A Budapest Airport, amely tavalyi összesített forgalma alapján a régió leggyorsabban növekvő repülőtere volt, januárban is megőrizte pozícióját. Januárban – az előző év hasonló időszakához képest – 32,9%-kal nőtt a ferihegyi utasforgalom, 26,2%-kal a gépmozgások száma. A Budapest Airport által kiszolgált cargo forgalom 13%-kal növekedett. A tavaly elindított fejlesztési program a fenntartható növekedés érdekében folytatódik.
A Budapest Airport történetének eddigi legjobb első hónapja volt az idei. A reptér havi utasforgalma meghaladta a 450 000 főt, a gépmozgások száma elérte a 9 100-at, míg a BA Rt. által kiszolgált, saját cargo forgalom elérte a 3 000 tonnát. A low-cost utasok száma meghaladta a 132 000 főt. „Sokat tettünk, de még sokat kell tennünk, hogy fenntartsuk a növekedést és megőrizzük helyünket az utasokért és teherforgalomért folyó közép-európai versenyben. Mára elértük kapacitásaink határait. A tavaly elindult fejlesztésekkel azonban továbbra is Budapest lehet a régió légiközlekedési húzóereje,” – mondta Hárskuti János, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatója. Az 1-es Terminál átépítése és bővítése folyamatban van. Az idei nyári megnyitást követően további 2,5 millió utast lesz majd képes fogadni a budapesti repülőtér. A régió vezető logisztikai vállalatai szándéknyilatkozatokban erősítették meg a tervezett, új cargo bázis üzemeltetésében való részvételi szándékukat.
Budapest Airport – 2004: növekedés és fejlesztés
A Budapest Airport tavaly is az európai iparági növekedési átlagot jóval meghaladóan növekedett. Utasforgalma éves szinten 28,6%-kal, cargo forgalma 20,3%-kal emelkedett. Az európai növekedés ezzel szemben 9% és 8,5% volt az említett kategóriákban (forrás: ACI). Figyelemre méltó, hogy a csaknem megtízszereződött (982 000 utas) low-cost utasforgalom mellett, a nemzeti légitársaságok is mintegy 11%-kal növelték budapesti utasforgalmukat. Bilaterális viszonylatban kiemelkedően nőtt a német-magyar (+30%), az angol-magyar (+89%) és a kínai-magyar (+91%) légiutasforgalom. A cargo forgalom elérte a 80 000 tonnát, amely a jelenlegi cargo bázis kapacitásának határán van. Hárskuti Jánost, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatóját nemrégiben a tulajdonos ÁPV Rt. az „év menedzsere” díjjal jutalmazta. A díj elismerése a társaság tavalyi teljesítményének, amely a fejlesztések saját forrásból történő elindítása mellett azt is lehetővé tette, hogy a társaság nyereségéből 10 milliárd forintot meghaladó osztalékkal járuljon hozzá a közpénzekhez. (Az elismerésről bővebben a www.bud.hu-n olvashat.)
Kijelölt pálya
A tulajdonos ÁPV Rt. Igazgatósága idén január 27-én egyhangúlag erősítette meg a Budapest Airport Rt. 2005 évi üzleti tervét. A társaság ennek megfelelően, 18 %-os utas és 10 %-os cargo forgalomnövekedést tervez 2005-ben.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.