2024. 09. 11. szerda
Teodóra
: 397 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Budapest Airport felkészült a koronavírus-válság kezelésére

A Budapest Airport felkészült a koronavírus-válság kezelésére
Budapest Airport  |  2020. 03. 19., 12:50
A Budapest Airport felkészült a koronavírus-válság kezelésére

A Budapest Airport Zrt. felkészült a koronavírus járvány különböző lehetséges forgatókönyveire; a repülőtér-üzemeltető menedzsmentje folyamatosan nyomon követi a kialakult helyzetet és a fejleményeket, illetve megkezdte a szükséges enyhítő intézkedések megvalósítását.

A társaság a forgalomkiesés és a kiesett bevételek okozta jelentős anyagi veszteség ellenére is fenn tudja tartani a repülőtér biztonságos működését és biztosítani tudja a forgalom újraindítását.

A koronavírus járvány világszerte drasztikus hatást gyakorol a légiközlekedési szektor szereplőire, légitársaságokra és repülőterekre egyaránt. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. megvizsgálta a lehetséges forgatókönyveket, és a forgalom átmeneti teljes leállítására is felkészült.

Forgalmi visszaesés, utasszámcsökkenés

A koronavírus járvány következtében a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren csaknem teljesen leállt az utasforgalom. A koronavírus terjedésének kezdete óta több mint egymillió ülőhely kapacitás tűnt el a budapesti repülőtér menetrendjéből, és a továbbra is közlekedő alacsony számú járatok is akár 90%-kal kevesebb utast szállítanak, a tavalyi év hasonló időszakához képest. A világszerte – így hazánkban is - bevezetett kormányzati intézkedések hatására a repülőtér-üzemeltető a legtöbb utasszállító járat felfüggesztésével számol a következő napokban. A Budapest Airport arra számít, hogy az elkövetkező hetekben vagy akár hónapokban az utasforgalom alacsony szinten marad, vagy akár a nulla felé is közelíthet, az egyre több országban életbe lépő beutazási tilalom miatt.

A korábbi évek sikeres gazdálkodásának, illetve az elmúlt napokban megtett válságkezelési intézkedéseknek köszönhetően a Budapest Airport helyzete stabil; bízunk benne, hogy a társaság egy több hónapig elhúzódó válságot is át tud vészelni, akár a személyforgalom átmeneti leállítása mellett is. A repülőtér-üzemeltető által folytatott aktív pénzügyi kockázatkezelés azt is biztosítja, hogy légitársasági vagy egyéb partnerek pénzügyi nehézségei esetén se szenvedjen a repülőtér jelentős anyagi veszteségeket. A világ és benne Magyarország turizmus iparágának helyzete azonban nagyon aggasztó, ezért a Budapest Airport üdvözöl bármilyen olyan intézkedést Magyarország Kormánya vagy az Európai Unió részéről, amely az iparág, illetve a benne dolgozók munkahelyeinek stabilizálását és támogatását célozza.

A Budapest Airport a jelenlegi helyzetet kezeli, és bízik abban, hogy a járvány lecsengése után rövid időn belül kedvező fordulat következik be. A vállalat azonban azzal az eshetőséggel is számol, hogy a budapesti repülőtér a forgalom egy részét hosszabb ideig elveszíti. Ebből következően a tavalyi kiugró eredményeket nem tudja megismételni az idén; a 2020-ra vonatkozó ambiciózus terveket pedig egészen biztosan meg sem közelítheti.

A vállalat jelenleg hosszú távú kedvezményes parkolási lehetőséget kínál a légitársaságoknak, a kapacitáscsökkenés ideje alatt üzemelésből kivont repülőgépek számára. A Budapest Airport ezzel igyekszik hozzájárulni a légitársaságok logisztikai kihívásainak megoldásához.

A rendkívüli helyzet kezelése érdekében ugyanakkor elengedhetetlen bizonyos előre nem tervezett intézkedések bevezetése, egyes projektek és kiadások elhalasztása és bizonyos költségcsökkentő módszerek alkalmazása. Ezek előkészítését és kidolgozását a vállalat vezetése megkezdte, a válság utáni gyors talpra állás és addig is minél több munkahely megvédése érdekében, például úgynevezett készenléti szabadság (az alapbér egy részének fenntartása mellett), illetve részmunkaidős munkavégzésre történő átállás felajánlásával.

