Péntek óta teljes kapacitással üzemel a január 15-én, szerdán megnyitott új utasmóló első üteme a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A régi utascsarnok bontása azonnal megkezdődött, hogy indulhasson a kivitelezés második üteme, amely a tervek szerint nyár elejére készül el. Az utasok tetszését is elnyerte a móló, elégedettek az új létesítménnyel.
Szerdai átadása óta már 234 járatot és közel 40 000 elégedett utast szolgált ki az 1-es móló névre keresztelt vadonatúj ferihegyi beszállítócsarnok első ütemben elkészült része. A jelenleg 5+1 ideiglenes beszállókapuval rendelkező létesítmény az elsősorban diszkont forgalmat bonyolító, alapszintű beszállókapus csarnokot váltotta ki, amelyen tavaly 5,3 millió utas haladt át.
A régi csarnok elbontása a hétvégén megkezdődött és a tervek szerint január végére fejeződik be. Helyén az új móló délkeleti szárnya és a központi pihenő- és várótér épül meg, amit még az idei nyári csúcsidőszak előtt átad a Budapest Airport.
Az új, 11 500 négyzetméteres utasmólóban 8 normál gyalogos és 6 buszos beszállítókapu mellett étel- és italvásárlási lehetőség, 3 nagy kapacitású mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz is szolgálja majd az utasok kényelmét. A 2A Terminállal való összeköttetés úgy valósul meg, hogy az utasok a jegykezelést követően egy pillanatra sem hagyják el a komfortos épületet; a fő terminálépületből egy mozgólépcsővel és lifttel felszerelt összekötő épületen keresztül érik el a körülbelül 120 méter hosszú, tágas és klimatizált/fűtött folyosót, ami a beszállítócsarnokhoz vezet.
Az új utasmóló építése 8,3 milliárd forintba kerül, amit teljes mértékben a Budapest Airport finanszíroz. A létesítmény a következő években kényelmes és tágas térrel szolgálja ki a dinamikusan növekvő ferihegyi utasforgalmat. Az új utasmóló az új terminálépület átadásáig lesz használatban, ezt követően a könnyűszerkezetes, újra-hasznosítható elemekből megépült beszállítócsarnokot a Budapest Airport elbontja.
Számos utas dicsérte az új mólót a közösségi médiában, megjegyezve, hogy jóval kényelmesebbé teszi az utazást, tovább javítva a repülőtéri élmény egészét.
Forrás: https://www.bud.hu/
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.