A Blue1 névre keresztelt, Helsinki központú finn légitársaság várhatóan 2010 őszén veheti át első Boeing 717-es utasszállítóját. A Blue1 összesen kilenc darab 717-200-assal szeretné megújítani flottáját, mely gépek érkezésével elsőként a meglévő öt darab McDonnell Douglas MD-90-eseket, utána pedig az Avro RJ85-ösöket fogják nyugdíjazni.
A finn légitársaság a flottamodernizáció részleteinek bejelentése mellett bemutatta azt a tervezetet is, melyben a kilenc darabos B717-es flotta új festését illusztrálták. A repülőgépek új „ruhája” Finnország földrajzi adottságait követve a kék és a fehér szín dominanciája mellett vízhullámok, valamint tavak motívumait sorakoztatná fel. Az érkező Boeing 717-esek, melyek fontos szerepet fognak betölteni a légitársaság regionális útvonalhálózatának bővítésében, 120 utast vehetnek fedélzetükre.
A Blue1 Boeing 717-eseinek lehetságes festései
Az MD-90-es és a BAE Systems Avro RJ85-ös gépek flottából való kivonásával egy egységes Boeing 717-es géppark szolgálhatja majd a Blue1 légitársasággal utazni vágyókat. A finnek ugyanakkor arról még nem közöltek bővebb információkat, hogy mely üzemeltetőktől fogják beszerezni a 717-eseket, de lehetséges forrásként a thai Bangkok Airways (ami a közelmúltban vonta ki flottájából a szóban forgó típust), valamint a 2010-ben feloszlott európai Quantum Air légitársaság is szóba jöhet.
Hamarosan búcsúznak az MD-90-esek is
Az első Boeing 717-esek 1999-ben kezdték meg szolgálatukat, a típus sorozatgyártását 2006 májusában fejezték be, 156 darab összeszerelt példánnyal.
Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.