A Boeing harmadik, Rolls-Royce Trent 1000 típusú hajtóművel szerelt 787-es tesztrepülőgépe (ZA003) 2010. április 18-án érkezett meg a floridai Eglin légibázisra, ahol az USAF McKinley Klimatikus Laboratóriumában megkezdték a Dreamliner következő tesztsorozatát.
A kéthetes próbatétel során a repülőgépet elsőként a hidegkamrás tesztelésnek vetik alá. A laboratóriumban -43 Celsius fokos zimankó vár a 787 Dreamlinerre, ezt követően pedig megkezdődhet a rendszerek vizsgálata magas, +46 Celsius fok feletti hőmérsékleten. A McKinley Klimatikus Laboratórium a világ legnagyobb méretü ilyen jellegü létesítményének számít. Seattle-ből egy körülbelül 100 fős, mérnökökből és müszaki szakemberekből álló személyzet utazott el az Eglin légibázisra, hogy felügyeljék a tesztelések folyamatát. A floridai tesztek kiértékelését követően, a Dreamliner jelenleg is tartó repülési tesztsorozatának egy későbbi szakaszában a gép olyan területekről hajtja majd végre próbarepüléseit, ahol hasonlóan extrém hőmérsékleti körülményeknek teszik ki.
A Dreamliner repülési tesztsorozata 2010. április 16-án érkezett el egy nagyobb mérföldkőhöz, hiszen a gépek meghaladták az 500 repült órát. Szintén friss hír a Dreamlinerrel kapcsolatban, hogy a Szövetségi Légügyi Hatóság megadta a TIA (Type Inspection Authorisation) engedélyt, továbbá a Boeing véglegesítette a 787-es aerodinamikai konfigurációját, a továbbiakban már nem hajtanak rajta végre újabb módosításokat.
A 787 Dreamliner mellett a 747-8 Freighter tesztelése is tovább folytatódik, a helyszín azonban most ennél a típusnál is változott. A második 747-8F tesztgép (RC521) a Boeing Seattle-ben lévő központjából április 19-én repült át Palmdale-be, ahol tovább folytathatja repülési tesztsorozatát. A gépet hamarosan követi majd a másik két prototípus is.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.