Közel negyvenkét nap tesz ki ezer órát. Ennyit töltött levegőben a Magyar Légierő 27-es oldalszámú MiG-29-ese.
A laikus olvasónak nem tünhet nagy időnek, de a bennfentesek tudják, ez történelmi pillanat volt. 2005. július 25-én 14 óra után gurult ki a felszálló pályára a repülőgép. Ekkor még hivatalosan 999 órát töltött a levegőben. Pilóta fülkéjében Sági János vezérőrnagy és Pető István dandártábornok foglalt helyet. A felszállás után közel egy órát repültek a Fulcrummal majd leszállás és már ropog is a fékernyő a repülőgép mögött.
Az indítási zónában már többen várakoznak az ünnepségre. A megszokott kiszolgálás érkezéskor, a repülőgép könyvébe bekerül az 1000. óra teljesítése, majd jöhet a nem mindennapi ceremónia, az 1000 órát jelképező babérkoszorú felkerül a repülőgépre. A müszaki csapat rutinosan végzi a feladatot, mint ha minden nap ez lenne a feladatuk és reméljük lesz még rá alkalom, hogy hasonló feliratokkal lássák el a repülőgépeket.
A különleges jelzés már fent virít a repülőgépen és a müszakiak és pilóták együtt ünneplik az eseményt. Ez az elért eredmény közös munkájuk gyümölcse és reméljük több hasonló folytatása is lesz.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.