„A koronavírus óriási csapást mér a teljes légiközlekedési szektorra; repülőtereket és légitársaságokat egyaránt - szó szerint - a földre kényszerít” – mondta Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: „Január óta, a mai napig bezárólag 5700 járat, azaz máris több mint 1,1 millió szék kapacitás tűnt el a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér menetrendjéből. A repülőtér azonban biztonságosan üzemel, folyamatosan működik, hiszen biztosítani kell az utazási lehetőségét azoknak, akik Magyarországra haza, vagy saját országukba szeretnének elutazni. Ezen kívül minden magyar ember érdekében fenn kell tartani az áruszállítást, rendkívül fontos, hogy a légi áruszállító járatok üzemeljenek, a jelen helyzetben létfontosságú – akár egészségügyi vagy gyógyszerszállítmányokkal – a fedélzetükön. Most mi is mint repülőtér üzemeltető az enyhítő intézkedésekre koncentrálunk, és bízom abban, hogy a járvány lecsengése után újra a növekedésre és a fejlesztéseinkre tudunk majd fókuszálni.”

A munkatársak védelme

A jelenlegi járványügyi helyzetben a Budapest Airport a repülőtér biztonságos üzemeltetése mellett az utasok és a munkatársak egészségének védelmét helyezi előtérbe, és minden szükséges erőforrást biztosít a kollégák egészségének és biztonságának védelme érdekében. A vállalat a védekezést egyéni védőeszközökkel (pl. arcmaszkok) és kézfertőtlenítő szerekkel biztosítja, valamint gyakoribb fertőtlenítő takarítást vezetett be az utasforgalmi területeken, az irodákban, az oktatótermekben, valamint a dolgozói étkezdében.

A munkatársak egészségének védelme érdekében a repülőtér-üzemeltető átmeneti intézkedéseket vezetett be a munkarendekre, a munkaidőkeretre, az egyes szolgálatokon belüli munkavégzésre és a pihenőhelyiségek használatára vonatkozóan. A repülőtér folyamatos működésének fenntartása érdekében számos intézkedést vezettünk be, többek között:

  • Az egyes munkakörökben a szolgálatvezénylések átdolgozása és azon műszakrendek ideiglenes megszüntetése, melyeknek tagjai más váltással találkoznak.
  • Munkarendek, folyamatok átalakítása, a személyes kontaktus minimalizálása.
  • Egyes kritikus munkakörökben duplikált vagy duplán duplikált, egymástól teljesen elkülönített funkcionális csapatok létrehozása.
  • Ahol ez a lehetőség elérhető, a személyes megbeszélések helyett a digitális platformok használata.
  • Azokban a munkakörökben, ahol megoldható, a Budapest Airport lehetővé tette az otthoni munkavégzést. Az irodai területen egyes csapatok „forgó” rendszerben váltják egymást, ötvözve az irodai és az otthoni munkavégzést, így teljesen megszüntetve a csapatok közötti személyes találkozást. 

Napi tájékoztatás

 

A Budapest Airport minden nap reggel 10 órakor tájékoztatást ad a koronavírus járvánnyal kapcsolatos intézkedésekről, tudnivalókról. A tájékoztató a www.bud.hu oldalon és a Budapest Airport közösségimédia-felületein jelenik meg, BUD/Repülőtéri napi értesítő címen.

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 08. 13., 09:10
Az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa között húzódó Csatorna, azaz a La Manche nem csupán természetes védvonalként működött a második világháború első napjától, hanem halálos csapdaként is.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-08 14:16:26
Az Emirates első, teljeskörűen átalakított Boeing 777-es gépe már négy nappal az első tervezett útja előtt szolgálatba állt. A 37 napig tartó felújításon szakemberek százai dolgoztak, többek között a legújabb, prémium felszereltségű kabinokon, hogy az utasok a Genfbe tartó járaton már élvezhessék a Business Class személyes minibárját vagy a Prémium Turistaosztály minden eddiginél kényelmesebb bőrüléseit.
2024-08-06 12:54:34
A Puma vadászezred gyásznapjának 80. évfordulójára emlékezve, 2024. augusztus 7-én, szerda délelőtt, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár 3 gépes Gripen köteléke tisztelgő repülést hajt végre a Kereki – Balaton – Balatonalmádi – Veszprém-Jutas repülőtér – Káld – Kenyeri repülőtér – Fertőszentmiklós – Sopron útvonalon.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.
2024. 09. 10., 10:30
„A mai nap a szórakozásé” – szólt az MH 47. Bázisrepülőtér családi napjának mottója, ahol a látogatókat valóban sokszínű program fogadta a pápai alakulat bázisán.
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.