A koronavírus járvány európai terjedése és az ezzel kapcsolatos utazási és egyéb korlátozások bevezetése miatt – más repülőterekhez hasonlóan - folyamatosan csökken a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma.
A 2020 szeptemberében mért 88 000 főt meghaladó utasszám után októberben összesen 62 816 érkező és induló utast fogadott a fővárosi repülőtér, ami 95,7%-os visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az átlagos napi utasszám 1500 és 3000 fő között ingadozott októberben, szemben a tavalyi 40-50 ezer fővel. A repülőtér-üzemeltető novemberben is hasonló mértékű csökkenésre számít, decemberben a karácsonyi időszak hozhat némi utasszám növekedést. Ez azt jelenti, hogy a Budapest Airport éves forgalma 2020-ban legfeljebb 4 millió fő lehet.
Október folyamán tovább folytatódott a cargo volumenek erősödése, melyre a koronavírus kereskedelemre és logisztikára 2020 első felében gyakorolt negatív hatásai után nagy szüksége van a légiszállítási iparágnak. A Budapest Airport 11 486 tonna légi teherárut kezelt októberben, ami 3.66%-os növekedés az eleve már erős forgalomú több mint 11 000 tonnát jelentő szeptemberhez képest. Az 1-10 havi adatok alapján a repülőtér forgalma átlépte a bűvös 100 000 tonnás határt, megbízható támaszt adva ezzel a magyar gazdaságnak.
Köszönhetően a korábbi évek felelős gazdálkodásának és a Budapest Airport tőkeerős tulajdonosainak, a vállalat működése továbbra is stabil, finanszírozása biztosított. A repülőtér üzemeltetőjeként a Budapest Airport továbbra is garantálni tudja a repülőtér biztonságos és folyamatos működését, illetve az ehhez szükséges személyi állomány rendelkezésre állását.
Változik a menetrend novemberben
A járványhelyzetre és az azzal összefüggésben bevezetett korlátozásokra való tekintettel több légitársaság is felfüggeszti üzemelését, vagy csökkenti a közlekedő járatok számát novembertől. Az elérhető járatok listája novembertől egy új úticéllal egészül ki: az Egyptair hetente közlekedik Budapestről Hurghadába.
A fenti menetrend az újonnan bejelentett korlátozások miatt változhat, a Budapest Airport arra kéri az utasokat, hogy a légitársaságok weboldalán tájékozódjanak az esetleges változásokról.
Folytatódik az együttműködés a Magyar Posta és a Budapest Airport között
A Magyar Posta további 6+4 évre meghosszabbította a 2008-ban létrejött, a 2. Terminál közelében felépített Nemzetközi Kicserélő Központra vonatkozó bérleti szerződést, így a következő évtizedben is folytatódik az együttműködés a Budapest Airport és a Magyar Posta között.
A Magyar Posta épületét majdnem tíz éve, 2011-ben adták át:– amely közel 5000 négyzetméteres iroda- és raktárépületből áll - a 2. Terminál Vecsés felőli oldalán, a BUD Cargo City szomszédságában helyezkedik el, és közvetlen összeköttetésben áll a repülőtér légi oldalával, a szigorúan védett SRA-övezettel. Erre azért volt szükség, hogy a légipostai küldemények – a kötelező és szigorú biztonsági ellenőrzés után – közvetlenül juthatnak az utasszállító gépek fedélzetére
Világszínvonalú havas flotta garantálja a repülőtér biztonságát
A repülőtéri szakembereknek évről évre meg kell küzdenie azokkal a kihívásokkal, amelyeket a téli időszak jelent a repülőtér infrastruktúrája számára: a hó, havas eső, az ónos eső és az extrém hideg mind-mind olyan körülmények, amelyek a repülőtéren dolgozó szakemberek azonnali intézkedését és maximális felkészültségét igénylik. Ez nemcsak hóeltakarítást jelent, hanem például a futópályák, gurulóutak és forgalmi előterek síkosságmentesítését – akár folyamatosan, a nap 24 órájában.
Az utasok és a repülés biztonsága elsődleges szempont az üzemeltető számára, ezért a Budapest Airport már a havas szezon kezdete előtt megkezdi a télre való felkészülést. A fel- és leszálló repülőgépeknek különösen fontos, hogy megfelelő tapadású beton várja őket, ezért a futópályák, gurulóutak és előterek síkosságmentesítésére kiemelt figyelmet kell fordítani. A repülőtér működésének biztosítására a Budapest Airport az ország egyik legmodernebb és legjobban felszerelt hóeltakarító flottáját üzemelteti: 32 járműből álló járműpark tagjai nemcsak nagy teljesítményű, hanem rendkívül látványos gépek is.
Ezek a csúcskategóriás gépek azonban önmagukban nem tudnák felvenni a harcot az időjárással. A biztonságos és stabil repülésüzemről a Budapest Airport kollégái gondoskodnak: tulajdonképp ők a gépóriások mozgatói.
A gépkezelő munkatársakat a betanulás során szimulátorok is segítik abban, hogy a későbbiekben a behavazott gurulóutakon is kiválóan tájékozódjanak. A pályákon történő éles gyakorlatok előtt virtuális térben „mozogva” ismerik ki a ferihegyi gurulóút-hálózat minden szegletét. A „havas kollégák” toborzása már a nyáron elkezdődik, a téli hószolgálat – ekkorra már felkészült és profi – munkatársai pedig már november 1-től egészen március végéig riaszthatóak hóhelyzet esetén.
Forrás: https://www.bud.hu/
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.