2025. 05. 15. csütörtök
Szonja, Zsófia
: 403 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Skandináv nyár a Wizz Airnél

Skandináv nyár a Wizz Airnél
JETfly  |  2025. 05. 14., 12:55

Az elmúlt években hétszeresére emelkedett a Skandináv térségbe utazók száma a Wizz Air budapesti járatain. A légitársaság utasai közül nemcsak itthonról, de Európa minden pontjáról egyre többen választják a nyári menetrendi időszakban a hűvösebb országokat.

Dániáról, Finnországról, Svédországról, Norvégiáról és Izlandról az emberek leginkább a hideg időjárásra, a természeti szépségekre és a sarki fényre asszociálnak. Pedig ez a régió nyáron is rengeteg felfedezni valót tartogat, a látogatók pedig nemcsak a festői látványára, vagy a húsgolyóra, hanem például a híres svéd vendégszeretetre is számíthatnak. A nyaralással kapcsolatban azonban nem sokaknak jutott eszébe, hogy mediterrán tengerpart helyett egy fjordhoz menjen. Eddig.

A Wizz Air a közelmúltban hozott nyilvánosságra egy kutatást Európa legzsúfoltabb strandjairól, az elemzés szerint a Baleár-szigeteken, Barcelonában és a Kanári-szigeteken 1 törölközőnyi hely sem mindig jut az embereknek, annyian próbálnak meg a legnépszerűbb strandokon „pihenni”.

A Mediterráneum népszerűsége persze érthető, és az utasadatokban is visszaköszön: a Wizz Air teljes hálózatában 2022-ben még 1,2 millióan utaztak Krétára, Nápolyba, Bariba, Tenerifére és Barcelonába, majd némi visszaesést követően tavaly nyáron már 1,4 millióan választották ezeket a célállomásokat és a teljes utasforgalom mintegy 4,5-5 százalékát tették ki.

A magyar járatok esetében míg 2022-ben mintegy 113 ezren utaztak ezekre a célállomásokra, addig 2024-ben már 165 ezren. A teljes utasforgalom mintegy 12 százalékát adták a legnépszerűbb déli nyaraló járatok, ez az arány az évek során nem is változott.

Ezzel szemben bár az északi régiók felé az utasforgalom jóval alacsonyabb, mégis jelentős növekedés mutatható ki. A teljes Wizz Air hálózatban a Koppenhága, Stockholm, Bergen, Trondheim és Reykjavík felé irányuló forgalom 2022 és 2024 között 44 százalékkal emelkedett és ezzel lényegesen meghaladja a déli célállomások 11,4 százalékos növekedését.

A magyarországi adatok még ezt a növekedést is jelentősen túlszárnyalják, hiszen 3 év alatt közel hétszeresére nőtt a nyáron északra tartó utasok száma, arányuk pedig a teljes forgalomhoz képes megnégyszereződött és kicsivel több mint 4 százalékot tett ki. Eközben a déli célállomásokra utazók aránya stabilan 12 százalék körül alakult.

Harangozó Olívia, a Wizz Air kommunikációs menedzsere az adatokkal kapcsolatban elmondta: „Bár az északra tartó nyári utasforgalmunk észrevehetően elmarad a délitől, a trend egyértelmű. Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget, hogy átéljék az egész éjszaka tartó világosságot a nyári napforduló idején, vagy felfedezzék a fjordok és Lappföld varázslatos tájait, környezeti szépségét és a kellemesebb klímát.  Nagy öröm számunkra, hogy a több mint hetven célállomással a Wizz Air kínálja a legnagyobb választékot Budapestről. A növekvő népszerűséget figyelembe véve folyamatosan dolgozunk északi kínálatunk bővítésén.”

Sajtóközlemény

Forrás: Wizz Air

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-04-29 14:44:09
A holland királyi légitársaság a környezeti hatások csökkentése érdekében eddig nem alkalmazott módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során. A repülőgépek karbantartására használt épületből teljesen száműzik a fosszilis energiaforrásokat.
2025-04-25 09:03:38
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.