2025. 05. 17. szombat
Paszkál
: 403 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Airbus nagybevásárlás az Air France-KLM csoporttól

Airbus nagybevásárlás az Air France-KLM csoporttól
JETfly  |  2021. 12. 17., 14:24
Airbus nagybevásárlás az Air France-KLM csoporttól

Az Air France-KLM igazgatóságának döntése értelmében a francia-holland légitársasági csoport gazdasági és környezetvédelmi mutatóinak javítása érdekében új generációs Airbus repülőgépeket vásárol.

Az európai repülőgépgyártóval kötött megállapodás értelmében 100 Airbus A320neo családba tartozó gépre adott le rendelést a csoport, további 60 példány lehívására pedig opciós jogot szerzett. Ezek a repülőgépek a KLM, illetve a diszkont Transavia holland és francia vállalatánál állnak szolgálatba.

A megrendelésben A320neo és A321neo típusok szerepelnek, az első példányok leszállítása 2023 második felében várható. A KLM és a Transavia ezekkel a gépekkel teljesíti majd a középtávú, főként európai járatokat. A kabinkonfigurációról később ad tájékoztatást a vállalat.

A legmodernebb technológiával felszerelt A320neo családú repülőgépek kategóriájukban a legjobb teljesítményt nyújtják az Air France-KLM csoport légitársaságai számára. Üzemeltetési egységköltségük 10 százalékkal, fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk 15 százalékkal, zajkibocsátásuk 50 százalékkal alacsonyabb, mint az előző generációs repülőké.

A megállapodás mások része, hogy az Air France szándéknyilatkozatot írt alá 4 Airbus A350F áruszállító gép vételéről és további négy opciós jogáról.

Mivel a légi áruszállítás iránt hatalmas a kereslet, ezért a csoport számára fontos, hogy növelje a cargo kapacitását. Az Air France a megrendeléssel az új fejlesztésű, szélestörzsű áruszállító gép első üzembe állítói között lesz.

A megállapodás lehetővé teszi, hogy igény szerint ezeket a gépeket utasszállító Airbus A350-esekre cseréljék, amely a francia vállalat szélestörzsű flottájának fontos részét képezi.

A flottamegújítás az első lépés a károsanyag-kibocsátás csökkentésében, amelynek azonnali hatása van. Emellett a fenntartható forrásból származó kerozin használata és a gazdaságosabb repülőgép-üzemeltetés járulhat még hozzá nagyobb mértékben a környezeti terhelés csökkentéséhez. A csoport célja, hogy 2030-ra abszolút értékben 15 százalékkal csökkentse az emissziót, 2050-re pedig karbonsemlegessé váljon.

Benjamin Smith, az Air France-KLM Csoport vezérigazgatója a megrendelés bejelentésekor azt mondta, az új repülőgépek nem csak a gazdasági, de környezetvédelmi célok elérésében is nagy segítséget nyújtanak. „Ez egy hatalmas lépés a KLM, a Transavia és az Air France számára, amelyek az elérhető legjobb repülőgépeket fogják üzemeltetni. Az A320neo család, illetve az A350F csendesebb, alacsonyabb fogyasztású és kibocsátású, és hatékonyabban üzemelő típus, ezért ez volt a legjobb választás, nagyon fontos szerepük lesz abban, hogy a csoport 2050-re karbonsemleges legyen.

2021. december 15-ével az Air France-KLM 502 repülőgépből álló flottát üzemeltetett, hálózata több mint 300 célállomásból áll.

Sajtóközlemény

Forrás: Air France-KLM Sajtó

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-04-29 14:44:09
A holland királyi légitársaság a környezeti hatások csökkentése érdekében eddig nem alkalmazott módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során. A repülőgépek karbantartására használt épületből teljesen száműzik a fosszilis energiaforrásokat.
2025-04-25 09:03:38
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.