2025. 04. 21. hétfő
Konrád
: 408 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új környezetvédelmi programot indít az Air France

Új környezetvédelmi programot indít az Air France
JETfly  |  2022. 04. 20., 12:02

A Párizsi Klímaegyezményben foglalt célok elérése érdekében a légiközlekedésnek gyorsítania kell környezetvédelmi lépéseit, ezért az Air France újabb tervet dolgozott ki a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére.

A francia légitársaság stratégiája három alappilléren nyugszik:

-       az Air France üzemelése során közvetlenül

-       és közvetve kibocsátott emisszió csökkentése, illetve

-       a szén-dioxid megkötését célzó projektek támogatása.

Az Air France ACT transzparens, tudományos megközelítést használó és megvalósítható terve konkrét és mérhető lépéseket tartalmaz. A légiközlekedés karbonsemlegességének elérése nagyon nehéz feladat és időbe telik, az iparág minden résztvevőjének össze kell fognia: repülőgép- és hajtóműgyártóknak, üzemanyag-beszállítóknak, repülőtereknek, a légiforgalmi irányításnak, a hatóságoknak, kutató központoknak és oktatási intézményeknek is.

Az új program a 2019-es szinthez képest egy utaskilométerre vetítve 30 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást céloz meg 2030-ra.

Ez az Air France teljes kibocsátását tekintve 12 százalékos csökkenésnek felel meg. Ebbe az ellentételezésből eredő mérséklődés nem tartozik bele, hogy a direkt és indirekt kibocsátást a lehető legnagyobb mértékben lehessen csökkenteni.

A terv tudományos értékelésen alapul, amelyet egy független szervezet az SBTi vezetett be. A CDP (Carbon Disclosure Project), az ENSZ Globális Megállapodása és a Természetvédelmi Világalap (WWF) által alapított szervezet dolgozta ki a légiközlekedés emissziócsökkentési terveit a Párizsi Klímaegyezmény alapján, amelynek célja, hogy a globális felmelegedést 2 Celsius-fok alatt tartsa.

2050-re az Air France kibocsátásmentes üzemelést tűzött ki, amelyet a jelenlegi emisszió drasztikus csökkentésével, valamint karbonmegkötő projektek támogatásával igyekszik elérni. A társaság jelenleg is dolgozik a pontos terveken, amelynek során figyelembe veszik a forgalom várható bővülését is, bár ennek mértéke jelentősen változhat. Emiatt a terveket folyamatosan finomhangolni kell és azokat a célokhoz kell igazítani.

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében öt fontos lépés áll az Air France előtt:

-       Flottamodernizáció, amelynek keretében a legújabb repülőgépeket, mint az Airbus A220-as és A350-es szerez be, ezek 25 százalékkal alacsonyabb emisszió mellett üzemeltethetők a korábbi típusokhoz képest, másrészt zajkibocsátásuk is lényegesen alacsonyabb. 2030-ra ezek a repülőgépek teszik majd ki a társaság flottájának 70 százalékát a mostani 7 százalék helyett, ennek érdekében 2025-ig évente 1 milliárd eurót költ erre a vállalat.

-       Fenntartható kerozin (SAF) széleskörű használata, amely teljes életciklusra vetítve akár 80 százalékkal is képes csökkenteni a kibocsátást és nem veszélyezteti az élelmiszerellátást. 2022-től a francia törvények szerint legalább 1 százalékban ilyen üzemanyagot kell használni, de aránya 2030-ra 10, 2050-re 63 százaléknak kell lennie.

-       Környezettudatos repülés: földi gurulás közben lehetőség szerint csak az egyik hajtóművet használják, a légi útvonalak megtervezését mesterséges intelligencia segíti, a légiforgalmi irányítással együttműködve pedig folyamatos süllyedést alkalmaznak a pilóták a célrepülőtér megközelítése során. Ezekkel éves szinten 2-3 százalékkal csökkenthető az emisszió.

-       Környezetbarátabb fedélzeti kínálat: az Air France járatainak fedélzetén és a prémium várókban elsősorban a helyi, szezonális termékek felhasználásával készülnek az ételek. A társaság az ételhulladék minimalizálása érdekében az üzleti osztályú utasoknak lehetővé teszi a korai ételválasztást, az egyszer használatos műanyag eszközök 90 százalékát még az év vége előtt kivezeti a vállalat.

-       Intermodális csomópontok létrehozása, hogy alacsony kibocsátású szállítási módok közül is választhassanak az utasok. Ennek érdekében a francia állami vasúttal (SNCF) szorosabb együttműködés várható.

Az Air France folyamatosan változik, ahogy utasai viselkedése, igénye is. Akár a kevesebb repülés mellett döntenek, vagy összehangolják az üzleti és kikapcsolódó célú utazást, az Air France támogatni fogja ebben őket, és megadja a lehetőséget arra, hogy fenntartható kerozin vásárlásával támogassák a cég környezetvédelmi erőfeszítéseit.

A programban foglalt célokat az Air France ACT saját honlapja és egy videókampány is tartalmazza. További részletek az airfranceact.airfrance.com oldalon.

Forrás: Air France-KLM Sajtó

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
2025-04-02 11:05:56
Kitelepült a dániai Skrydstrup légibázisra a Magyar Honvédség öt JAS 39 Gripenje. A vadászgépek a Ramstein Flag 2025 többnemzeti repülő harcászati gyakorlaton vesznek részt, amelyet Hollandia, Németország és Dánia légtereiben tartanak április 11-ig – közölte a Honvédelmi Minisztérium.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.
2025. 04. 07., 23:10
Az űrkutatás iránt érdeklődő fiatalok körében méltán népszerű CanSat Verseny kétnapos döntőjét idén is az MH Böszörményi Géza Csapatgyakorlótér Parancsnokság tatárszentgyörgyi gyakorlóterén rendezték meg.
2025. 04. 02., 12:29
Bócsa szélén a Kukla Csárdához tartozó területen látható egy szovjet gyártású Li-2-es repülőgép.

  Legfrissebbek most

Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.