Alig nyolc hónappal az építési munkák megkezdése után máris elérte a legfelső szintet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, 2B oldali utasmóló (Pier B) fejlesztése.
Az ebből az alkalomból megrendezett bokrétaavató ünnepségen az építkezést megrendelő és finanszírozó Budapest Airport illetve a kivitelező KÉSZ Építő Zrt. bejelentette, hogy az utasmóló 2018 második felére készül el teljes egészében.
2017 márciusában kezdték meg az új utasmóló, a Pier B építését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Budapest Airport teljes mértékben saját finanszírozású beruházása több mint tízezer négyzetméterrel növeli meg a nem-Schengeni 2B Terminál utasforgalmi területét: a 220 méter hosszú területen 10 új utashídnak és az építészeti megoldásoknak köszönhetően összesen 27 különféle beszállítási lehetőséget biztosít majd - igazodva a különféle légitársasági igényekhez (közvetlen, buszos és gyalogos beszállítás).
A 2B terminálhoz csatlakozó, a SkyCourt és a 2B terminál építészeti arculatával harmonizáló utasmóló egyszerre akár tíz keskenytörzsű gép (Boeing B737 és Airbus A320 gépcsalád), vagy három szélestörzsű (pl. Boeing B777 és Airbus A330) és négy keskenytörzsű repülőgép egyidejű kiszolgálására lesz alkalmas. Az új utasmóló a becslések szerint mintegy 5-6 millió fővel növeli meg a budapesti repülőtér éves utasforgalmi kapacitását.
A Budapest Airport és a KÉSZ Építő Zrt. közös bokrétaavató ünnepségén Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója elmondta: Nagy örömömre szolgál, hogy a munkálatoknak mindeddig sikerült a projekt mérföldkövek szerint haladniuk. Lényeges, hogy máris megkezdhetjük az épület zárását a tetővel és a homlokzatokkal, ez ugyanis lehetővé teszi, hogy a téli szezonban a belső kialakítással folytassuk a munkát.” Hozzátette: „A célunk most az, hogy a tavasz vége felé elkészüljön a teljes héj. A teszteléseket és a beüzemelést követően a B móló reményeink szerint már jövő nyár végére az utazóközönség rendelkezésére áll majd. Jövőre egyébként több új hosszútávú járatot is üdvözölhetünk, így a LOT Polish Airlines New Yorki és chicagói járatát, illetve az American Airlines philadelphiai járatát, és szeretnénk a lehető legkellemesebb környezetet biztosítani új utasaink számára.”
Szalados László, a KÉSZ Csoport country managere elmondta: „Nem csak öröm, hanem büszkeség is, hogy a Budapest Airport és a KÉSZ Csoport az impozáns SkyCourt épületet követően tovább építi Magyarország légi kapuját. A kivitelezés az ütemterv szerint halad, szinte percről percre emelkedik ki az új utasmóló a repülőtér területén.”
A 2B terminálhoz kapcsolódó utasmóló megépítése az egyik legfontosabb része a Budapest Airport 50 milliárd forintos (mintegy 160 millió Eurós) BUD 2020 elnevezésű repülőtér fejlesztési tervének, melyet a repülőtér üzemeltetője teljes egészében saját finanszírozásból valósít meg 2020 végéig. A B oldali utasmóló megvalósításának összköltsége meghaladja a 25 millió eurót (7,8 milliárd forintot).
Forrás: BUD
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.