2024. 11. 03.
Győző
: 408 Ft   : 376 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

325 millió eurós, zöld finanszírozás alapú megállapodást kötött a Budapest Airport

325 millió eurós, zöld finanszírozás alapú megállapodást kötött a Budapest Airport
Budapest Airport  |  2021. 12. 20., 13:27
325 millió eurós, zöld finanszírozás alapú megállapodást kötött a Budapest Airport

A Budapest Airport Zrt. megkötötte az első ESG-alapú, azaz környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontból egyaránt felelős finanszírozási megállapodását, amely nem csupán a régióban, de Európában is egyedülálló a repülőterek között. A budapesti repülőtér üzemeltetője maximálisan elkötelezett a fenntartható működés mellett, és aktívan cselekszik a közvetlen üvegházhatású gázkibocsátásai csökkentése érdekében. A derivatíva megállapodás 325 millió euró névleges összegű kamatlábcseréről szól.

Az ESG az „environmental” (környezeti), „social” (társadalmi) és „governance” (irányítási) angol szavak rövidítése; egy olyan keretrendszert jelöl, amely lehetővé teszi, hogy a befektetők, finanszírozók nem csupán pénzügyi, hanem fenntarthatósági szempontból is megítélhessék a különböző szervezetek tevékenységét. Az ESG pénzügyi termékekre való jogosultság az adott vállalat elkötelezettségét mutatja a fenntarthatóság, valamint egyéb, társadalmi szempontból fontos kérdések mellett a mindennapi működés során. Az ESG-alapú eszközök alacsonyabb pénzügyi költségek (azaz „greenium,” vagyis zöld prémium) formájában biztosítanak előnyöket az ambiciózus ESG-célokat teljesítő szervezetek számára.

A Budapest Airport Zrt. által most megkötött, 325 millió euró értékű kamatlábcsere-megállapodás futamideje 2,5 év. A vállalat partnerei a BNP Paribas Hungary, amely koordinátorként működött és 200 millió eurót jegyzett, valamint a Credit Agricole CIB. Tanácsadóként a Rothschild & Co segítette az előkészületeket és a végrehajtást. A szerződések létrejöttének pénzügyi célja a kamatláb-csere, azaz a társaság szenior hitelein fizetendő változó kamat fixre cserélése, amely a vállalat számára kiszámíthatóvá teszi a kamatszolgálatát. A Budapest Airport számára azonban a megállapodásból származó pénzügyi előny kevésbé fontos szempont volt, mint hogy hosszú távon hátteret teremtsen a repülőtér környezetbarát működéséhez. E fenntarthatósági vállalások költségei messze meghaladják a derivatíva megállapodás pénzügyi előnyeit. A Budapest Airport várakozással tekint a további, jövőbeni zöld finanszírozási lehetőségek elé.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója kiemelte: „A most aláírt, ESG-alapú swap megállapodással ismét egy újabb lépést tettünk azon célunk felé, hogy 2035-re elérjük a repülőtér nettó zéró karbonkibocsátását. A Budapest Airport az elmúlt tíz évben a közvetlen szén-dioxid kibocsátását a felére, az egy utasra jutó kibocsátását pedig a harmadára csökkentette. A mostani megállapodás keretében vállaltuk, többek között, hogy a villamosenergia-szükségletünket teljes mértékben megújuló forrásokból fedezzük majd, minimum 5 MW teljesítményű napenergia-erőművet fejlesztünk, továbbá legalább 100 új elektromos töltőpontot alakítunk ki a repülőtéren.” Hozzátette: „Munkatársaim folyamatosan dolgoznak azon, hogy újabb és újabb lehetőségeket térképezzenek fel a társadalmi kötelezettségvállalásunk továbbfejlesztése érdekében, hogy a Budapest Airport működése és finanszírozása során fenntartható döntéseket hozhassunk.”

