2025. 04. 28. hétfő
Valéria
: 406 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

BUD: Újra üzemel az I. futópálya

BUD: Újra üzemel az I. futópálya
Budapest Airport  |  2020. 04. 17., 12:36
BUD: Újra üzemel az I. futópálya

A Budapest Airport legfrissebb, 2020. április 17-én, pénteken kiadott tájékoztatója, melyben új információk, adatok olvashatóak, többek között a húsvéti forgalomról, az újra üzemelő I. futópályáról és a megújuló gurulóutakról, repülőgép állóhelyekről is.

Húsvéti forgalom: 190 ezer utas helyett 1283

A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér április elejére utasforgalmának mintegy 99,3%-át elvesztette. A korábbi gépmozgások, tehát a fel- és leszállások száma átlagosan 320 volt naponta, jelenleg ez a szám csupán 35, amelyből csak néhány repülőgép utasszállító. 2019 áprilisában az átlag napi utasszám (induló és érkező) 44 000 volt, idén ez a szám mindössze 275. 

A húsvéti időszak a korábbi években rendre nagyon népszerű volt a turisták körében. 2019-ben csak a 4 napos hosszú hétvégén 1311 fel- és leszálló repülőgépet kezelt a repülőtér, összesen majdnem 190 ezer utassal. Idén a húsvéti ünnepek alatt, április 10. és 13. között csupán 1283 utas fordult meg a repülőtéren. Sajnos ez a tavasz valóban fekete tavaszként vonul majd be a repülés történetébe.

Újra üzemel az I. futópálya

A futópályák, gurulóutak, valamint a műszaki előtér szükséges éves tervezett karbantartási munkálatait – több helyi lakos kérésével összhangban – az egészségügyi vészhelyzet ideje alatt, minimálisra csökkent forgalom mellett végzi el a repülőtér üzemeltetője. A Budapest Airport az I. futópálya karbantartási munkálatait március 23-án kezdte meg, és a lecsökkent forgalomra való tekintettel úgy döntött, hogy az eredetileg tervezett több szakaszos munkavégzés helyett egy ütemben hajtja végre a teljes karbantartást. A munkálatok április második hetére befejeződtek; az I. futópálya azóta újra üzemel.

A pályazár normál üzemelés mellett a megszokottnál jobban érintette volna a repülőtér szomszédságában fekvő települések lakosságát. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a forgalom visszaesése miatt a pályazárás csak egészen minimális hatást gyakorolt a környező települések érintett lakóközösségeinek mindennapi életére.

A II. futópályát érintő felújítási munkálatok szervezése szintén folyamatban van, azonban a járványra való tekintettel, a repülőtér üzemeltetője nem csak saját munkatársai, de a bevont vállalkozások munkatársai iránt is felelősséggel tartozik. Mivel az egészségünk megőrzése mindennél fontosabb, így a kettes futópályán elvégzendő munkálatok megkezdéséről a Budapest Airport későbbi időpontban dönt.

Megújulnak a gurulóutak és a repülőgép állóhelyek is 

A Budapest Airport a járvány következtében lecsökkent forgalom időszakát fejlesztésekre, illetve olyan karbantartási és felújítási munkákra fordítja, amelyek kivitelezése a normál utasforgalom mellett nehézségekbe ütközne. A különböző festési, burkolási és felújítási munkák a repülésbiztonság növelését és - a forgalom újbóli megindulását követően - az utasélmény és a kényelem fokozását szolgálják.

A forgalommentes időszakban zajlik a gurulóút-részek cseréje, a betontáblák közötti fuga javítása és a vízelvezető lefolyók, illetve fényvető tornyok áthelyezése is, aminek köszönhetően a gurulóutak és szélestörzsű repülőgép-állóhelyek biztonságosabbá válnak.

A 2A Terminál légi oldali buszos kapuinak várakozó területe is megújul és kényelmesebbé válik, az új, akadálymentes burkolat kialakítását követően. A következő hetekben a terminálépületben és a terminál földi oldalán festési munkálatok kezdődnek, melyben a BUD csoport munkavállalói is részt vesznek, illetve a terminálépületben több helyszínen megújul a padlóburkolat is.

A felújítási projektek mellett a repülőtér műszaki és informatikai szakemberei egy sor fontos tesztet, működési próbát elvégeznek a következő hetekben, mellyel a repülőtér biztonságos üzemeléshez elengedhetetlen rendszerek működését ellenőrzik.

Mi történik a repülőgépekkel a „kényszerpihenő” idején?

A koronavírus járvány miatt a légitárasaságok flottájának nagy része a földre kényszerült. A kényszerpihenő azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy a repülőgép érintetlenül várja a válság végét a forgalmi előtéren. A parkoló repülőgépeket rendszeres karbantartással, ápolással készítik fel az üzem újra indulására; a hajtóműveket, a légikondicionáló berendezéseket a gyártó előírása alapján a szakemberek időről-időre működésbe hozzák. Sőt, vannak olyan repülőgépek is, amelyek rendszeresen „iskolakört” repülnek a repülőtér légterében, ezzel is biztosítva üzemkész állapotukat. A gyakrabban kimozdított repülőgépek számára a repülőtér-forgalmi szakemberek könnyebben hozzáférhető állóhelyet jelölnek ki.

A hosszabb ideig a betonon tárolt gépeket meg kell óvni a madarak, rovarok betelepedésétől. A hajtóművek nyílásaira takaróponyvákat helyeznek el, míg az egyéb nyílásokat ledugózzák, és azokat a részeket, ahol a nap hatása károsíthatná a repülőgép érzékeny részeit, szükség esetén fóliával letakarják.

A Budapest Airport rendszeresen repülőtéri értesítőt ad ki, hogy a friss információkról, adatokról tájékoztassák a közvéleményt. Kérjük, kövesse Facebook-oldalukat és weboldalukat, ahová a Repülőtéri napi értesítő feltöltésre kerül.

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025-04-15 12:13:17
Az egyre gyakrabban jelentkező, szélsőséges időjárási jelenségek komoly kihívást jelentenek a légi közlekedésben és a légiforgalmi irányításban, különösen a nyári időszakban. Az egyre szeszélyesebb időjárás negatív hatásainak mérséklésére a HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 23., 10:29
A NASAMS rendszer rakétatöltése precizitást és összehangolt csapatmunkát igényel.
2025. 04. 22., 15:23
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és csütörtökön - közölte a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár a közösségi oldalán.
2025. 04. 22., 14:00
Világszerte több tucatnyi olyan telep található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.

  Legfrissebbek most

India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.