A Wizz Air büszkén jelenti be, hogy az Airbus A321neo – a jelenleg elérhető legkorszerűbb és leggazdaságosabb keskenytörzsű repülőgép – már a flottája kétharmadát teszi ki.
A légitársaság 234 repülőgépéből 152 A321neo, 6 A320neo, és 1 A321XLR típusú, így a flotta több mint 67%-a a legújabb technológiát képviseli. Az innováció és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségének megfelelően a Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen. Az Airbus A321neo kulcsszerepet játszik abban, hogy a légitársaság 2050-re 7%-kal csökkentse károsanyag kibocsátását. Emellett az új gép 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és ugyanilyen mértékben csökkenti a CO₂-emissziót, valamint 50%-kal halkabb.
Customer First Compass: az utasélmény fejlesztése
Az új generációs neo flottára való átállás a légitársaság Customer First Compass irányelvének része. Ez a 14 milliárd eurós beruházás azt hangsúlyozza, hogy a légitársaság kiemelten kezeli az utasélmény fejlesztését, melyet a fiatal, biztonságos, üzemanyag-hatékony és csendes flottával, valamint fejlett üzemeltetési technológiákkal valósít meg.
Yvonne Moynihan, a Wizz Air vállalati és ESG vezetője elmondta: „A flottánk kétharmadának modernizálása az A321neo-val nem csupán mérföldkő a Wizz Air számára, hanem a leginnovatívabb lehetőségek iránti elkötelezettségünk szimbóluma. Az év elején bevezetett Customer First Compass is azt jelzi, hogy olyan területekbe fektetünk, amelyek valódi hatással vannak utasainkra és a bolygóra. Az A321neo a stratégia központi eleme, hiszen az alacsonyabb kibocsátás mellett lehetővé teszi az elérhető árú jegyeket, amely fontos utasaink számára.”
Nettó Zéró kibocsátás innovatív flottával
A flotta megújítása a Wizz Air Flying Towards Net Zero programjának egyik alappillére, amely meghatározza a légitársaság lépéseit a karbonsemlegesség felé vezető úton.
Az Airbus A321neo kulcsszerepet játszik a 2050-re kitűzött 7%-os kibocsátáscsökkentés elérésében, emellett üzemanyagfogyasztása és CO₂-kibocsátása 20%-kal kevesebb, valamint 50%-kal csökkenti a zajterhelést a korábbi generációs gépekhez képest.
Okos megoldások az ellátási láncban
A Wizz Air a belső kialakítás fejlesztésére is fókuszál. 2015 óta együttműködik a Gen Phoenix-szel, hogy újrahasznosított bőrhulladékot építsen be az ülésekbe. Ezekből az anyagokból, amelyek egyébként hulladéklerakóba kerülnének, könnyű, tartós ülésalkatrészek készülnek, amelyek előállítása akár 80%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással és 87%-kal kevesebb vízfelhasználással jár. A kezdetben egyetlen A320-as repülőgépnél indult projekt mára az egész flottára kiterjed, amely naponta mintegy 50 ezer utast szolgál ki. A Gen Phoenix több mint 100 ezer négyzetméter anyagot szállított a Wizz Airnek, ezzel évente 16 tonna hulladék lerakóba jutását előzte meg, és 7300 tonna életciklus-kibocsátást takarít meg.
Forrás: Wizz Air
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2025. május 30-án, pénteken ünnepélyes keretek között érkezett meg az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz a Magyar Légierő első három L-39 Skyfox típusú harcászati kiképző repülőgépe. Helyszíni beszámolónkat mutatjuk most Olvasóinknak!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.