A múlt héten egy hadműveleti repülésre történő felkészülés során jelezte a műszaki állomány, hogy a prágai feladat végrehajtása során a 407-es oldalszámú An-26-os repült ideje eléri a 12 000 órát.
A polgári légi közlekedésben talán nem jelentene ez olyan hatalmas óraszámot, de a héten a rendszerbe állításának 40. születésnapját ünneplő An-26 típus esetében ez egy szép kerek megemlékezés. A repülés során az 51. percben Brno előtt Takács József százados a légi jármü parancsnoka jelentette a fedélzeten helyet foglaló dr. Benkő Tibor vezérezredesnek, vezérkari főnöknek a jubileumi óraszámot, aki gratulált az eredményhez.
Az An-26-os az állami, nemzeti légi szállításban eltöltött 12 000 óra alatt a Kanári-szigetektől Mazar e Sharif-ig az Északi-sarkkörtől Bagdadig számos helyen megfordult. Szállított állam- és kormányfőket, árut és katonát, sebesültet és sportolókat, de korai még pihenésről beszélni, mert számos feladat vár még rá a közeljövőben.
Szöveg, fotó: Szállítórepülő század
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Svédország a Grob G 120TP típust választotta az alapfokú kiképző repülőgép kategóriára, felváltva idővel a kiöregedő SK 60-as flottát.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.