Folyamatosan érkeznek az újgenerációs, a korábbiaknál környezetkímélőbb, kényelmesebb és csendesebb repülőgépek az Air France flottájába, a vállalat évente 1 milliárd eurót költ a géppark folyamatos megújítására.
A tervek szerint az Airbus A220-300-as és Airbus A350-900-asok által képviselt, legújabb műszaki fejlesztéseket felvonultató típusok aránya 2030-ra eléri a 70 százalékot a teljes flottán belül. Ez az arány jelenleg 7 százalék.
Az Air France a napokban szimbolikus mérföldkőhöz érkezett, átvette tizedik, újgenerációs, keskenytörzsű Airbus A220-300-as gépét. Az F-HZUJ lajstromú példány Kanadából (Mirabel) érkezett meg a Charles de Gaulle-repülőtéren lévő bázisra, első kereskedelmi járatán Velence és Párizs között repült.
2025 év végéig további 60 ilyen gépet vesz át a légitársaság, minden évben 15 példány érkezése várható. Menetrend szerint a berlini, milánói, bolognai, római, nápolyi, velencei, barcelonai, valenciai, madridi, lisszaboni, koppenhágai, athéni, helsinki, bécsi, varsói és stockholmi járatokat szolgálja ki, de Budapesten is megfordult már.
A repülőgépet „Auvers-sur-Oise”-ra keresztelték. Ebben a városban is alkottak olyan világhíres, impresszionista festők, mint Paul Cézanne és Vincent Van Gogh. Az Air France 2019-ben vette át első Airbus A350-esét, azóta a légitársaság francia településekről nevezi el repülőgépeit.
Az Airbus A220-300-as kategóriája leginnovatívabb és leggazdaságosabb típusa. Az A318-asokhoz és A319-esekhez képest egy székre vetítve 10 százalékkal alacsonyabb költségszint mellett üzemeltethető, üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 20 százalékkal alacsonyabb, illetve a gép 34 százalékkal halkabb is.
Az Air France gépei 148 utast tudnak a fedélzetükre venni, az üléskonfiguráció szokatlan, 3-2, így egy sorban hat helyett 5 ülés található, de ennek is köszönhetően az utasok 80 százaléka vagy folyosó, vagy ablak melletti helyet kaphat. A fedélzeten turista és üzleti osztályon lehet utazni, a bőrrel borított, ergonomikus kialakítású ülések a kategóriában a legszélesebbek (48 cm), 118 fokra dönthetők, fejtámlájuk állítható. Az ülés háttámlájából széles asztal hajtható le, pohártartó, USB A és C csatlakozó, valamint telefon/tablettartó is rendelkezésre áll. A kényelmes utazást szolgálják a nagyobb ablakok, az emiatt fényesebb beltér, illetve a LED-es hangulatvilágítás is.
Forrás: Air France-KLM Sajtó
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.