Az elmúlt héten egy rendhagyó kiképzési repülést tartottak Kecskeméten, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Szállítórepülő Századánál. Jenei Barna alezredes megbízott bázisparancsnok foglalt helyet a másodpilóta ülésben, aki valószínűleg ezzel a repüléssel zárta aktív katonai repülő pályafutását.
Repültek – a feladatnak megfelelően - a Balaton környékén, valamint a pápai és a szolnoki repülőtéren végeztek egy-egy áthúzást. A parancsnok, elöljárói engedéllyel elvihette erre a „búcsúrepülésre” közvetlen kollégáit, ismerőseit is, amelyen a személyzet tagjai: navigátorok, rádiósok és a fedélzeti mérnökök a soron következő ellenőrző feladataikat hajtották végre.
Jenei Barna alezredes 1983-ban kezdte meg pilóta pályafutását; repült L-39 „Albatros”, valamint JAK-52 kiképzőgépekkel, Z-43 futárgéppel, MiG-21 „Fishbed” és MiG-23 „Flogger” vadászgépekkel, az An-26 Curl szállító repülőgéppel és számtalan polgári eszközzel Cessnáktól a Zlinekig. Mindemellett a napokban érte el a 2 000. repült órát.
Szolgált Afganisztánban, kétszer volt a Kabuli Nemzetközi Repülőtér parancsnokhelyettese. A kiképzési repülést – valamint a kollégái, barátai gratulációi - után hagyományos módon , a tüzoltóautók vízsugara alatt elsétálva intett búcsút a „LEGHÜSÉGESEBB ANCSÁNAK”.
Jenei Barna alezredes csak a kecskeméti bázisnak mond búcsúzott, továbbra is a Magyar Honvédség kötelékében marad, a következő állomáshelye a belgiumi Mons lesz.
Cikk: Juris Norbert György százados
Az elmúlt napokban két hivatalos bejelentés is érkezett a Kanadai Királyi Légierő megújuló kiképző repülőgép flottája kapcsán: az új típusok érkezésére már nem is kell túl sokat várni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.