelenthet. Előrejelzéseink szerint minden feltétel adott ahhoz, hogy Budapest rövid időn belül Kelet-Európa légiáru központjává fejlődjön.”
A forgalmi előrejelzések alapján – a BUD 2020 ötvenmilliárd forintos fejlesztési program részeként – a Budapest Airport máris megkezdte egy új raktárbázis fejlesztését az 1 Terminál tőszomszédságában az egyik nagy európai légi csomagküldő vállalat számára. Az építkezés már folyik, a beruházás teljes összege elérheti a 3 milliárd forintot. Emellett a Budapest Airport előkészíti egy új légi teheráru bázis, az ún. Cargo City építését a 2. Terminál Vecséshez közelebb eső részén, ahol akár évi 200 000 tonna légi teheráru kezelésének megfelelő raktári és irodai kapacitást hoznak létre a következő években.
Forrás: BUD
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.