2024. 06. 18. kedd
Arnold, Levente
: 396 Ft   : 370 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

BUD cargo: kínai légiáru elosztó központ lehet Budapest

BUD cargo: kínai légiáru elosztó központ lehet Budapest
JETfly  |  2017. 11. 29., 16:19
BUD cargo: kínai légiáru elosztó központ lehet Budapest

A Kínából légi úton érkező, elsősorban e-kereskedelmi áruk elosztó központjává válhat Budapest – ennek első lépcsőjéről írtak alá ma megállapodást.

A Budapest Airport és két logisztikai nagyvállalat, a kínai STO Express és a nemzetközi, Magyarországon is erős jelenléttel rendelkező EKOL együttműködési megállapodása értelmében jelentősen bővül a repülőtér légi teheráru (cargo) forgalma. A mostani szerződés kapcsolódik a ma elkezdődött, 16 közép-kelet-európai országot és Kínát összefogó „16+1 együttműködés” éves csúcstalálkozójához Magyarországon.

A mai napon a csúcstalálkozó részeként megrendezett gazdasági, kereskedelmi és pénzügyi fórumon az egyik vezető kínai logisztikai vállalat, az STO Express bejelentette: a cég a kínai kormány törekvéseivel összhangban fejleszti Kelet-Közép-Európával fenntartott üzleti kapcsolatait. Ennek részeként a légiáru-szállítás központjának a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelölte ki; így a közeljövőben a Budapest Airporttal és a magyarországi bázisú EKOL intermodális disztribútor vállalattal együtt egy olyan áruszállítási hálózatot hoz létre, amely Kínától a budapesti repülőtéren át egészen az európai megrendelőkig juttatja el a termékeket – ez utóbbit már az EKOL Kft. segítségével.

Az STO Express első, főleg e-kereskedelmi áruval megtöltött Boeing B747 típusú teherszállító gépe a Silkway Italia színeiben november 3-án érkezett a magyar fővárosba, akkor még charter járatként. Az együttműködési megállapodás aláírása után az STO Express menetrend szerinti cargo járatokat üzemeltet Budapestre, így a gyakorlatban jelentős növekedésre lehet számítani nemcsak a teljes cargo forgalom, hanem az e-kereskedelem terén is, lévén ez a kínai óriásvállalat fő profilja.

A Budapest Airport légiáru-forgalma egyébként 2015 decembere óta 36%-os növekedést ért el, ami nemzetközi viszonylatban is rendkívüli eredménynek számít. Idén január és október között a repülőtér üzemeltetője nem kevesebb, mint 103.700 tonna légiárut kezelt, ami igen jelentős, 14,5%-os növekedés az előző év hasonló időszakához képest. Különösen nagy eredmény, hogy az idei évi számokat majdnem fele-fele arányban teszi ki az export és az import; előbbi a teljes légiáru-forgalom 52%-át, utóbbi a 48%-át adja.

Figyelemre méltó, hogy 2017-re a piaci adatok alapján a magyarországi kiskereskedelmi termékforgalom 4-5%-át már az e-kereskedelemből származó, tehát online rendelt termékek teszik ki. Csak ezen a területen 2017-ben, a januártól júniusig tartó időszakban az előző évhez képest körülbelül 20%-os volt a növekedés. A konkrét adatokat tekintve ez azt jelenti, hogy 2017 első felében körülbelül mintegy 600 millió dollár értékben zajlottak ilyen típusú tranzakciók – az e-kereskedelem tehát napjainkban jól láthatóan az egyik legnagyobb potenciált jelenti a piacon, így a légiáru-szállítás terén is.

Az együttműködési megállapodást a Budapest Airport részéről René Droese ingatlan és cargo üzletág-igazgató írta alá, aki elmondta: „A Budapest Airport nagy örömmel üdvözli az STO Express kezdeményezését. Büszkék vagyunk arra, hogy ilyen fontos szerepet tölthetünk be a Kína és Magyarország, illetve Kína és Közép-Kelet-Európa közötti, nagy ütemben fejlődő export-import piacon. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a Budapest Airport és a magyar főváros a legkiválóbb központja legyen az áruszállításnak és terjesztésnek a régióban, amelyről a gyakorlatban is meg fogjuk győzni partnereinket, az STO Expresst és az EKOL Kft-t. A Cargo City nevű új légiáru kezelő központunk 2019 nyarán kezdi meg a működését.”

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 31., 12:45
Február 23-án került aláírás a magyar légierő vadászgép flottájának bővítését jelentő szerződésre: négy JAS 39C Gripen érkezik a SAAB szerelőcsarnokból Kecskemétre. Az Aranysas interjúja Gróf Gergely ezredessel, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokával.
2024-06-03 13:23:02
Fonalka Marcell őrmester az Acélkocka Alap Altiszti Tanfolyam elvégzésének köszönhetően tölti mindennapjait a Gripen-hangárban, feladata a Magyar Honvédség vadászgépeinek szerelése és javítása. Miért ezt az utat választotta?
2024-05-30 10:31:59
„Köszönöm az elmúlt öt-hat esztendőben végzett munkáját mindazoknak, akik lehetővé tették, hogy ezt az emlékművet itt a bekötőút elején felállíthattuk” – mondta Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes, május 29-én, a 8-as számú főút és a szentkirályszabadjai repülőtérre vezető út találkozásánál felállított Mi-24 harci helikopter-emlékmű avatóünnepségén.
2024-05-28 10:47:33
A hadműveleti képességek fenntartása, továbbfejlesztése érdekében a Magyar Légierő számára kiemelt jelentőségű NATO egységbe integrálva, nagy kötelékben gyakorlatozni. Rövid beszámoló az idei Lion Effort gyakorlatról.
2024-05-27 12:14:23
2018 után újra hazánk ad otthont a Nemzetközi Katonai Sporttanács által szervezett 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokságnak – jelentette be dr. Bali Tamás ezredes, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár dandárparancsnoka a Szolnok-Szandaszőlős Sportrepülőtéren tartott sajtótájékoztatón, május 24-én, pénteken.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 06. 17., 11:52
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár kiképzési repüléseket végez június 17-20. 17:00-0:00 óra között.
2024. 06. 14., 10:39
A kilencvenes évek elején az amerikai haditengerészet légiereje átalakulóban volt.
2024. 06. 11., 14:00
Számos munkaterület összehangolása szükséges ahhoz, hogy a bosznia-hercegovinai EUFOR Althea művelet magyarok katonák által biztosított MEDEVAC, azaz egészségügyi kiürítési képessége porszem nélküli gépezetként tudjon működni.
2024. 06. 10., 10:57
Légtérzár, menetrendi változások, biztonsági aggályok, csomagfeladás és a szakszervezetek sztrájkfenyegetése.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.