Az Airbus szélestörzsű újdonsága, az A350XWB 2 500 órásra tervezett berepülési programja 2013. június 14-én az MSN1 jelű prototípus sikeres szűzfelszállásával vette kezdetét. Az azóta eltelt időszakban a prototípusok (MSN1, MSN3) 200 felszállás során 900 repült órát gyűjtöttek össze, hamarosan pedig újabb példányok csatlakoznak a flottához! A kereskedelmi forgalomba való állításhoz szükséges tanúsítványok megszerzéséig még számos próbán át kell esnie az új típusnak, ennek képezi részét az extrém hideg környezetben való tesztelés is.
Ezeket a teszteket Kanadában, Iqaluit-ben fogják végrehajtani, ahová a napokban meg is érkezett az MSN3 prototípus egy 48 főt számláló, Airbus szakemberekből álló csapattal együtt. A mínusz 30 Celsius fokban végrehajtott tesztsorozat során tesztelik az A350XWB különböző rendszereinek és hajtómüveinek extrém hideg, havas környezetben való indítását, müködését, végrehajtanak majd alacsony sebességü gurulópróbákat, illetve megszakított felszállásokat is. A kanadai helyszínt megelőzően az MSN3-as prototípus Bolíviában teljesítette a "hot-and-high" körülmények közti tesztelést.
A berepülési programban résztvevő két prototípus mellé hamarosan csatlakozik az MSN2 is, mely a közelmúltban szintén híreink szereplője volt különleges ´´ruhájával´´. A prototípust speciális festésként - emlékeztetve arra, hogy nagyrészt kompozit anyagokból készült - látványos, a szénszálakat imitáló festéssel látták el. Az Airbus egyébként összesen hat prototípust épít, ezekből 1 példány lesz a földi teszteké, 5 pedig a berepülést végzi.
Ez idáig az Airbus vállalat összesen 814 darab A350-esre kapott megrendelést, melyből 549 A350-900-as, 186 A350-1000-es és 79 darab A350-800-as verzió. Az első ilyen utasszállítót, vélhetően 2014 végén, a Qatar Airways állíthatja szolgálatba. Az Airbus szélestörzsü újdonságát a Rolls-Royce Trent XWB hajtómüvek emelik a magasba. Az első katari A350-es végszerelését már megkezdték, melyről a közelmúltban friss fotók is nyilvánosságra kerültek.
A hajófedélzetre szánt típusok többségét direkt erre a speciális szerepkörre tervezik. Természetesen olyan helyzet is létezik, amikor a meglévő technikát alakítják át erre a cseppet se egyszerű feladatra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.