2017. 09. 23. szombat
Tekla
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újra cseh kiképző repülőgépen gyakorolnak a magyar pilóták

JETfly  |  2008. 05. 09., 22:17

Május 5-én, a délelőtti órákban landolt a kecskeméti 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis betonján az AERO Vodochody L-159B (kétkormányos) kiképző repülőgépe. Tette mindezt annak ellenére, hogy a körzetben nagy volt a zivatartevékenység, azonban a gép pilótája vállalta a megközelítést és leszállást. Igazából már nem számít újdonságnak a gép megjelenése, hiszen a Nemzetközi Repülőnapok állandó vendége, sőt 2004-ben is töltött már itt hosszabb időt.

A gép most nem bemutató, hanem kiképzési céllal érkezett Magyarországra, Kecskemétre. A Honvédelmi Minisztérium 350 óra repülési időt vásárolt azzal a nem titkolt céllal, hogy azok a repülőgép-vezetők, akik a közeljövőben kerülnek átképzésre az új, negyedik generációs vadászgépre - a Gripenre - ezen a típuson folytassák felkészülésüket.A 350 repült órát két részletben – 2008-ban és 2009-ben – fogják lerepülni az átképzésre kijelölt hajózók.

Az első négy fő, aki már hazai légtérben repül a cseh kiképző-oktató repülőgéppel, ez év március-áprilisában már végrehajtotta a földi előkészítést Csehországban. A gyakorlati kiképzést már Magyarországon kezdték meg ezen a héten, természetesen cseh pilóták felügyelete alatt. Kiképzésük előreláthatólag ez év októberében fejeződik be. A következő csoport 2009. januárjában hajtja végre a földi előkészítést Csehországban, és a tervek szerint jövő év közepére fejezik be repülő kiképzésüket.

A vásárolt repülési idővel, illetve a képzéssel a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség elsődleges célja az, hogy repülőgép-vezetőink minél nagyobb jártasságra tegyenek szert a repülésbiztonság növelése érdekében.

Természetesen nem véletlenül esett a választás az L-159 típusra. A gép elkészültének egyik fő követelménye volt, hogy egy olyan kiképző repülőgépet alkossanak, amellyel a mai kor követelményeinek megfelelő modern vadászgéptípusokra folytathassanak előképzést.

Az úgynevezett „glass cockpit” már nagyban hasonlít a JAS-39 pilótafülkéjére, amely a későbbiekben hatalmas előnyt jelent majd az átképzést végrehajtó repülőgép-vezetői állomány részére.

A magyar pilóták kiképzésük során – a korábbiaktól eltérően – csak a kétüléses L-159B típussal repülnek. A kiképzési feladatok között mürepülési feladatok éppen úgy helyet kaptak, mint útvonalrepülés és az egyik legfontosabb feladat, a müszeres repülés. A legfontosabb eleme a képzésnek azonban a taktikai képzés, amely egy légiharc sikeres megvívásához szükséges ismereteket takarja. A magyar repülőgép-vezetők felkészülését két cseh pilóta segíti, míg a repülőgép üzemeltetését 5 fő – szintén cseh – müszaki végzi.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.