A Budapest Airport 2019-ben csatlakozott a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) „NetZero by 2050” kezdeményezéséhez, amely egy vállalás a társaság számára, hogy legkésőbb 2050-re eléri a működéséből fakadó nettó zéró karbonkibocsátást. A vállalat azonban a közelmúltban bejelentette, hogy nettó kibocsátáscsökkentési ütemterve segítségével keményen dolgozik azon, hogy nettó emisszióját a jelenlegi 2050-es céldátumnál akár 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re nullára csökkentse.

November végén a repülőtér üzemeltetője negyedszerre is megkapta az ACI „3+” karbonsemleges minősítést, így továbbra is egyike annak a mindössze 43 európai repülőtérnek, amelyik elérte a karbonsemlegességet, és felelősen, környezettudatosan, a működése során keletkező szén-dioxid kibocsátást teljes mértékben ellensúlyozva működik, ezzel a karbonsemlegességi szint szigorú követelményeit is teljesítve. A Budapest Airport az új finanszírozási formákban azt is vállalta, hogy 2023 végére megszerzi az ACI 4+ maximális szintű karbonsemleges minősítését, amellyel jelenleg csupán 9 repülőtér rendelkezik a világon.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 15., 16:45
A HadERŐ című műsor október 15-i adásában folytatódott a Magyar Légierő KC-390-es szállító repülőgépének bemutatása: Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
2024. 10. 22., 15:15
A közös védelmi képességek fejlesztése és a kölcsönös támogatás elengedhetetlen a stabilitás megőrzéséhez Közép-Európában – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Robert Kaliňák szlovák miniszterelnök-helyettessel folytatott kétoldalú tárgyalása után, Kecskeméten, október 22-én.
2024. 10. 15., 09:09
Gyermekkorukban sokan szeretnének vadászpilóták lenni, de legtöbbjüknek ez nem sikerül, a pályaválasztáshoz érve már régen letesznek ezen álmukról. Vimpek Balázs, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési alapképzési szak, állami légijármű-vezetői szakirány hallgató zászlósa nem ehhez a táborhoz tartozik, ugyanis a közelmúltban nagy lépést tett álmai beteljesüléséért.
2024-10-24 09:15:00
2024. október 2-án, délután került sor Pozsgay Gyula grafikusművész legújabb, immár harmadik történelmi képregénykötetének bemutatójára a kaposvári bibliotékában. A „Láthatatlan ellenség” címet viselő mű minden idők legeredményesebb magyar vadászpilótájának, vitéz Szentgyörgyi Dezső zászlósnak állít emléket.
2024-10-19 18:00:00
Ünnepélyes ceremónia keretében, hivatalosan is átadták az EUFOR Althea művelet új H225M típusú helikopterét október 17-én a szarajevói Butmir táborban. Az új, modern forgószárnyas a bosznia-hercegovinai misszióban január óta repülő Mi-17 típusú helikoptert váltja.
2024-10-17 16:09:42
Az Emirates, a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, 48 millió dollárt fordít az új Airbus A350-es flottájának bevezetésével összefüggésben a személyzet képzésére. A képzési program során a légitársaság három fejlett repülésszimulátort alkalmaz, melyek modern pilóta-támogató rendszerekkel (PSS) vannak felszerelve.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 30., 22:50
Airton Manuel Rodrigues, a világ harmadik legnagyobb repülőgépgyártó vállalata, az Embraer oktató- és tesztpilótája úgy fogalmazott, az átképzésen részt vevő magyar katonák kiválóan teljesítettek az elméleti és a szimulátoros képzés során.
2024. 10. 28., 11:12
Ebben a bejegyzésben folytatjuk tavasszal megkezdett sétánkat a USS Harry S. Truman repülőgép-hordozó kilenc repülőszázadának gépei között.
2024. 10. 21., 11:48
A hadrendben álló legkisebb forgószárnyas, melynek szerepe mégis nagy.
2024. 10. 18., 11:08
A roncs legértékesebb része a Daimler-Benz 605-ös típusú motor, amelyet három és fél méter mélyről ástak ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.