2011. január 17-én, pontosan 14.33 perckor ért betont Ferihegyen a Qatar Airways első budapesti járata. Az Airbus A320 típusú repülőgép egy bukaresti közbülső megállást követően érkezett a magyar fővárosba és egyelőre heti négy alkalommal kínál közvetlen légi összeköttetést Budapest és Doha között.
Óriási érdeklődés és izgatott tömeg várta a Ferihegyi repülőtéren a Qatar Airways első járatát, amellyel közvetlen légi összeköttetés alakul ki a Perzsa-öböl térsége és Budapest valamint Közép-Kelet Európa között. Az első járaton, amely nem sokkal 14.30 után érte földet a ferihegyi 13 R pályán, vagyis az egyes futópályán, rajta utazott Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója. Az Airbus A320 típusú gépet a ferihegyi katasztrófavédelem két tüzoltóautója fogadta az immár hagyományosnak számító vízsugaras köszöntéssel.
A betonon Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, Márton Attila légügyi kormánybiztos és Gergely Máté, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium légi- és vízi közlekedési főosztályvezetője köszöntötte a katari gépből kilépő vendégeket. Az Aeroplex javítóhangárjában berendezett fogadóteremben köszöntötték a Qatar Airways első járatával érkező kollégákat. Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója egyebek mellett azt hangsúlyozta: „Örömmel köszöntjük Budapesten a Qatar Airways Dohából érkező első menetrendszerü járatát. Ez az esemény újabb jelentős lépés repülőterünk életében, mert egy rendkívül fontos térséget, a Perzsa-öböl régióját köti össze közvetlenül Budapesttel. A Qatar Airways menetrendszerü járata mind az üzleti utazók, mind a turisták számára számtalan csatlakozási lehetőséget biztosít: Doha érintésével nem csupán a Közel-Kelet más célállomásai felé, hanem akár Délkelet-Ázsia vagy Ausztrália irányába is továbbutazhatnak. A Qatar Airways budapesti járatindítása pedig a Perzsa-öböl térségének utazói számára kínál izgalmas turisztikai célpontot Közép-Európában”.
Válaszában Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója emlékeztetett rá, hogy Doha érintésével a Budapestről induló utazók öt-hat órával rövidebb úton érhetnek el akár Dél-Kelet Ázsiába, akár Ausztráliába. Al Baker megjegyezte, hogy az első bíztató foglalási adatok láttán nem zárja ki, hogy a Qatar Airways rövidesen napi rendszerességgel járjon Budapestre, sőt a közeljövőben elképzelhetőnek nevezte, hogy Budapestet közbülső, közép-európai leszállási pontként használják a Qatar hosszútávú, interkontinentális gépei.
A Qatar Airways küldöttségét népes újságíró csapat is elkísérte Budapestre. Őket a Magyar Turizmus Rt. szakemberei látják vendégül és bemutatják nekik a magyar főváros különleges idegenforgalmi nevezetességeit.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.