Bővített célállomáslistával várják az ünnepeket a Budapestre járatot üzemeltető légitársaságok: december közepétől összesen 51 úticélba jelentettek be légi összeköttetést, elősegítve, hogy aki teheti, a szerettei körében tölthesse az ünnepeket.
Az elérhető célállomások listája az egyes országokban érvényben lévő korlátozások függvényében változhatnak. A Budapest Airport arra kéri az utasokat, hogy a nagykövetségek és a légitársaságok weboldalán tájékozódjanak az utazás feltételeiről.
Rekord cargo forgalom novemberben
Idén novemberben 13 864 tonna légiárut kezelt a Budapest Airport, ami 6,3%-kal több, mint a tavaly novemberben kezelt mennyiség, és a valaha volt legerősebb áruforgalmú hónap. Mindeközben a 2020. január-november között fogadott és indított áru mennyisége átlépte a 120 000 tonnát, erős támaszt nyújtva ezzel a magyar gazdaságnak. Az év vége közeledtével tehát biztonsággal kijelenthető: a magyar főváros repülőterének cargo forgalma, illetve az egy éve átadott BUD Cargo City immunisnak bizonyult a járványra, más repülőterekkel összehasonlítva is kiugróan teljesít. A novemb eri csúcsforgalom több piaci tényezőre is visszavezethető, de elsődlegesen az e-kereskedelem felpörgése és az év végi vásárlási hullám áll a növekedés hátterében.
A BUD Cargo City megkezdte a felkészülést a vakcinaszállításra
A légiáru szállítás gyorsaságából és hatékonyságából adódóan kulcsszerepet játszik a járvány elleni küzdelemben: a „normál” légi szállítmányok mellett a koronavírus-járvány kezeléséhez szükséges orvosi eszközök, gyógyszerek is – mint például a favipiravir vagy a -20°C-on szállított, tesztelésre behozott vakcinák – a BUD Cargo Citybe érkeznek. Az új, 32 600 négyzetméteren elterülő BUD Cargo City tökéletes stratégiai pontja a vírus elleni harcnak: az épületben 15-25 °C-os, 2-8 °C-os tárolókat és -15-25 °C-os helyiségeket alakítottak ki, amelyek több tucat raklapnyi árut képesek befogadni. Habár a BUD Cargo Cityben „csupán” az áruk átrakodása zajlik, mivel a vakcinák és gyógyszerek hőmérsékletérzékeny áruk, különös odafigyelést igényelnek. A repülőtér légiáru-forgalmának lebonyolításához épp ezért rendkívül sok szereplőre és precíz koordinációra van szükség. Feladók, szállítmányozók, légitársaságok, földi kiszolgálók, hatóságok, illetve minden repülőtéren dolgozó kolléga szoros együttműködése nélkülözhetetlen ebben a folyamatban. A BUD Cargo City kiváló bázist biztosít a munkához: a Budapest Airport idén januárban, a lehető legjobbkor helyezte forgalomba a létesítményt, amely gyorsan a budapesti légiszállítás, egyúttal a térség légikapujává vált, és ma a koronavírus-járvány elleni küzdelem egyik bástyájaként üzemel.
Novemberi forgalom: 49 283 utas
A koronavírus járvány terjedése és az utazási és egyéb korlátozások bevezetése miatt novemberben – a várakozásnak megfelelően - tovább csökkent a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma. Az elmúlt hónapban összesen 49 283 érkező és induló utast fogadott a fővárosi repülőtér, ami a tavalyi évben ebben az időszakban mért napi utasszámnak felel meg. A Budapest Airport ezzel november hónapban 96,1%-os forgalomcsökkenést regisztrált a 2019 novemberében mért adathoz képest. A repülőtér-üzemeltető decemberben is hasonló mértékű forgalomra számít, habár a karácsonyi időszak hozhat némi utasszám növekedést. Ez azt jelenti, hogy a Budapest Airport éves forgalma 2020-ban legfeljebb 4 millió fő lehet.
Forrás: https://www.bud.hu/
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.