2024. 10. 10. csütörtök
Gedeon
: 400 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Elképesztő, de megcsinálta: foggal húzta el az Airbust!

JETfly  |  2013. 06. 21., 13:57

Hihetetlen, a Guinness-rekordok könyvébe való sportteljesítményt mutatott be tegnap délelőtt Sinka „Popeye” Zsolt magyar erőművész: emberi erővel, egészen pontosan foggal húzta el a Budapest Airport 1. Termináljának forgalmi előterén a Wizz Air magyar légitársaság egyik Airbus A320-as típusú, 180 személyes repülőgépét. 

A rekordbeállítást cseppet sem segítette az időjárás: délelőtt fél tizenegykor a levegő hőmérséklete 31,3° Celsius volt, míg a beton már 43,3° Celsiusra hevült fel. A különleges mutatványhoz a Wizz Air egyik gépét kölcsönadta, amely két járat között tett egy gyors kitérőt az 1. Terminálra. Ennek a gépnek a fedélzetén érkezett át a rekord-kísérlet helyszínére a 2. Terminál előteréről Sinka „Popeye” Zsolt, hogy aztán nekigyürkőzzön az emberfeletti feladatnak.

Az 1. Terminál teraszán számos érdeklődő, támogató és szurkoló, lent a betonon pedig kamerák hada, újságírók, tévéstábok követték figyelemmel az előkészületeket. A rekordkísérlethez a Wizz Air, a Budapest Airport, a Malév Ground Handling és a Lufthansa Technik Budapest szakembereinek szoros együttmüködése kellett, hiszen Magyarország erős emberének testi épségére éppúgy vigyázni kellett, mint a méregdrága és vadonatúj repülőgépre, no meg a repülőtér biztonsági előírásait is be kellett tartani.

Minden jelenlévő alaposan meglepődött, amikor Sinka „Popeye” Zsolt az 50 tonnát meghaladó tömegü repülőgép orrfutójához erősített kötelet a fogai közé vette, nekifeszült és egyre gyorsuló tempóban húzni kezdte a gépet. Sokan már attól tartottak, hogy az Airbus A320-as meg sem áll, amikor végre a kabinban a pilóta lefékezte a gyorsan mozgó monstrumot. A hitelesítő mérésen megdöbbentő adatok láttak napvilágot: Sinka „Popeye” Zsolt az ötven tonnát meghaladó tömegü A320-as repülőt 52 mp alatt pontosan 39,2 méterre vontatta el!

A Guinness-rekord tehát megvan, a hitelesítésre természetesen a helyszíni ellenőrök jelentése alapján még néhány hetet várni kell. A rekord beállítást a helyszínről követte Dr. Nébald György, a sportállamtitkárság főosztályvezetője, olimpiai- és világbajnok kardvívónk is.

„Kicsit tartottam a szokatlanul nagy melegtől, hiszen a korábbi főpróbán ideális hőmérséklet, kb. 15 fok és borult ég volt, most meg szinte lövellte az arcomba a meleget a beton.” – osztotta meg a rekord beállítás közben szerzett tapasztalatait Sinka „Popeye” Zsolt, azután így folytatta: „Amikor már megmozdítottam a gépet, tudtam, hogy megcsinálom. Mindig az első pár méter a legnehezebb, utána már csak gyorsítani kellett. Ilyenkor szinte teljesen kizárom a külvilágot, csak a feladatra koncentrálok. Sokat segített a különleges repülőtéri atmoszféra is, hogy ennyiféle ember, szakértő és cég mind abban segített, hogy meg tudjam csinálni. Sikerült!”

„Nagy örömünkre szolgált, hogy a legnagyobb magyar légitársaság, a Wizz Air is aktív részese lehetett ennek a Guinness-rekordnak. Zsolt teljesítménye meggyőzött bennünket arról, hogy még további közös rekordokkal ejthetjük ámulatba a világot.” – hangsúlyozta Tamara Mshvenieradze, a Wizz Air magyarországi kommunikációs vezetője. Némi iróniával hozzátette: „Szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy a Wizz Air gépeit ezentúl sem fogjuk emberi erővel mozgatni a repülőtéren a vonatás helyett, erre csak kivételes képességü emberek képesek.”

„Különlegesen alapos előkészületek kellettek ahhoz, hogy siker koronázza a mai rekordot.” mondta Hardy Mihály, a házigazda Budapest Airport kommunikációs igazgatója. Hozzátette: „Őszintén gratulálok Zsoltnak a rekordjához, hiszen elképesztő teljesítményt nyújtott ismét: egy ekkora repülőgép megmozdításához mi itt a repülőtéren egy 7 200 cm²-es, 265 lóerős (vagyis 195 kW teljesítményü) dízelmotorral felszerelt traktort használunk. Annak a vonóereje 25 000 kiló!”

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 01., 09:45
Az Emirates pilótáinak repülését a GE FlightPulse™ adatelemző alkalmazás is segíti, amely fontos működési adatokat szolgáltat a légitársaság naponta átlagosan 470 járatának biztonságáról és üzemanyag-hatékonyságáról. Az applikációnak köszönhetően nem csupán a repülésirányítás minősége javult, de a légitársaság pilótái közti együttműködés is szorosabb és gördülékenyebb lett.
2024. 09. 27., 09:15
A 2022-es Royal International Air Tattoo rendezvényen Szentendrei Dávid százados, a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár hajózója kiemelkedő teljesítményt nyújtott JAS 39-es Gripen vadászgépével.
2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-19 18:30:47
Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.
2024-09-15 18:00:00
A szervezők bejelentése értelmében, egy héttel az esemény előtt, törölték a csehországi Ostravában évente megrendezésre kerülő NATO Days rendezvényt.
2024-09-10 16:39:21
Az olimpiai után a paralimpiai csapat is a Wizz Air repülőgépének fedélzetén érkezett haza Párizsból, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren hétfőn fél öt előtt nem sokkal landolt az aranygép, amely az olimpiai és paralimpia sportolók tiszteletére kapott egyedi fényezést.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 08., 11:12
1992. január 7-én az olasz hadsereg két, fehérre festett helikoptere érkezett a kaposújlaki repülőtérre. Az AB 205-ös és 206-os az Európai Közösség Megfigyelő Missziójának égisze alatt repült Belgrádból Zágrábba és tankolás céljából szakította meg útját a Kaposvár melletti repülőtéren.
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.
2024. 09. 30., 09:49
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál AS-350B kiképzési repüléssel indult a nap.

  Legfrissebbek most

„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.