2025. 03. 18. kedd
Ede, Sándor
: 399 Ft   : 366 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A nemzetközi protokolloknak is megfelelnek a Budapest Airport járványintézkedései

A nemzetközi protokolloknak is megfelelnek a Budapest Airport járványintézkedései
Budapest Airport  |  2020. 05. 26., 14:27
A nemzetközi protokolloknak is megfelelnek a Budapest Airport járványintézkedései

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) a napokban az európai légiközlekedésre vonatkozó közös ajánlásokat adott ki, amelyek biztosítják a repülőterek járványidőszak alatti biztonságos működését. A Budapest Airport már hetekkel ezelőtt bevezette az ajánlásokban foglalt intézkedéseket, és azokkal összhangban folyamatosan biztosítja az utasok és a repülőtéri személyzet egészségének védelmét.

Az EASA és az ECDC által kiadott ajánlások célja, hogy a repülőtér-üzemeltetők és tulajdonosok, a légitársaságok és repülőtéri hatóságok számára iránymutatást adjon az utasforgalom fokozatos és biztonságos újraindításához. Ehhez - a személyzet és az utasok egészségének védelme érdekében - különböző biztonsági óvintézkedéseket kell alkalmazni, csökkentve a koronavírus terjedésének kockázatát a repülőtéren és a repülőgépek fedélzetén.

A jelenlegi járványügyi helyzetben a repülőtér-üzemeltetők feladata, hogy földi kiszolgáló partnereikkel együtt garantálják az utasok repülőtéren való tartózkodásának biztonságát. A nemzetközi ajánlásokban megfogalmazott intézkedések segítségével - bár azok különös erőfeszítést igényelnek a repülőterektől - minimálisra csökkenthető a járvánnyal összefüggő egészségügyi kockázat a repülőtéri tartózkodás során. Az ajánlások kiterjednek az utazás első fázisától az utolsóig; egyebek mellett a repülőtérre történő megérkezésre, a check-in folyamatára, a biztonsági ellenőrzésre, a repülőgépbe való beszállításra, a poggyászkiadásra, illetve az útlevél- és a határellenőrzésre is vonatkoznak.

A napokban kiadott protokoll egyebek mellett a következők fontosságát hangsúlyozza:

  • Ahol csak lehetséges, a személyek közötti 1,5 méteres távolság betartatása.
  • Maszkviselés és rendszeres kézfertőtlenítés ösztönzése az utasok és a személyzet körében.
  • A legfontosabb, vírussal kapcsolatos tudnivalók kommunikálása az utasok felé.
  • Rendszeres fertőtlenítő takarítás, különös tekintettel az utasok által gyakran megérintett felületekre.
  • Az érintésmentes repülőtéri ügyintézés elősegítése.
  • A szellőzőrendszer folyamatos fertőtlenítése, a megfelelő légcsere biztosítása.
  • Védőfelszerelés viselésének biztosítása a személyzet számára, térelválasztó plexi telepítése, ahol lehetséges.
  • A repülőtér kérje az utasokat, hogy kísérő nélkül lépjenek be a repülőtérre, minimalizálva ezzel az egyidejűleg a létesítményben tartózkodók számát, és biztosítva az egymástól számított megfelelő távolság megtartását. Kísérők belépése csak indokolt esetben lehetséges, amennyiben az utas speciális segítséget igényel (például kiskorú vagy mozgásában korlátozott).
  • A repülőtér biztosítsa, hogy az utasok tisztában legyenek a repülőtér által életbe léptetett egészségvédelmi intézkedésekkel, és azokat a biztonságos és egészséges környezet fenntartása érdekében betartsák.

A Budapest Airport a fenti intézkedéseket már hetekkel korábban bevezette, az utasok és a személyzet egészségének védelme érdekében. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a koronavírussal kapcsolatos egészségügyi intézkedések bevezetése terén rendre az élen járt, és már a járvány alatt demonstrálta a repülőtéren való tartózkodás biztonságos módjait.

„A jelenlegi helyzetben két fontos feladatunk van; egyrészt biztonságossá és kockázatmentessé tenni a repülőtéren való tartózkodást az utasok és a kollégáink számára egyaránt, másrészt ezen intézkedések által visszaépíteni az utasok repülés iránti bizalmát a járvány lecsengését követően” – mondta Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: „Amellett, hogy aktívan részt veszünk a biztonságos légiközlekedést lehetővé tevő különböző ajánlások kialakításában, folyamatosan teszünk is azért, hogy a vonatkozó előírásokkal és a nemzetközi protokollal összhangban biztosítsuk utasaink és személyzetünk védelmét. Az EASA által kiadott iránymutatás visszaigazolta mindazokat az intézkedéseket, amelyeket az elmúlt hetekben, még bármilyen hivatalos iránymutatás publikálását megelőzően bevezettünk a budapesti repülőtéren.”

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren érvényben lévő, a koronavírus elleni védekezést biztosító intézkedések listája itt érhető el:

https://www.bud.hu/covid_19/koronavirus_repuloteri_intezkedesek

A repülőtér-üzemeltető a forgalommentes időszakban fertőtlenítő nagytakarítást végzett a repülőtéren, melyet folyamatosan fenntart. A személyek közötti 1,5 méteres távolság betartatása érdekében padlómatricákat, a tranzitterületen minden második ülésére pedig tiltómatricákat helyeztek ki. A személyzet azon tagjai számára, akik munkájuk jellegéből adódóan az utasoktól nem tudják tartani a másfél méteres védőtávolságot, kötelező a maszk viselése, és ahol ez megoldható volt, a Budapest Airport térelválasztó plexit telepített a személyzet és az utasok közé. A terminálokon hamarosan fertőtlenítő hatású szőnyegek gátolják a kórokozók cipőn történő behordását, az épületben pedig rendszeresen fertőtlenített szellőztetőrendszer gondoskodik a megfelelő légcseréről. A terminálokon január óta ötnyelvű információs kiadványok tájékoztatják az utasokat a koronavírus elleni védekezéssel kapcsolatos tudnivalókról. Az utasok számára a Budapest Airport az épület minden pontján automata kézfertőtlenítőket helyezett ki.

Forrás: http://bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.
2025. 03. 14., 15:02
Közepes méretű rakéta szállt Tatárszentgyörgy fölött március 10-én. A több méter hosszúságú, 30 kilogrammos eszköz 1000 méteres magasságban repült. Felemelkedése elégedettséggel töltötte el a szemlélőket. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatói a honvédség segítségével indították a Mokka rakétatesztet.
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.

  Legfrissebbek most

„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.